Svíčku očistíš normálně ocelovým kartáčem. Dělám to tak roky a jezdím na jednu a tu samou Brisku už třeba 10 let. Nějaká životnost 10tis km neznám. To jsou jen marketingové kecy. Ta svíčka bude jezdit tak dlouho, dokud neodpadnou elektrody. Prý ty novější svíčky moc nevydrží. Akorát si nedokážu představit, jak teda ta svíčka odchází jinak, než že upadnou elektrody nebo se roztaví elektrody. Jak jinak se může svíčka rozbít? Vždyť v tom není žádná elektronika. Jen kus železa obalený porcelánem...
K tvé otázce. Když máš delší závit, tak to vypodložkuj. Já jsem dostal od pana Hlavatého nějaké staré svíčky s předsunutým jiskřištěm a dlouhým závotem do Š120, atd..A tak jsem tam dal 3 podložky a v pohodě, jela. Jen se špinila, protože neměla ideální teplotu.
U těch svíček je asi nejdůležitější parametr teplota a vzdálenost elektrod od sebe. Všimni si, že když porovnáš 2 svíčky stejného typu, jen jinou teplotou, tak ta studenější má delší porcelánovou část s tím pádem víc chladí. Jakou tam dát svíčku, to se opět zjišťuje empiricky. Prostě navrhli motor a pak zkusili 10 různých svíček a nechali tam tu, na kterou to jelo nejlíp a špinilo přijatelně.