Renovace

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Renovace

Příspěvekod MH1 » čtv říj 08, 2015 17:19:59

Zdravím. Nevíte někdo náhodou o někom, kdo by prováděl renovace Babett? Na to, abych si to dělal sám nemám bohužel čas. Když říkám renovace, mám na mysli lak, vyčistit apod. Díky za odpovědi. :D
Uživatelský avatar
MH1
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát říj 02, 2015 15:17:23

Re: Renovace

Příspěvekod tuningrob » čtv říj 08, 2015 18:59:59

Jseš si vědom toho, že to zabere dost času a cizí člověk ti to zadarmo neudělá ?
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Renovace

Příspěvekod MH1 » čtv říj 08, 2015 19:57:51

Ano jsem, já nic zatím nic neplánuji, jen se tak zběžně ptám.
Uživatelský avatar
MH1
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát říj 02, 2015 15:17:23

Re: Renovace

Příspěvekod Pavel » pát říj 09, 2015 7:30:23

Záleží, jaký model chceš zrenovovat, to jsi nezmínil. Třeba taková Babetta 228, to už jen za díly necháš řádově desítky tisíc Kč, než je shromáždíš nebo necháš pochromovat (např. výfuk + kolínko = 3500-4000Kč pochromování). U B210 se dostaneš s díly cenově na 5-10tisíc Kč, pokud není Babetta šrot. Jen za repas klikovky a novou volnoběžku dáš 2500Kč, k této sumě připočti výbrus, ložiska, píst, spojky/bubny, výměna rezavých ráfků případně, pozink dílů. K tomu ještě připočti práci a jsi tak minimálně na 15-20tisíc za renovaci B210.

Každý si pod renovací představuje něco jiného. Znám pár lidí, kteří ani Babettu neodstrojí a vezmou ji sprejem, jak je a pak to nabízí na bazoši jako "rekonstrukci" do top stavu. Pak jsou lidi, kteří Babettu odfotí a rozebírají šroub po šroubku, dělají si poznámky ke každému dílu, jak byl namontován, spojovací materiál třídí do sáčků a mezitím shání originální díly a poptávají řemeslníky s cílem provést co nejcitlivější renovaci. Já třeba dělám renovaci Babetty 228 a už jsem napočítal tak 30 lidí/řemeslníků, které budu muset oslovit, abych to vůbec mohl zrealizovat.

Takže sprejová renovace tě přijde na 300-500Kč + umytí hadrem a poctivá renovace počítej tak 50 tisíc Kč a minimálně rok čekání. Myslím si, že by si to renovátoři ještě za ty peníze rozmýšleli, jestli by do toho šli, protože každý chce něco alespoň trochu vydělat a je s tím strašná drbačka.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Renovace

Příspěvekod MH1 » pát říj 09, 2015 12:03:06

Díky, Pavle za vyčerpávající odpověď, nejspíše bude lepší si najít čas a kousek po kousicku si s tím pohrát 8)
Uživatelský avatar
MH1
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát říj 02, 2015 15:17:23

Re: Renovace

Příspěvekod Pavel » pát říj 09, 2015 13:29:52

Asi je lepší si to zkusit všechno ošéfovat sám a získat tím cenné zkušenosti. Najednou zjistíš, že nad tím strávíš hodně času, který bys jinak musel zaplatit jinému člověku, který by ti dělal renovaci. A za další většinou platí, že co si děláš sám pro sebe, uděláš nejlíp :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Renovace

Příspěvekod ronin10 » sob říj 10, 2015 16:49:54

pravda jak píše Pavel ono už ani zdaleka dneska neplatí heslo typu : na babetty jsou levné náhradní díly a podobně,jednak jsou z druhovýroby čili kvalita tytam,a jednak jsou docela drahé at už se jedna o typ 228 až 225,210,215 atd, cenu dílů bych přirovnal na uroveň snad i nadúroveň ceny ND skůtrů china produkce nynější výroby. také zvažuju zdali si mám hodit babku 207 do kupy a nebo přejít raděj na china scooter/ s babkou už jsem najel hodně km do práce a potřebuji zase něco na co by bylo pár tisíc km spoleh. největší problém je právě ve financích kdyby na babetu byli díly za pusu tak je to v podstatě nejlevnější dopravní prostředek což má u mě velké +,no budu muset to nějak vymyslet :? jinak ,,mh1,, vem si že za výměnu motorovýho oleje(nejen u babetty) dáš v motoopravně kolem 300-500-900kč + cenu oleje,tak si myslím že bys musel být vatař na to svěřit bábu někomu do péče.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Renovace

