Rozdil s/bez D3 je v tom, ze kondenzator C2 se nabiji pres TR1 (zapal. civka), nebo naprimo (ubytek na D3 by mel byt marginalni). Zalezi hodne na parametrech TR1 jestli ma D3 smysl, nebo ne.
Smysl ma urcite pridat ty "zamazane" soucastky, D a C na zapornou pulvlnu. Kondik muze byt mnohem mensi, kdyz je na rotoru n magnetu, tak ten prihozeny C nese jen 1/n energie co C2. Ale uz to je trochu ducharina, protoze zalezi na tom jaky vznikne celkovy obvod i vc. civky na statoru. Tady je me vysvetleni
viewtopic.php?f=5&t=3829#p43490Vedl jsem pomerne dlouhou diskusi s konstrukterem VAPE o smysluplnosti nejakeho vylepsovani typu variabilni predstih apod. On tvrdil, ze to nema cenu, ja s tim souhlasim- s padesatkami se business delat neda, ale rad prekonavam teoreticke prekazky, tak resim i "nesmysly". Co mi z mereni pri praci na variabilnim predstihu vyslo je, ze dalsi uzitecna vec je filtrovat vhodne signal do G tyristoru. Obycejny komparator delal divy, ze systemu nahodnych impulsu (a tim i zazehu) vznikl na osciloskopu docela hezky a hlavne mnohem stabilnejsi signal (=> tzn. i chod motoru). Vetsina lepsich "zapadnich" CDI zapalovani z 90. let neco takoveho mela.
Co lze dal vylepsit: variabilni predstih a nejaky velmi efektivni step-up menic, ktery vytahne co nejvic energie pro jiskru a zajisti jeji konstantnost. Zasadnim problemem tady je ruseni a kde vzit bez baterky napajeni toho MCU. To co jsem udelal za pomoci Simson-like regulatoru nechodilo uplne dobre, MCU se obcas za jizdy restartoval a ja se jenom divil, proc muj variabilni predstih nejede dobre - napajeni z USB-mobilu to vyresilo 100%; bohuzel od te doby jsem se nedostal k tomu navrhnout neco rozumnejsiho.