od Azor » čtv kvě 25, 2017 15:56:47
S většinou toho z "motorkari.cz" lze souhlasit, ale chce to taky trochu přemýšlet. Těmi "traktory Jawa" jsou myšleny klasické dvě a třiapůle, které při běžné jízdě točí o dost míň než babetty. A ruku na srdce, kdo z nás jede trvale jinak než "plyn nadoraz", ono to vlastně jinak ani nejde. Takže ty řeči o mazání psím sádlem tady moc nesedí, ono je totiž zatraceně důležité. aby kroužky byly ve svých drážkách stále zcela volné - jenom tak plní řádně svoji funkci. Klidně to nějakým sajrajtem zakarbonujte, ale pak se nedivte, že motor půjde do kytek (a pokud motoru "přilepšíme" 1:33 nebo víc, půjde do těch kytek ještě rychleji). Já jezdím babetty od roku 1982 a dám spíš na zkušenost než na teorii. V dobách, kdy nebylo nic jiného než M6A nebo M2T jsem musel každou sezonu pořádně vypucovat píst a kroužky, ob dvě sezony zasrané kartery, o výfuku raději nemluvit. Po sametu, když se k nám dostaly lepší oleje, tak jsem začal používat i ty pro zahradní techniku a přes opačné názory odborníků (kterých si bez ironie vážím) se mi plně osvědčily. Opotřebení o dost nižší, karbon minimální, mazání při 1:40 i u 207 zjevně dostatečné. Přestože dnešní M2T je už prý něco jiného než ten M2T předrevoluční, já mu prostě nevěřím že udrží motor čistý (že bohatě stačí k mazání, to nerozporuju). Svůj názor samozřejmě nikomu nevnucuju, někdo jiný má třeba zkušenost přesně opačnou. Ovšem Alfa 2T je mi docela sympatický, zejména proto, že na první pohled poznám, zda je benzín čistý nebo už namíchaný, jenom mám trochu obavu, aby se ta barva neusazovala v karbecu a v motoru, může se to zdát směšné, ale už jsem viděl ledacos.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.