Příspěvekod Droopi » ned říj 11, 2015 8:22:02

Taky přidám. Kluci mají pravdu. Mám tři Babetty, dvě z nich byly vrak. Všechny tři jsem si zrenovoval. Závěr? I kdybych si počítal 100,-Kč na hodinu (což tak dostávají v práci brigádníci), tak jen ten čas by stál cca 7-10 tisíc. Dělám všechno do šroubku. Babettu po přívozu postavím na stojánek, položím vedle nářadí a její rozhození na díly mi u třetího stroje trvalo něco kolem 2 hodin, a to jsem si dával pozor, abych něco nepoškodil. To je nejrychlejší fáze. A pak se s tím začneš sr.t. Kostru pořádně umyji, odmastím a mám koupený půllitrový černý matný sprej (všechny Babetty měly černou kostru), dávám 2-3 vrstvy, schne to rychle. Na odmaštění, mytí a vůbec čištění motoru se mi velice osvědčil čistič na brzdy (lepší mít dva), trocha technického benzinu, hadry a tvrdý štěteček, protože někam vůbec nesahneš. I to mytí je relativně rychlé. Řetězy rozpojit, zkontrolovat, buď vyhodit a nahradit jinými, nebo potopit do nafty, nechat odležet a občas s tím zahýbat. Máš-li možnost, nádrž, blatníky a plechy nech opískovat. Já jsem u té poslední neměl čas, takže vrtačka, drátěný kotouč a zbrousil jsem to, jde to blbě, starý lak drží jako židovská víra. Kde bylo potřeba jsem díly opatrně dorovnal. Pak odmastit, plnič a v domácích podmínkách nastříkal - kamarád lakýrník mi to pak přestříknul dvojsložkovým lakem. Tady důrazně doporučuji, aby ses vykašlal na nějaké spreje, protože ve finále nic neušetříš, přestříkáváš to jednosložkovým lakem, který se benzinem smyje a vůbec ještě teď mám vztek, když si na tu zbytečnou práci vzpomenu - zkušenosti z druhého stroje (příští rok budu předělávat). Když máš dobré chromy, lze vyleštit leštící pastou. Když jsou tam takové rezavé tečky a nechceš kvůli tomu měnit díl, dost pomůže ta nejjemnější smirková houba. Elektrika bývá v pohodě, jen musíš mít označené kabely (ale podle schema se to dá vždycky zapojit načisto). Motor je nejlepší dělat sundaný, než začneš cokoliv dělat, umyj ho co nejlépe, pak teprve rozebírej - pozor jen, abys při otáčení nenalil olej z motoru do spojek. Líp Ti to půjde, budeš mít relativně čisté ruce a případně si nezasviníš spojky, pokud je nesundáš už při odstrojování - to bych doporučil, vyhneš se jejich zamaštění. Šrouby, které se mi nezdají nahrazuji novými. U všech Babett jsem si rovnou dělal i GO motoru, mám tedy doma stroje, které jsou udělané.
Řeknu to tak, že dávat to někomu na renovaci se Ti nikdy nemůže vyplatit. Já po těchhle zkušenostech jsem ochotný si to udělat jen pro sebe, a to hlavně kvůli času, dělám si to asi dost poctivě. Kamarádovi bych pomohl nebo poradil, ale celou bych mu neudělal, nezaplatil by to, a ani bych od něj nechtěl peníze. Renovace není těžká, podle úrovně pečlivosti je to hlavně o času, který tomu věnuješ, odměnou Ti bude pěkná mašina, ale bude Tě to stát něco času. Zase, když si to uděláš sám, budeš mít k Babettě lepší vztah, budeš vědět, co sis jak opravil, něco se naučíš, je to dobrý pocit, když někdo řekne, že máš pěkný stroj a Ty víš, že je to Tvá práce. Kolikrát stačí hodinka párkrát týdně, když nespěcháš, jen něco uchytíš, namontuješ, opravíš, to nastrojení je otázkou jednoho odpoledne, když máš vše připravené, pak Ti roste babča jako z vody a s každým dílem vypadá líp.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Renovace

Příspěvekod Azor » pon říj 12, 2015 7:05:00

Všechno pravda, jenom taková drobnost - do konce osmdesátých let naopak neměla z fabriky černou kostru žádná babetta (výjimky přirozeně vždy potvrzují pravidlo). :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Renovace

Příspěvekod ridchey » pon říj 12, 2015 9:20:26

vzpominam si,ze v mototechne u nas byla za vylohou kostra jako na hradni dil a vzdy v cerne barve, taktez treba predni vidlice,
takze predpokladam,ze do prodeje ND se veci v barve vubec nedodavaly a clovek tak vetsinou podle toho poznal,ze bylo neco meneno.
pokud to majitel neprestrikal.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Renovace

Příspěvekod Pavel » pon říj 12, 2015 10:05:23

Droopi, to jsi fakt hodně dobrej, že stihneš udělat Babettu za 70 hodin. To je za 2 týdny, kdybys to dělal denně 8h, klobouk dolů.

