vlamir píše:keby ste to skusili, chalani a potom komentovali. ale mozno je moja beta uplne inaksia, ako Vase.
Ak si presvedčený o svojej pravde, nemá cenu ti to vyvracať. Samozrejme máš na to plné právo.
Len nabudúce predtým, než niekoho zase zotrieš tak ako mňa a Starca, sa skús trochu zamyslieť na čom stoja tvoje argumenty.
Nuž a čo sa týka tých našich babiet, od ktorých je tá tvoja beta úplne inakšia.... Keby si si dal tú námahu a presvedčil sa s kým vlastne diskutuješ, zistil by si, že Starec už žiadnu babettu nemá, pretože mu zdravie nedovolí na nej jazdiť. Lenže tiež by si zistil, že je profesionálny mechanik, celý život strávil pri motoroch. Mimochodom pekných pár rokov sa profesionálne živil ako opravár a majiteľ babetta servisu v druhom najväčšom meste Slovenska, takže mu asi nejaká tá babetta cez ruky prešla. Pokiaľ máš však ešte stále dojem, že ten chlapík babetám nerozumie a potrebuje tvoje poučenie, že si to má najprv skúsiť a potom niečo komentovať, asi ozaj nemá cenu ti to vyvracať.
Čo sa týka mojej maličkosti, chcel som len prezentovať tebe aj iným, ktorým sa to možno zíde, k čomu v spomínanom prípade podľa mňa u tej babetty došlo.
(aj teraz som presvedčený, že predovšetkým k tomu by fórum malo slúžiť)
Ak si myslíš, že to nepotrebuješ a vieš to lepšie... no tak asi vieš.... iným sa to možno zíde... lenže ako sledujem, nie je ti celkom jasné čo, prečo a ako sa stalo s tvojou babettou, no napriek tomu si presvedčený že je iná ako tie ostatné. Možno naozaj je, ale je to v poriadku?
(alebo sa tomu dá rozumieť tak, že pre tvoju babettu fyzikálne zákony neplatia ?)
Keďže svoju poučnú vetu o tom, ako si to máme najprv skúsiť a potom niečo komentovať, si adresoval aj mne, tak ti musím napísať, že ja to skúšam od svojho prvého nastaveného karburátora, na kamarátovom peráku, niekedy na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov minulého storočia. Odvtedy to bolo množstvo opravovaných motoriek a áut rôznych značiek, typov a konštrukcií. Okolo milióna najazdených kilometrov, nad čím sa profíci iba pousmejú, ale si myslím že na amatéra to nie je zas úplne zlé. Mimochodom motor žiadnej z mojich motoriek či áut nikdy nebol nastavený v servise. Samozrejme chcelo to tiež prelúskať kôpku literatúry a teórie.
Aby nevznikol mylný dojem, tým sa nechválim ani nesťažujem, jednoducho uvádzam to, aby bolo zrejmé z čoho vychádzajú moje príspevky na fóre. Istý čas som sa zaoberal tiež úpravami motorov. U dvojtaktov som sa stretol s klasickými karburátormi, ale tiež napríklad s klapkovým rozvodom, ktorý funkciou tak trochu supluje ventily štvortaktov, alebo napr. aj s rozvodom zmesi rotujúcim šúpatkom ak ti to niečo hovorí... Samozrejme išlo o výkonnejšie motory než sú babeťácke, hoci našlo sa aj zopár maloobjemových.
Okrem iného doma mám dve babetty a jeden náhradný agregát. Po nastavení ani jeden z týchto motorov nemá problém behať bez pripojenia na babeťácke sanie vzduchu cez rám. Tým nechcem povedať, že na tak malý a slabý agregát ako má babetta, nemá tak komplikovaný sací trakt žiaden vplyv. Práve naopak. Lenže zložitá cesta vzduchu do karburátora so spústou hrán lomov a prekážok znamená zvýšený odpor sania a zákonite hoci malú, ale predsa len stratu výkonu. V žiadnom prípade nie naopak. Ak sa stane, že motor, ide lepšie po pripojení na sací trakt vzduchu so zvýšeným odporom, nie je to zásluha výnimočnosti motora, ale mechanika, ktorý agregát zle nastavil. Osobne som sa tiež s týmto javom neraz stretol a považujem ho za daň tomu, že nastavenie karburátora sa robí bez základných skúseností len tak od oka, častokrát s poloupchatým výfukovým i nasávacím traktom a bez akejkoľvek kontroly či úpravy nastavenia predstihu.
A na záver…. Vlamir, milerád sa s tebou stretnem, posedím, podebatujem aj osobne o tejto problematike a možno aj Starec sa pridá. Dáme dáke pivo či kofolu a necháme sa poučiť, ale až potom, keď budeš oslavovať prvú stovku nastavených motorov. Potom by som si celkom rád vypočul tvoje názory na tento problém. Hoci predpokladám, že vtedy to už žiaden problém nebude.
Dovtedy považujem každú našu ďalšiu polemiku na túto tému, iba za stratu času.