od butan » čtv lis 05, 2009 10:35:49
Tak po půl roce mě téma měření otáček zaujalo také. K měření i napájení bych jednoznačně použil napětí z alternátoru, jsou tam 4 špičky (periody) na otáčku, co chtít lepšího.
-Pro stacionární měření, zamýšlím změřit zatěžovací charakteristiky alternátoru pro různé otáčky stačí použít lepší multimetr který má funkci měření kmitočtu.
-Pro měření za jízdy, pokud tedy už nemáte ten Vari, by se dal adaptovat levný cyklokomputer. Ustřihnout jazýčkový kontakt na konci kabelu, a zabastlit tam jednoduchý tvarovač a asi i dělič, který by z napětí alternátoru vytvořil pulsy. Motohodiny to změří taky, navíc i průměrné, maximální otáčky a další zbytečnosti. Mám pocit že by se našel cyklokomputer s vnitřním měřením teploty, a čidlo by šlo vytáhnout, a přemístit na hlavu motoru. Zbývá otázka zda změří teplotu i přez 100st.
Lubor