Dvojka netáhne

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Dvojka netáhne

Příspěvekod misakGS » úte dub 09, 2013 7:20:32

Zdravím. Tak po zdárné opravě jedné Babetty jsem se dal do druhé, která taktéž ležela v garáži. Všecko zdá se funguje bezva, jen po přeřezení na dvojku to vůbec nejede, dusí se a pomalu by chcípla. Jednička se vytáčí většinou krásně( včera tak z dvaceti pokusů jednou nebo dvakrát se jí taky moc nechtělo, ale to bylo asi ještě studené), ale dvojka to okamžitě zabije. Po čem mám jít??? Díííííík za rady....
misakGS
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte bře 12, 2013 3:59:40

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod PetrT30 » úte dub 09, 2013 21:10:06

a co jsi na ní všechno dělal?
Můžeme ti tady vyjmenovat milion věcí co to může dělat, ale bude lepší, když začneš ty :)
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod misakGS » úte dub 09, 2013 21:46:17

Zatim skoro nic, měl jsem rozebranej karbec a komplet vyčištěnej a jsou tam nové řadící a rozběhové čelisti a gufera pod bubnama. Prej byl kdysi naprasklej rozběhovej buben v té třecí ploše co do ní zabíraji rozběhové čelisti, je to zavařené a zaleštěné, ale je tam cítit úplně nepatrná vlnka. Může to mít na to vliv?
misakGS
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte bře 12, 2013 3:59:40

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod kolos » úte dub 09, 2013 22:21:06

Ten vařený buben to dělat nebude. Ten by spíš dělal problém při rozjezdu od nuly kdyby byl problémový. A co výfuk a koleno, není to zanesené?
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod PetrT30 » stř dub 10, 2013 5:00:21

šel bych po výkonu motru resp. po špatném spalování. Zkus se projet s otevřeným sáním nebo ho naopak zkus rukou přivírat a pozoruj rozdíly. Co válec a kroužky? Hlava válce těsní?
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod Pat » stř dub 10, 2013 6:10:26

Tipl bych to taky na vyfuk jestli jsi ho necistil ;)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod misakGS » čtv dub 11, 2013 0:40:45

Válec a kroužky jsou tak 2000 km po GO, hlava těsní. Absolutně netuším jestli výfuk kdy někdo čistil, o víkendu to udělám a pak kdyžtak budu zkoušet to sání. Jednička táhne jak zběsilá, ale po přeřazení na dvojku bud' hned nebo po pár metrech konečná....
misakGS
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte bře 12, 2013 3:59:40

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod kolos » čtv dub 11, 2013 8:24:33

Říkáš že jednička táhne dobře...tak to asi výfukem nebude, i když zkontrolovat ho, je tak nějak samozřejmost. Z těch jednoduchých možností mě ještě napadá mizerný přítok benzínu do karbecu. No a to nejhorší co by mohlo nastat je problém s volnoběžkou, že by byla seklá a při snaze řadit dvojku by docházelo ke kolizi jedničky a dvojky. Kdyby byla seklá volnoběžka, šlo by babettu jen velmi těžko, nebo vůbec ne tlačit dopředu a stejně tak špatně, nebo vůbec ne startovat.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod misakGS » čtv dub 11, 2013 11:30:07

Jednička jde parádně. Prohlídnu i ten benzín, jestli tam jde dost. No hele, tlačit dopředu to jde jen se zvednutým tím kroužkem z těch výstupků u řetězového kolečka, ale to je asi tak v normálu, ne? A startuje na první šlápnutí.
misakGS
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte bře 12, 2013 3:59:40

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod kolos » čtv dub 11, 2013 12:47:33

Pomalu musi jit babetta tlačit i se spuštěným tím kolečkem. Jasně že když tlačíš rychleji, začnou zabírat startovací čelisti. Ale kdyby byla seklá volnoběžka, zadní kolo by se nepohlo a nebo pohlo, pokud by nebylo vše v pořádku v ozubeném bubnu, tak jsi to řešil v jiném vlákně u jiného stroje. Na dálku fakt těžko radit.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod misakGS » čtv dub 11, 2013 13:02:46

Tak tahle tlačit nejde, když je to kolečko zacvaklé. Hned to bere motorem a když se při tom na ní nesedí jde zadní kolo smykem. Jinak startuje perfektně. Takže co s tím?
misakGS
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte bře 12, 2013 3:59:40

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod kolos » čtv dub 11, 2013 14:32:13

Tak to vypadá, že máš problém nejen s dvojkou ale i startovací čelisti si říkají o kontrolu, když jsou v záběru jakmile se pohne kolo. Ale k testu té volnoběžky. Hoď babču na stojan, ať máš zadní kolo v luftě, nechej zapojený odpojovač řetězu, sundej plastový dekl ze spojek a zaměř se na ozubený buben a plechový kryt řadících čelistí. Nejlepší by bylo si udělat něčím rysku na tom krycím plechu a na okraji bubnu. A teď pomalu rukou otáčej zadním kolem ve směru jízdy, až krycí plech udělá jednu otáčku. Ozubený buben se musí otáčet zároveň s krycím plechem, nesmí se předbíhat. Pokud buben udělá o cca půl otáčky víc, je jednoznačně kouslá volnoběžka. Když zkusíš otáčet kolem dozadu, bude se buben proti krycímu plechu předbíhat zase zhruba o půl otáčky a tak je to v pořádku. Pokud ti i při tak pomalém pohybu kola budou zabírat startovací čelisti a otravovat při testování tak si buď vyhoď svíčku a nebo oprav nejdřív ty startovací čelisti. :wink:
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod misakGS » čtv dub 11, 2013 16:23:28

Startovací čelisti jsem dável včera nové, i ty segmenty co je roztahujou, stejně jako u té první babetty. Já to vyzkouším s tím označením a otáčením toho zadního kola a dám vědět jak to vypadá.
misakGS
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte bře 12, 2013 3:59:40

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod kolos » čtv dub 11, 2013 20:46:15

Ty jsi asi dával nové čelisti do ozubeného bubnu, protože na startovacích čelistech nejsou žádné segmenty co by je roztahovaly a jsou v tom prvním bubnu na klikovce a pokud nemáš stahovák, je sundání tohoto bubnu složitější.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Dvojka netáhne

Příspěvekod misakGS » čtv dub 11, 2013 21:04:07

Jo, ty v ozubeném jsem dával nové. Stahovák na buben na klice mám, myslíš teda ty troje čelisti přichycené segrovkama? To vypadá že je někdo měnil přede mnou, jsou krásné nové, ještě se lesknou a vypadaji i dobře usazené tak netuším jaký tam může být problém??? I ty mosazné podložky a pružinky vypadají nově. O víkendu zkusím ten test s tím zadním kolem.
misakGS
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 58
Registrován: úte bře 12, 2013 3:59:40

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků