pokud není doma nebo u znamého soustruh tak to nemá smysl dělat sám,jak říká azor koneckonců řešil jsem to v pondělí na mé 207 kdy horní futro už bylo tak vychozené že se ocitlo až na hoře u zajistení kluzáků tím pádem kluzák jezdil jen ve spodním futru a při brždění se kolo stáčelo do strany,měl jsem koupené futra už nějaký pátek tak sem vzal pilníky kulaté a šmirgly atd vše co bylo vhodné

ale jak praví Azor ,futra nové se dělají s přesahem a to sice jak ze vnitř tak z venku,čili jsem udělal futro do klouzavého stadia a zamrzl jsem nad povrchovou upravou kde bez soustruhu jseš v koncích.
říkam no když už sem se s tím tak pizdil tak vezmu na brusce aj venek požadovaný rozměr byl 21,2mm a nové futro mělo 21,7 což není vhodné k narážení někam kde je šíře 21,2,čili obrousit nejlíp stočit nějak sem obrousil jenže jsem už dopředu věděl že zbytečně páč nebude futro souosé no samo že kluzák nechodil tak jsem vzal stare futro poškozenou část uřízl pilkou a jelikoš mi jezdilo ve vnitř tak jsem ho nalepil epoxidem ted je to lepsi alespon to chodí ve dvou ten kluzák ale nový je nový. tím se dostávám do stadia rady že:
svěřit práci soustružníkovi at udělá obě futra nové na daný rozměr a aby kluzák v pouzdru krásně chodil tím pádem futra vůči sobě budou souosá a kluzák bude krásně klouzat s minimálními vůlemi na mazání. pravidlo je že obě staré futra z vidlice vyhodíš do pryč. nikdy nenechávej starý futro ve vidly at na té či oné straně, k ničemu ti tam nebude a snad by vyjeté futro bylo spíše na obtíš při klouzání kluzáku. na každé straně musíš vyměnit obě zároveň.
Pokud se mi ty staré zas uvolní příště to svěřím soustružníkovi ale né motomechanikovi(servis jedině pokud by byl v dobré ceně ale né ceně celé babety) vytlouct a natlouct si to zvladne udělat každý sám na to není potřeba umění maturita a talent ale na obrábění nových futer je potřeba soustruh a pokud to chceš mít spešl tak samozdřejmě výstružník tím si zajistíš povrch jako dětskou prdelku. a hlavně mazat mazat mazat po výměně.
