Je to normální cvrk jako na jednorychlostním kole akorát má levý závit. Uvnitř jsou dvě řady kuliček, rohatka, dva praporky, které na rohatku přitlačují ocelové drátky. Jelikož cvrk na babetě většinu svého života procvrká tak, se občas stává že se ty ocelové drátky prostě obrousí natolik, že vyskočí z pod praporku a cvrk docvrká a protáčí se na obě strany. Mi na funglovce vydržel 10tis km. Pak jsem ho kuchnul rozpletl brzdové lanko a udělal nové přítlačné drátky. Pokud si ho chceš rozebrat, tak nejhorší operace je, sundat ho z náboje. Je na něm našroubovaný a jak jsem psal levým závitem (logicky aby se při záběru nepovoloval). Žádné záběrové hrany pro demontáž na něm konstruktéři nezanechali, takže zbývá jedině se nečím opřít do některého ze dvou důlků, které jsou vidět z čela cvrku. Mám na to vybroušený takový spešl důlčík se špičkou na kraji, aby dobře zabral i hodně sklopený a živím ho dvoukilovým kladivem. Naboj je dobré si podložit, aby kolo nepružilo a pak už jen kdo z koho. Když ho sundám, tak ho otočím a znovu našroubuju na náboj, abych mohl povolit závěrnou matici, která drží cvrka pokupě (není třeba se bát toho, že se cvrk na náboji opět utáhne. Po rozebrání už ho povolíš velmi snadno.) Opět jsou k dispozici dva důlky, takže použiju stejné přístroje jako na sundání a je tam opět levý závit. Potom se začnou sypat kuličky a kutálet po celé dílně

takže si něco připrav a chytej.
Když bys ho nechtěl opravovat ale jen vyměnit, je jednodušší smrknout na něho heft svařečkou, aby se netočil, chytnout do svěráku za zuby a pryč s ním.
slušný román skrzevá pitomého cvrka
