Čaute, mám dve 210tky (žltú a zelenú) Problémy sú
: Zelená- štartuje na otočenie pedálmi, pekne drží volnobeh keď ale pridám plyn, chvílu ide (zhruba 10ekund) a potom zdochýňa
: Žltá- štartuje trocha horšie, volnobeh som musel zvýšiť aby držala lebo na pôvodnom skapala, po pridaní plynu ide do otáčok a skoro ihneď začne zdochýňať.
Čo tomu predchádzalo ?
Žltú som kúpil lacno funkčnú s tým že bola vybitá klukovka, vymenil som ju a rovnako aj všetky guferá a ložiská na motore, dostala aj nový valec s piestom a kružky, na meranie tesnosti mám taký prípravok že miesto karbu je záslepka s manometrom a miesto výfuku záslepka s ventylom ako na koleso... kompresorom tlačím nejaký tlak (zvyčajne asi 4bar) a potom jarovou vodou striekam na styčné plochy... potom nechám motor asi 20 minut a potom skontrolujem či neklesol tlak. Vyčistil som výfuk aj potrubie a po tomto som motor namontoval, nastavil zapalovanie podla servisnej knižky, skontroloval či sedia čísla trysiek v karbu, dal nový ventyl, skontroloval plavák či nepreteká a babetta fungovala na pretočenie a išla krásne okolo 55km/h.
Zelená bola v horšom stave- zadretý piest. Tiež dostala nový piest, valec aj kluku, postup rovnako ako pri žltej a tiež sedela a tiež fungovala super. (menil som aj nejaké časti spojok ako čeluste ale to je teraz jedno)
Babety na zimu šli do garáže no teraz je s nimi hore uvedený problém. Postupoval som podla serv. knižky, zmeral som indučku, CDI aj cievky statora, kontrola nastavenia statora, nová sviečka, VN kabel, fajnka, neskôr som vymenil aj indučku no stále nič... karbec som rozobral, hladina je nastavená, palivo doň doteká a nepreteká, trysky sú čisté. Prípravkom som opäť skontroloval či nefučia no nefučali, pre istotu som ale dal dolu valec, piest ani nebol čierny len taký hnedý, krúžky v poriadku, žiadne ryhy, dal som nové tesnenia, zmeral tlak a potom zmontoval no stále to isté.
Skúšal som potom na oboch medzi sebou vymeniť komplet zapalovanie od statora, CDI, indučku s VN kablom a fajkou no obe robili to isté čo predtým, čiže elektrikou to asi nebude. Tiež ma napadlo že palivo doteká ale asi pomaly, vybral som na oboch z nádrže ventyl, sitko ale bolo čisté, benzín priteká dosť rýchlo, tak isto ako vtedy keď fungovala.
Dal som dolu aj plast nasávania na karbu. Keď ju nakopnem, nechám zohriať, pridám plyn, počkám pár sekúnd až začne zdochýňať a vtedy priložím prst do sania karbu k šupátku pri stálom držaní plynu- vtedy znovu začne pridávať ale strašne čmudí a pochvíli zase kape, vtedy treba prst dať preč.
Skrutku volnobežnej zmesy som mal predtým na asi 1,5 otáčky, skúšal som ju nastavovať, najdlhšie ale ide keď je takmer uplne dotiahnutá (keď ju však uplne dotiahnem tak ihneď zdochne, najdlhšie vydrží ísť keď je skrutka povolená fakt len máličko, možno 10* ) a aj to vydrží ísť len pár sekund. skušal som aj ihlu na oboch dať na každý zárez ale uplne bezo zmeny. Skúšal som aj iný karburátor ale robili presne to isté. Sviečky na oboch boli jemne hnedé, aj tak som ich skusil vymeniť ale bez zmeny.
K tomu všetkému, žltá vie pridať plyn len kým je na stojane, akonáhle na nej sedím a chcem ísť tak pridávanie plynu len mení zvuk ale ide ako na volnobehu.... Jediné čo mi z toho vychádza je netesnosť no nanovo som ju pretesňoval a robí presne to isté.
S motormi robievam ale vždy 4T a takýto problém som teda nezažil, jediný 2T čo som predtým robil bol pionier a tam som dorábal take homemade CDI no ten ide užasne, keď ale dám toto CDI do hociktorej babetty nič sa nezmení. (predtým ale babettky išli aj na toto CDI)
Možno vás napadne niečo na čo sa mám zamerať, vďaka