Futro se protahuje stavitelným výstružníkem na konkrétní čep, nelze to vystružit na jeden daný rozměr. Nejprve musíš vybrat čep tak, aby měl správné uložení v pístu (někdo říká suvně, já pořád věřím na lisované, ale Bůh ví, jaké to pak je, když se motor ohřeje na provozní teplotu). Následně musíš ve futru vysoustružit drážku na mazání (bohužel to, jak říkáš, dodávají bez ní). Dále futro nalisovat do oka ojnice (jde to i truhlářským ztužidlem) a vyhotovit otvory pro jeho mazání (nezapomenout na dírku ze strany vyvažováků). Ty futra mají opravdu přesah a musí se to do oka lisovat, ale jak moc „natvrdo“ je to ještě přípustné, to nevím.
Co se týče materiálu, tak si myslím dá použít oboje, resp. slyšel jsem jak o bronzu, tak o mosazi. Taková perlička - nějaký rok nazpět, jsem měl nachystané ty futra k spektroskopii na elektronovém mikroskopu, ale nakonec se to nestihlo
.
Já osobně raději preferuji jehly (ať už volné, nebo v kleci - oboje se používá i u závodních strojů). Stalo se mi, že jsem na motoru s futrem musel vyměnit píst, jenže čep, který k futru patřil, byl zas volný v pístu a už to fest cinkalo. Někdy se ty vůle sejdou. Ty jehly jsou na tohle o dost tolerantnější, mám osobně pocit. Přerod na jehly ale znamená novou ojnici!
Určitě Ti lépe poradí někdo jiný, kdo sem nepřestal chodit, třeba Azor, to je opravdový profesionál.