Já už týden rozebírám Babettu, už asi 30 hodin strávených na demontáži a pořád to ještě nemám rozebraný. Pravda, nedělám obyčejnou B210, ale B228, která je 45 let stará a díly drží festovně, protože zvlášť u spojů, kde jsou 2 různé kovy typu železo-hliník, došlo již za tu doby ke vzájemnému spojení díky elektrochemické reakci.

Jinak víte, proč ty díly jsou dnes tak "drahé" ? Babett už moc nejezdí, přiznejme si to. Proto výrobci vyrábějí díly v malých sériích, teď mluvím o řádově stovkách kusů, jednotky tisíc tak, aby se ty díly prodaly v dohledné době. Byl jsem na exkurzi v Motomaxu - největší výrobce a dodavatel dílů na Babetty v ČR a SR. Pan Hlavatý mi řekl, že klikovek nechává vyrobit tak 2000ks a má to tak na 1-2 roky, než je prodá, nádrží nechal vyrobit 500ks, dvojkových bubnů 2000ks, volnoběžek 1000ks, pak vyrábí všechny plasty na B210, těch má asi po 500ks. Když už si to zdravým selským rozumem spočítáte, tak v tom má pan Hlavatý pár milionů Kč a teď se klepe, aby se to všechno prodalo. Už se v minulosti setkal s tím, že ty díly prostě neprodal a šly do šrotu. Např. díly na Stellu, protože na ni už téměř nikdo nic nekupuje. To, co pan Hlavatý objednává, jsou všechno malé serie, kde musíte zohlednit i cenu za formu na odlití, která stojí stovky až jednotky miliony korun. Ve výsledné ceně produktu je tedy minimálně z poloviny zahrnuta cena za vývoj a formu, komunikace s fabrikou (třeba u klikovky to v Taiwanu 5x reklamoval, než byl spokojen), další půlku zaberou výrobní náklady a pak má na dílu 50% marži, když ten díl prodává koncovému zákazníkovi a tak 10-20%, když ten díl prodává velkému odběrateli typu motokrámek, moto ústí, apod dle jejich odběru. Koncový zákazník jen prská, jak jsou díly drahé, ale vůbec netuší, jaká byla za tím, než se ten díl vyrobyl, práce a úsilí. Já osobně pana Hlavatého obdivuji, že to dělá. Jen díky tomu, že to je sdrcař, tak tady máme ještě náhradní díly na B210/B207. Bez něj bychom to už mohli zabalit. No a ještě mi povídal, že konkurence, zvlášť z Polska je tak drzá, že si zjistí fabriku, která vyrábí ten díl, dojedou tam, uplatí vedení a nechají si vyrobit v nějaké serii díly pro sebe, ale bez nákladů na formu a vývoj a pak to samozřejmě vyjde levněji a pak to prodávají ty svině levněji a likvidují pana Hlavatého. Třeba taková klikovka. Tu v Motomaxu prodávají za 1200, ale v Polsku jsou schopni vám tu klikovku prodat za 800Kč. Proto doporučuju všem lidem, aby nakupovali u pana Hlavatého v Motomaxu, protože ho tím podpoříte, aby i v budoucnu byly díly na Babetty v jakž takž přijatelné kvalitě.

Samozřejmě, že jsem s panem Hlavatým probíral, že by se mohly začít vyrábět raritní díly, ale on mi řekl, že to pro něj není obchodně zajímavé. Představte si takový výfuk či kolínko na B228 nebo Tranzimo. To jsou nesehnatelné položky, ale kolik lidí by si to koupilo? Možná by mu došla objednávka na 20-30 kousků od těch, kteří po tom momentálně prahnou a pak by dlouho nebylo nic. Až další rok, až by někdo začal renovovat, tak by zase objednlal pár kousků. Sečteno, podtrženo, možná by se prodalo 100 ks od každého dílu za 5-10let... S takovým množstvím se na vás každá firma vykašle, ti chtějí objednávku aspoň na 1000 a víc kusů. Proto nehrozí, že by se rozjela výroba raritních dílů. A i kdyby si to někdo vzal pod svoji záštitu, tak by ty díly vyšly ukrutně draho, aby na tom měl nějaký zisk, zaplatil se výrobce a riziko, jestli to prodá. Takže pak by takové kolínko vyšlo třeba na 2000Kč, ale i tak 100ks = 200 000Kč včetně ohýbacích přípravků, materiálu, chromu, co to je za kšeft?...To by nebylo ani na jednu výplatu ve finále.

Jediné, co si myslím, že v brzké době projde, tak že začne výroba zadních bubnů. Bohužel na to nejsou formy, resp. jsou, ale maitel je nechce pustit, tak se musí vyrobit nové. U těch zadních bubnů věřím, že by se jich mohlo vyrobit klidně 10tis ks a prodají se.

Pak tu jsou mezi námi překupníci originálních dílů a to mě štve nejvíc, kteří někde levně přijdou k dílu a pak ho prodávají za desetinásobek nebo i vícenásobek nákupní ceny.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Renovace

Příspěvekod ronin10 » pon říj 12, 2015 17:10:43

Pavel- každý podnikatel v jakémkoliv oboru musí dopředu vědět do čeho jde a za jakou cenu to lze prodat ,ovšem babetta nepatří mezi ty spolehlivé stroje a ty díly a ceny jsou dnes docela přemrštěné, pokud mi polák nabídne identickou novou klikovku o 500kč méně nevidím důvod proč kupovat tu dražší,jako taky ty peníze netisknu doma abych mohl podporovat prodejce kteří chtějí strašný prachy za věc kde jinde za ni chtějí 3/4 ceny,problém však je hlavně ten že at vlezu kam vlezu tak mi podávají polskou výrobu za stejný peníze néli vyšší než má třeba ten pan Hlavatý,a je velmi těžké pro laika rozpoznat československý-český a polský pístní kroužek v regále,ten se pozná až když praskne né velkým odporem a nebo že vydrží 1-2 sezony a je v haji. samozdřejmně jsem ale člověk co by spíše chtěl kvalitu a za tu si umím připlatit ale připlácet za polský svinstvo je vrchol českých podnikavců tzn. vychcanů. no a v čr je docela problém najít poctivce podnikatele,spíše jsem narazil na samé vychcany kde koupí věc za 2kč a prodává ten šmejd za 30kč třeba. pan Hlavatý boužel asi nemá nízké ceny a nemá ani prodejnu v každém městě nebo odběratele,poláci ti jsou nasrani všude i s čínou.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Renovace

Příspěvekod tuningrob » pon říj 12, 2015 17:53:49

Otázkou je, jestli je ta klika 100% shodná :?:
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Renovace

Příspěvekod Droopi » pon říj 12, 2015 20:54:13

Pavle, je to třetí Babetta, takže kromě toho že mám kompletně všechny potřebné klíče, šroubováky a všeobecně nářadí, tak i stahovák, přípravek na půlení motoru, a vše potřebné, včetně vybavené dílny ;) Těch 70 hodin je minimum, je pravda, že jsem si k tomu vlezl ráno po snídani a v deset večer ještě makal. Ale řekni mi, co je tak zdlouhavého na tom jí rozebrat? Je to všechno na šrouby, a i když to ne vždy jde povolit, pořád je to dost rychlé - nebo je to tím, že už jsem to předtím dělal 2x, vím co kde chytit a kam sáhnout. To rozebrání mám fakt na počkání, piplám se s údržbou, čištěním a skládáním. Ale 228 jsem nikdy neviděl, bohužel. Poslední Babettu jsem dělal asi za 8-9 dní, byl to dárek pro mamku, a sehnal jsem ji těsně před narozeninami, makal jsem od nevidim do nevidim.
Souhlasím a strašně mne štve, že se podívám na bazary a aukce a přesně vidím překupníky, kteří rozebírají celé stroje, aby je rozprodali po dílech. S chutí bych jim přerazil prsty, ale chápu, že ekonomika je u nich na prvním místě. Co se klikovky týká, asi bych upřednostnil kvalitu a ne cenu, protože dobře udělaná a vyvážená klikovka má dle mého jeden z hlavních podílů na životnost motoru.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Renovace

Příspěvekod alexandr-t » pon říj 12, 2015 20:58:21

Ohledně kliky na 100% souhlasím, je to jedna z nejdůležitějších částí motoru a její kvalita se podepíše jak na výkonu, tak na životnosti a chodu motoru vůbec...

A s tím rozebíráním máš pravdu, naposledy, když sem půlil motor abych vyměnil volnoběžku mě to trvalo od postavení na stojan po nastartování necelý 3 hodiny :lol:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Další

Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků