Vylepšení motoru

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Vylepšení motoru

Příspěvekod san3596 » úte úno 24, 2015 18:18:40

Čau lidi napadlo mě si nějak vylepšit babetu aby mi jela víc a líp ....
Můžete mi prosím vás sepsat nějaké dobré rady typy pro lehce pokročilého člověka ? :lol:
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod tuningrob » úte úno 24, 2015 18:55:54

Nedráždi hada bosou nohou :D
Bylo tady toho mnogo, mnogo napsanégo. Takže toto je jen další duplicitní téma.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod san3596 » úte úno 24, 2015 20:33:32

Sorry ale mě se to všechno nechce pročítat kvuli vyvracejícím se věcím :D tak někoho poprosím ať mi to sepíše a aspoň to bude konečně na jednom vláknu :lol:
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod Pavel » úte úno 24, 2015 22:09:03

Zbytečné sepisovat. Každá Babetta je originál, na každou se s tuningem musí jinak. A bohužel ty úpravy, i kdyby ti je někdo sepsal, stejně by sis je doma na koleně neměl šanci udělat. Oslov raději odborníka, dej mu pár tisíc a budeš spokojený, když zvedneš reálně maximálku o 10-20 km. Pokud chceš zvednout o víc, tak už šáhneš hlouběji do kapsy. To už je v řádu desítek tisíc Kč.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod san3596 » úte úno 24, 2015 23:28:16

Na co odborníka ? :lol: zručný jsem a už se i orientuji první krok co udělám že dám převod 14/31 to jest 14 zubů u motoru a 31 na rozetě to mi dá pár km/h a potom zkrátím kolínko o 5 cm další věc ... co si ještě tak říkám že dám jiný karbec, ale nevim nevim radši tam nechám seriovku, ale jednu věc určo udělám a to že vyměním pláště za 1. ty moje už jsou sjeté a za 2. dám na vyšší rychlost

Co my ještě tak poradíte? :oops:
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod Azor » stř úno 25, 2015 8:05:38

Poradíme ti především trochu pokory, evidentně se dobrou radou zkušenějšího řídit nemíníš. Tady nejsi v restauraci, aby sis naporoučel co chceš a čekal, že ti hned někdo vše naservíruje. A podle toho, jak o věci píšeš, to vypadá, že zrovna moc zkušeností s jakoukoliv technikou nemáš. Radši se sám do ničeho nepouštěj a chceš-li jezdit rychle, kup si něco silnějšího.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod tuningrob » stř úno 25, 2015 8:41:32

Je to tak. Kašli na to.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod Pavel » stř úno 25, 2015 10:11:31

31z rozetu sis nechal vyrobit custom? Já totiž nevím, že by se taková dala koupit.

Zde máš velmi stručný popis základních úprav pro zvýšení výkonu motoru.

- sehnat válec. Doporučuji upravit válec Sting, pokud seženeš (jde převrtat i na 80ccm), případně sehnat a kuchnout rotavátor Diamond PA80. Při nejhorším vyjít ze sériového válce
- vylisovat vložku válce, rozhodnout se pro finální počet kanálů, upravit dle požadovaných parametrů (do rychla, do tahu) a plánované karburace a výfukové soustavy. Většinou jde o kombinaci výpočtů podle odborné literatury a znalostí z praxe. Dále upravit hliníkový odlitek a přefuky na karterech. Všechno poctivě vyleštit.
- vložku nalisovat zpět a provést výbrus, nejlépe jeden z největších možných (vyšší objem ve finále)
- úprava spalovacího prostoru hlavy válce, zohlednění většího vrtání válce na tvar hlavy a změna velikosti kompresního objemu dle požadovaných parametrů. Doporučuji zakázkově zhotovenou vějířovitou hlavu, např. od Stejskyho http://www.ms50.cz/_h.html. protože upravené motory víc topí a tak je třeba lépe odvádět teplo. Lze použít i hlavu ze Stingu, pokud seženeš
- výroba a montáž vhodné klapky sání
- upravit časování pístu dle požadovaných kritérií. Pro závodní účely je vhodný jednokroužkový píst
- vyrobit nové kolinko sání, zvolit správný karburátor s difuzorem od 12 - 18 cca, experimentování s tryskami, tlumením sání
- zhotovit několik experimentálních kolen výfuku a zhotovit/zakoupit několik laděných výfuků a zkoušet různé velikosti rezonanční komory na brzdě. Podle grafu výsledné momentové charakteristiky upravit koleno, případně výfuk a aproximovat k ideálnímu průběhu, se kterým budeš již spokojený. Pro účely ideálního vyladění bude stačít vyrobit a zničit 5-7 kusů výfuků podle toho, jak jsi zručný
- odlehčení setrvačníku
- výroba vhodného převodového poměru, tzn. vlastního řetězového kolečka a rozety
- výroba vlastních spojek a pružinek. Přece jenom teď motor začne zabírat až tak od 7 tis otáček výš.
- následuje nezbyné vyztužení rámu, výroba vlastní vidlice s kotoučovou brzdou, sériová by nevydržela brzdný účinek a ohla by se či praskla. Pokud šetříš, lze použít vidlici z Koráda.
- pro úpravy se doporučuje vyjít raději z jednorychlostní B207 nebo B215. B210/225 je nevhodná.
- osazení pneu s vyšším rychlostním indexem. Minimální základ je Mitas M06 a lepší

Tohle je asi tak úplný základ a výčet všeho, co bude třeba upravit. Zkušenější mě můžou když tak ještě doplnit. Snad ti to pomůže a můžeš se pustit do ladění :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod san3596 » stř úno 25, 2015 15:45:57

Okej, dík za takový soupis co všechno udělat :lol:
a prozatím když z teho chci vytáhnout víc tak co mám udělat (seriovka 210/100) abych jel víc ? (tvoje úpravy budu aplikovat tak v dalších dvou letech), ale prozatím abych se nešmudlal 45 km/h ? :D
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod Pavel » stř úno 25, 2015 16:44:09

Jediná realizovatelná úprava je 14/51 převod a zkrácené koleno výfuku. To pojede u dobrého motoru max 50km/h. Víc ze sériovky nedostaneš a těžší převody nemají smysl. Musíš jít do úprav výše popsaných, což, jak vidíš, bez hlubších technických znalostí a hlavně praxe není možno udělat svépomocí.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod san3596 » stř úno 25, 2015 16:53:41

No to vidím :D hele a jak jsem psal ta menší rozertka by mi taky hodila pár km/h ne?
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod Pavel » stř úno 25, 2015 16:59:36

No, to je právě omyl. Těžší převod způsobí, že se motor trápí a nevytočí a ve finále pojedeš pomaleji než s větší rozetou. Proto jak jsem psal, nemá smysl dávat menší převod než 14/51. Motor to prostě neutáhne. Jen z kopce by ti to jelo rychleji.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod san3596 » stř úno 25, 2015 17:00:40

tak v čem je lepší teda ten převod ze 13 na 14 :roll: :oops:
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod wenca084 » stř úno 25, 2015 19:02:31

san3596 píše:tak v čem je lepší teda ten převod ze 13 na 14 :roll: :oops:


No je přeci o ten 1 zub těžší ( delší ).Pojede to rychlejc . Hele jak to tu čtu , tak ty žádný úpravy radši nedělej. Kup si raději kolo s přehazovačkou a tam se to s těmi převody nejdřív nauč.
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Vylepšení motoru

Příspěvekod san3596 » stř úno 25, 2015 21:06:03

Sorry byl jsem ve škole a měl jsem 3 hodiny matiky kde jsem skoro nic nepochápal a na konci jsem měl úplně vypatlanou hlavu....
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Další

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků