Ahoj Babetáci , jmenuji se Vašek a jsem zde nově zaregistrovaný. Už ňákou chvíli toto fórum pročítám , a da se zde zjistit dost zajímavých informací.
Trochu o mém stroji-
Tak je to B 207.500 r.v.1982 oranžové barvy trochu omlácená a orezlá , trochu svářečkou poopravovanej rám, kterou kamarád vyhazoval v totálně rozebraném a nepojíznem stavu, co jsem se dozvěděl, tak byla na motoru kdysi udělaná generálka( výbrus ložiska) , ale už se to nedostalo do pojízného stádia( motor sice složen ) ale nezprovozněno. Tak babeta slála cca 3 roky venku skoro na dešti a sračkách co na ni padaly ze stromů.Až se kámoš rozhod že se toho zbaví aby uklidil.
A tak jsem si ji vzal , tet je to tak rok a půl co ji mám. Když jsem ji přivezl , začal jsem ji skládat a schánět díly co chyběj , musel jsem koupit nový plášt , duši , pakny na zadní kolo, indučku , kohoutek , komplet vniřek do karbecu, žárovky , svíčku atd. Dal jsem do ni asi 1000kč. A po tejdnu se mi ji povedlo zprovoznit.Ještě jsem ji vybavil zrcátkem a bezdrátovým tacháčem.
Ze začátku jsem byl rád že to vůbec jede , a že si můžu doject do krámu pro rohliky

, ale po delším čase a užívání jsem postupně zjištoval že to není ono , babetta nechtěla jít do plných otáček , ani z kopce , neměla sílu , někdy jsem ji startoval cca 50m šlapáním atd.Liju do ni natural s Valvoline olejem 1:30 na záběch, no a tak jsem si vní když byl čas a když mě to chytlo štourál - takže vyčistit vyfuk , zkrátit koleno , vyčistit karburaci , nastavit plovákovku , nastavit předstih , dal jsem i dozadu větší rozetu a novej řetěz , ale stejne furt babetta jela tak ńak naprd.Trochu lepší možna táhla do koce , pak jsem laboroval se vzduchem na sání , no furt nanic. Jedno tak po druhé tak.Pak jsem na ni zase chvíli nedělal , nebyl čas , měl jsem jiné starosti. Před 10 dny jsem se chtěl stavit u kámoše na pokec , kterej bydlí cca 400m po demnou pod kopcem , tak si říkam že tam sjedu na bábě. No ale celou cestu dolů jsem šlapal jak blbec( benzín jsem mě zaplej)neš to vůbec čaplo , pokecal jsem , nechal ji ohřát , ale zpátky už jsem nevyjel , zkoušel jsem to 2x a napotřetí jsem to holt musel vyšlápnout, babetta se ze začátku roztočila ale po chvíli ztratila dech a začla se dusit a hotovo. Tak jsem se v ní zase začal vrtat , vyndal jsem svíčku , že se podívám znovu na předstih, opřu se šroubovákem o píst a točím rotorem , a najednou takové cvakání , píst stál rotor se o 1.5mm otočil. Tak jsem schodil válec, a zjistil že je vymlácený jehlový ložisko ojnice na klice.Dále jsem zjistil že je prasklej druhej kroužek( Ulomenej kousek konce zo zapadá do zámku na pístu, chybělo asi 1.5mm)nikde jsem ten kousek nenašel, asi bude ve výfuku. Takže motor ven a rozpůlit , při rozebíraní jsem dále zjistil že chybí gufero v unašeči spojky( nebo co to je ) a teče olej z převodovky do spojek , pak že chybí segrovka co by měla držet ten buben , a dále že chybějí 2 jehličky pod 1 kolečkem v převodovce na klice , a pak že je obráceně vložené gufero na klice . Tak jsem si říkal , že to tenkrát muselo být sekládaný rychlou jehlou.No hrozný no . Kliku jsem vyhrabal doma ve veteši jinou , ale měla zase volný futro na pístní čep. Tak jsem se včera konečně dostal ke Strunovi a koupil tam vše potřebné(kroužky, futro ,čep, sadu těsněnía další kravinky, takže jsem tam zase nechal 400kč), tet už jenom čekám na kámoše ,aby mi udělal kliku (nalisoval futro , vystružil , zkontroloval hodínkama jestli klika nehází) no a začnu to sklátat. Tak sem sám zvědavej , jak to bude jezdit , jestli se některé problémy stratěj.Foto mého střepu sem brzy přidám .
wenca