od avar » sob srp 15, 2009 19:19:10
neviem ci uz to nie je pase, ale aj tak...
nerad to hovorim, ale nesuhlasim so starcom. moje skusenosti hovoria ze je zbytocne lestit celu klukovku do zrkadloveho lesku ci ndajboze aj klukovu skrinu a dokonca ju chromovat a podobne. starec asi vychadza z toho ako sa to robilo v casoch ked on i ja sme s motkami zacinali. skutocne sa lestilo kdeco. dokonca sa chromovali kanaly a podobne... neskor mudri ludia prisli nato, ze nielen ze je to zbytocne, ale dokonca sa tym dosiahne opacny ucinok, kedze na hladkom povrchu sa benzin zo zmesi vyzraza. urcita turbulencia palivovej zmeri je dokonca na prospech. lestenie klukovky je sice efektne, ale len kym ju nezlozime. potom sa v nej uz totiz nemozeme kochat a iny zmysel vysoky lesk nema.je dobre odstranit skoky a hrube nerovnosti, ale to je asi tak vsetko.
co sa tyka lestenia ojnice, spravne ti jenda napisal aky to ma vyznam, vyhladi a vyrovna povrch a znizuje sa riziko vzniku mikrotrhlin pocas namahania. dobre je tiez ojnicu pomedit, potiahnut tenulinkou vrstvou medi kvoli lepsiemu chladeniu ojnice. stretol som sa aj s nazormi ze je to blbost, ze vplyv medi na povrchu ojnice je na jej chladenie zanedbatelny no ja osobne zastavam opacne stanovisko. ojnica je jednym z najslabsich a najnamahanejsich clankov babetta motora a preto cokolvek co ju pomaha chranit a chladit je vitane.
nuz a este k lesteniu kanalov: existuje kopec pripravkov a aj ked mam k dispozicii vysokootackovu frezu s ohybnym hriadelom, priznavam ze najradsej to robim klasicky vrtackou ako som sa to naucil este pred desatrociami. zoberiem tenku kovovu tycku, ktorej koniec pozdlzne rozrezem, do zarezu zasuniem smirgel (pozor! pouzivame platno nie papier)druhy koniec tycky upnem do rucnej vrtacky a tymto smirglovacim nastavcom kanaly prelestim. ak sa konce smirgla ohladia, utrhnem ich a pokracujem v lesteni. stare ale funkcne.
tych, co si trufaju rozsirovat a upravovat kanaly a nemaju s tym skusenosti, upozornujem aby nenarusali vyustenia kanalov do valca. ak sa zmeni ich smerovanie moze to mat velmi neblahy vplyv na plnenie a cirkulaciu zmesi v spalovacom priestore a samozrejme aj dopad na vykon motora. pokial uz kanaly rozsirujeme, poslednu tretinu kanala vratane vyustenia do valca nechame na pokoji a maximalne tak ju mozeme prelestit.
ak sa rozhodnete vylisovat vlozku , rozsirovat aj vyustenie kanalov do valca, ci pripadne prirobit dalsie kanaly, pravdepodobne uz moje rady nepotrebujete. a ak ano, tak ste sa pustili do niecoho naco nemate a pravdepodobne mate smolu.