od Stellar » pon kvě 28, 2018 13:58:05
Zdarec,
tak jsme zpátky. Vyrazili jsme ve třech a dorazili také tak. Celkem to bylo 1712 km, nejnižší bod (podle GPS) 1 m.n.m., nejvyšší bod 1036 m.n.m. (podle tabulky v průsmyku). Tam i zpátky přes Alpy a Slovinsko.
Závady:
Čísa na obvodu pláště 11cm. Ztráta půl dne - měli jsme duši i lepení, ale pneumatiku ne.
Rozpadlý stojánek 2x - originální stojánky evidentně nevydrží více než 29 let. U mé Babetty ještě neupadla noha úplně, u druhé se noha zcela oddělila. Zavařeno a bude následovat výměna.
Číštění karburace - 4x (jedna Babetta bez čištění)
Čištění spojek - 4x (jiná Babetta bez čištění)
Výměna svíčkového kabelu (na polňačce křoví připláclo kabel k hlavě a ten se propálil)
Výměna fajfky a svíčky (fajfka se postupně zhoršovala, ale než jsme přišli na to, že to dělá fajfka, tak svíčka zařvala)
Povolila se matka mezi výfukovým svodem a tlumičem výfuku - divný zvuk, ztráta výkonu, po dotažení OK
Fungl nové šlapky 2x (u obou stržen zavit na konci osy šlapky, kontramatky staženy a šlapky spadly a k nepoužití) - budou vyměněny za jiné fungl nové
Fungl nové kliky 2x (u jedné vytržena šlapka (a provizorně zavařena natvrdo), druhá klika ohnuta a překroucena) - budou vyměněny za jiné fungl nové
Žárovka v koncovém světle 4x (u jedné Babetty, asi něco s kostrou, bude dohledáno)
Policie:
Rakouská policie si nás všimla jenom jednou, to zastavovali skoro všechny po řadě a tak nás také vzali. Zajímalo je jen, jestli máme řidičák a zelené karty. Ani dejchnout nám nedali. Chybějící SPZ je nezajímaly, jen výrobní čísla na štítcích aby to mohli porovnat s těmi zelenými kartami. Pan kolega měl štítek v baťohu (stříkal Babettu dva dny před odjezdem a nestihl ho vrátit) a bylo jim to také fuk. Pokud jsem pochopil, co se nám snažili říct, tak RZ na mopedy u nich vydávají pojišťovny a je to číslo zelené karty. Ale naše němčina není tak dobrá, abych si tím byl jist. Na hranicích při cestě z HR do Au kontrolovali auta, ale nás jen odmávli, ať tam nezdržujeme. Asi nějaká dyškriminácije.
Slovinská policie z nás byla u vytržení. Jednou měřili rychlost a když nás viděli, tak se dobře bavili. Podruhé nám nabídli dokonce doprovod, ale pak to vzdali, že by při té rychlosti usínali a oni že ve službě spát nesmějí. Zajímalo se o nás i slovinské vojsko, po třech kilometrech co nás doprovázeli s námi dokonce zastavili na jedné pumpě. První dotaz byl, jestli ty naše stroje jsou ta nová pověstná bojová vozidla pěchoty AČR. Byli fajn a dokonce nabízeli pp.kolegům vínko a slivovici, že se mopedy u nich můžou řídit s půl promile.
Chorvatská policie na hranicích se nejvíce zajímala o Babetty (výrobce, rok výroby, rychlost a co nás to napadlo na něčem takovém jet k nim). Jediný, kdo byl požádán o pas (ale stačila občanka) byl ten, co si nesundal helmu. Řekli mu, že na fotce vypadá jinak, protože tam má vlasy a ne černou lesklou pleš s proužkem uprostřed. Helmu si sundal a bylo v poho. Silniční policie nám jen mávala a ukazovala palce nahoru.
Nepřišel jsem na to, jak sem dát obrázek. Zkusím to dohledat a pak ho sem přidám.
Tak asi tak.
S.
Jawa 20, Jawa 210, Stella 134 PM3