butan píše:Nevím jak srozumitelně objasnit. Prostě funkce výšky hlavy pístu nad horní úvratí je taková křivka, dost podobná sinusu. Výpočet trojčlenkou znamená že tu funkci linearizuješ. Linearizovat s rozumnou chybou by to šlo ve střední poloze pístu, ale nejde to linearizovat v okolí úvrati. Skutečný úhel předstihu může být 3 krát větší než jsi spočítal, ten Ďurkovič v knížce chybu nemá, ale přímo ho taky nemůžeš převzít protože 207 má o trochu jiný motor.
Lubor
Pánové, být vámi, učinil bych dotaz v NASA. tam to budou určitě vědět. Zapojí do práce superpočítač a během několika eonů to bude známo.
Jinak babeťácké motory mají tolik tolerančních odchylek z výroby, natož z druhovýroby ND, že u každého motoru bude ideální předstih trochu jiný. Nejspolehlivější je praktická zkouška. Nastavím doporučenou hodnotu, projedu určitou trasu, pak hodnotu lehce upravím jednou do plusu, podruhé do mínusu od té doporučené, pokaždé projedu stejnou trasu za stejných atmosférických podmínek a pokud zjistím, že se to liší, nastavím takový předstih, který mi vyhovuje. Udělám si rysku pro příště, abych pokusy nemusel v budoucnu opakovat.