Rozety

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Rozety

Příspěvekod angorek » sob srp 18, 2012 13:18:29

Ano je to ono :)
angorek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte črc 24, 2012 14:36:52

Re: Rozety

Příspěvekod remix » pon črc 08, 2013 7:25:39

Zdarec chlapi. Mám dotaz ohledně rozety. Předělávám svou babettu německé verze, která jela původně cca 25-30kmh. Už sem myslel, že jsem poměnil vše, abych tomu rychlostně pomohl, ale stále mi to jede do cca 40kmh. Počítal jsem včera jaký mám vlastně převod a mám tam 11/57 , pomůže na rychlosti jiný převod ? Koupil bych sadu komplet i s řetězem, nepotřebuji aby babetta lítala 60kmh ale něco bych tomu ještě rád pomohl. Jaký převod je takový nejoptimálnější ? Nejezdím dálkové trasy, spíš jen tak couračky kolem komína 8) vzít těch 12-13/51 ? :?:
remix
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob srp 18, 2012 22:18:31

Re: Rozety

Příspěvekod Azor » pon črc 08, 2013 10:22:39

13/51 je standard, v kopcovitějším terénu a při těžším babetistovi (můj případ) se doporučuje pastorek 12 (v mém případě 11 :) ). Takže na rovině bez problému 13/51, 14/51 jen pro opravdové střízlíky honící rychlost, ale v těch kopcích jsem nadšen z pastorku 11, neboť tam, kde jsem se ploužíval na jedničku, tak tam teď frčím jako pán.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Rozety

Příspěvekod remix » pon črc 08, 2013 10:38:05

Joo tak to ja jsem ultralight babetista (65kg) a jezdim prevazne jen po rovinkach, takze pujdu tedy do toho 13/51. Diiky 8)
remix
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob srp 18, 2012 22:18:31

Re: Rozety

Příspěvekod caloi » pon črc 08, 2013 20:31:31

Tak já ti doporučuji tam dát 14/51 pojede to ještě o něco svižněji.
Sám mám tento převod a to vážím něco kolem 80 kg a v pohodě to rozjedu na 50 km/h.
Kopce bez problémů vyjedu na dvojku.To už musí bejt sakra krpál,aby mi tam hodila za jedna. :lol: a to ještě těsně u vrcholu.
caloi
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte črc 06, 2010 12:15:24
Bydliště: Mohelnice

Re: Rozety

Příspěvekod kopr » úte črc 09, 2013 19:19:55

Taky jezdím 14/51 a můžu jen doporučit. Mám 85kg. Babetta bez úprav jen skrácený výfuk a sání Dell Orto a po rovině v pohodě 50 km/h podle cyklotachometru. Kopce jezdí stejně jako s převodem 13/51 který jem měl před tím.
Uživatelský avatar
kopr
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 199
Registrován: pon kvě 31, 2010 21:19:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Rozety

Příspěvekod Loki » úte zář 10, 2013 23:45:30

14/51 48km/h dle místního radaru na začátku dědiny :D Mám kolem 75kg :) Ale plánuju přezbrojit asi na 47 nebo 45 na zadním... :twisted:
Chybami se člověk učí - většinou, žel bohu, celý život...

Babča 210 - 1985
Uživatelský avatar
Loki
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát srp 30, 2013 2:16:14
Bydliště: Dolní Studénky

Re: Rozety

Příspěvekod Pat » stř zář 11, 2013 8:07:12

dej max 47, ja ted jezdim 14/47 a v kopcich uz to nema silu, vazim stejne jak ty a mam dokonce upravenej motor
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Rozety

Příspěvekod mareks4 » stř srp 24, 2016 1:23:15

Mam na babette pastorek aj rozetu original a uz teraz mi ide 50km/h (podla gps aplikacie tachometra v android mobile) na plny plyn (iba skratene koleno vyfuku inac karburator aj vsetko original aj ked cital som ze treba podrzat na plnom plyne dlhsie ze babetta chyti druhy dych vdaka tomu skratenemu kolenu ale to som neskusal este)
Vazim 85 kg a tak sa chcem opytat ci sa mi tam oplati davat 47z rozetu a 14z pastorok za ucelom zvysenia rychlosti?
Jazdim iba po rovine

A este sa chcem mimotemy opytat ze ked jazdim dlhsie na plny plyn skodim tym velmi ?

Dakujem za odpovede
mareks4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: pon črc 04, 2016 13:51:06

Re: Rozety

Příspěvekod ridchey » stř srp 24, 2016 16:18:35

klidne jezdi full gaz, to problem neni, jen ten prevod nema smysl davat tezsi. 13/51 , pripadne 14/51 bohate staci.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Rozety

Příspěvekod mareks4 » stř srp 24, 2016 16:44:50

Ok tak dam iba ten pastorok 14z aby to nebolo moc tazke lebo cital som ze ked to bude sprevodovane moc do rychlosti tak to strati aj tu rychlost co to malo predtyml
mareks4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: pon črc 04, 2016 13:51:06

Re: Rozety

Příspěvekod mareks4 » pon lis 07, 2016 21:24:19

Dal som 14z a babetta ide okolo 55km/h tato rychlost mi staci a nepotrebujem ju zvysovat
Nasiel som este pastorek 15z
Oplati sa ho osadit aby sa tolko nevytacala ci uz to je moc? Dakujem

Prikladam aj link lebo inde som to nevidel predavat tak keby mal niekto zaujem
http://www.fichtlkramek.cz/sk/nahled/re ... z_210.html
mareks4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: pon črc 04, 2016 13:51:06

Re: Rozety

Příspěvekod RomanR » stř pro 30, 2020 23:08:28

heslar píše:
vitek114 píše:cau mam na sve babettě ve předu 16 kolečko a v zadu 51 rozetu,a potřebuju poradit jakou rozetu do zadu,takto jak to mam tak to trvá než se to rozjede


Rozetu nemen. Vymen si predne zaberove ozubene koleso zo 16 tak na 13. Urobi to vela

Mám zkušenost, že jeden každý zub na primárním řetězovém kolečku (u motoru) dělá rozdíl v rychlosti 4 km/hod. Když přejdeš ze 16 zubů na 13 zubů, rozetu na kole ponecháš stejnou, zvedne se ti maximálka o 12 km/hod. Ale v kopcích bude tahat méně. Při jízdě po rovině rychlostí, kterou dosud jezdíš se 16 zubem, bude motor se 13 zubem pracovat v nižších otáčkách, bude tišší a klesne spotřeba paliva.
Na rozetě (na zadním kole) dochází ke změně rychlosti o necelý jeden kilometr při změně počtu 5 zubů. Mám to prakticky vyzkoušené. Jde to i vzájemně kombinovat. Soustava těchto převodů určuje rychlost otáčení zadního hnacího kola při určitých otáčkách motoru. Kombinace těchto převodů se volí podle váhy jezdce, náročnosti terénu, zda po rovině nebo v kopcích, a tím je možné potřeby jezdce optimalizovat. (Hergot to jsem to napsal, mohl bych jít z fleku do politiky...)
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: Rozety

Příspěvekod Azor » čtv pro 31, 2020 0:55:08

RomanR píše: Když přejdeš ze 16 zubů na 13 zubů, rozetu na kole ponecháš stejnou, zvedne se ti maximálka o 12 km/hod. Ale v kopcích bude tahat méně. Při jízdě po rovině rychlostí, kterou dosud jezdíš se 16 zubem, bude motor se 13 zubem pracovat v nižších otáčkách, bude tišší a klesne spotřeba paliva.


Bezva, akorát že je to obráceně.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Rozety

Příspěvekod wenca084 » čtv led 14, 2021 13:20:23

RomanR píše:
heslar píše:
vitek114 píše:cau mam na sve babettě ve předu 16 kolečko a v zadu 51 rozetu,a potřebuju poradit jakou rozetu do zadu,takto jak to mam tak to trvá než se to rozjede


Rozetu nemen. Vymen si predne zaberove ozubene koleso zo 16 tak na 13. Urobi to vela

Mám zkušenost, že jeden každý zub na primárním řetězovém kolečku (u motoru) dělá rozdíl v rychlosti 4 km/hod. Když přejdeš ze 16 zubů na 13 zubů, rozetu na kole ponecháš stejnou, zvedne se ti maximálka o 12 km/hod. Ale v kopcích bude tahat méně. Při jízdě po rovině rychlostí, kterou dosud jezdíš se 16 zubem, bude motor se 13 zubem pracovat v nižších otáčkách, bude tišší a klesne spotřeba paliva.
Na rozetě (na zadním kole) dochází ke změně rychlosti o necelý jeden kilometr při změně počtu 5 zubů. Mám to prakticky vyzkoušené. Jde to i vzájemně kombinovat. Soustava těchto převodů určuje rychlost otáčení zadního hnacího kola při určitých otáčkách motoru. Kombinace těchto převodů se volí podle váhy jezdce, náročnosti terénu, zda po rovině nebo v kopcích, a tím je možné potřeby jezdce optimalizovat. (Hergot to jsem to napsal, mohl bych jít z fleku do politiky...)



Úplně špatně, akorát to někoho zmate. Je to obráceně. Pastorek menší - menší rychlost a větší tah , Pastorek větší - větší rychlost ale menší tah. Když rozeta zůstane stejná
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků