Zajíždění a předření (asi)

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod Maroni » pon srp 17, 2009 22:26:29

Ahoj potřebuji poradit, když jsem si koupil nový píst a zajížděl, ale asi sem ho zadřel . Protože už to ani nejde startovat a karbec je v pohodě i v startovacím bubnu ok, tak může se stát že je fakt zadřený píst a musím ho vyměnit nebo je to blbost ?
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod Matrix » pon srp 17, 2009 22:42:25

A když chytneš za buben spojky a otáčíš s ním, jde to lehce, nebo se to ani nehne ? Melo by s tim jit pomerne snadno otocit a pak citit kompresi. Pokud se to ani nehne, tak bude nekde zrada. A co se delo pred tim nez jsi se dostal do tohoto stavu ? Klesal motoru vykon ? Bylo slyset zvoneni ? Mozna bude jen problem nekde jinde a zbytecne se desis.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod Maroni » úte srp 18, 2009 9:17:14

Do toho bubnu je ještě podívám dneska odpoledne a radši zkontroluji co je ve válci jenom odšroubuji hlavu a podívám se jestli to není poškozené nebo něco s ním . Jak jsem to zajížděl tak jsem tomu asi po 10 km dal větší výkon a další den mi to jelo tak 3 km/h a výfuk byl čistý a karburátor taky čistý a ještě to šlo nastartovat .Teď to má snahu startovat ale nejde to . A u startu sem proklepl asi všechno včetně jiskry a toho bubnu .
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod Matrix » úte srp 18, 2009 10:59:25

No do nej se divat nemusis, pokud si ses jistej funkcema spojek, jen sundej kryt, vem rukou za buben a otacej s nim.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod avar » úte srp 18, 2009 12:14:19

takze najprv zistit ci sa da motor pretacat a citit pri pretacani odpor kompresie. zaroven ak ma iskru aj benzin, co sa da zistit podla sviecky, treba dat dole hlavu aj valec. po zlozeni valca zakryt otvor v kartroch cistou nezaprasenou handrou aby sa tam nedajboze nieco nedostalo. to by sme mali o zabavu postarane.
pozri ci nie su pripecene kruzky. u dvojtaktov kolicky brania aby sa dali kruzky volne pretacat, ale aj tak musia byt pohyblive v drazkach. ale iba suvne nemaju mat volu aby sa nimi dalo pohybovat hore dole. dalej pozriet piest ci na nom nie su prasiatka. su to male leskle plosky, ktore tam zostali ako nasledok pridretia.
ak to nie je horsie, teda ak nie su ryhy vo valci, ci total zapeceny piest, tak sa tomu da pomoct aj doma. prasiatka odstranime velmi jemnym smirglom. ja sice pouzivam co sa doma najde, ale nikdy nie smirgle s hrubkou pod 1000. najcastejsie jeto bud 1200, alebo 1500vka, vynimocne 2000, ta je uz velmi jemna, ale mavam ju doma lebo sa nou dobre predbrusuju plasty - priezory na prilbach, ci reflektory aut pred lestenim.
ale k veci. prebrusit prasiatka na piestoch, aj ked sa mi obcas smiali, ak je moznost smirglujem piest za mokra, tzv. pod vodou. ak su chytene kruzky, vymenit ich. pozor su krehke a ak su pripecene asi ich bez rozlamania dole nedas. kaslat nato, hlavne nech sa neposkodi piest. pred zalozenim novych kruzkov musia byt drazky absolutne ciste. kruzky sa najlepsie nasadzuju tak, ze ich sunieme po troch tenuckych plieskoch, ktore do nich vlozime a tvoria akesi klzne sane medzi piestom a kruzkami. podobne sa daju aj lahsie snimat z piesta. znizi sa tym riziko prasknutia kruzkov ci poskrabania makkeho materialu piestu.
samotny valec, ak vlozka nie je poskrabana. nijako neriesime. je moznost domaceho prelestenia vlozky velmi jednoduchym oripravkom, ale nebudem to tu podrobne rozpisovat lebo urcite by to kdekto skusal a nemuselo by to dopadnut dobre.
takze pred skladanim valca musia byt vsetky suciastky bezpodmienecne absolutne ciste. dokonca bez zrnka prachu (samozrejme ze nemusime lestit rebra valca, ide nam o pracovne plochy). ak sa poskodilo tesnenie medzi kartrami a valcom, vymenime ho. tesnenie mierne naolejujeme, niekto pouzíva tenucku vrstvu vazeliny. dbame aby tesnenie nezasahovalo do prierezu kanalov, pripadne ho pristrihneme. je to nutne najma u rozsirenych, ci lestenych kanalov. v ziadnom pripade nepouzivame silikony a podobne blbosti. zvycajne sa vytlacia dovnutra, kde brzdia prietok zmesi kanalami a zbytocne znizuju beztak maly vykon babetty, a v pripade ak ide o vacsi vycnelok moze sa casom utrhnut a sprijemnit nam zivot.
takisto piest, kruzky a vlozku valca pred nasadenim jemnucko naolejujeme. nie je to nutnost, ale mne sa to osvedcilo. valec nasadzujeme pomocou pripravku zhotoveneho z tenkeho plechoveho pasika. dobre sa mi osvedcil plech z konzervy, ci pastiky. omnoho viac ale asi povedia obrazky:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
medzi palcom a ukazovakom jednej ruky pridrzime konce plechoveho pasika a druhou rukou opatrne zakladame valec. odporucam hlavu a vrchnu stranu piesta vylestit do zrkadloveho lesku, pomaha to proti karbonizacii a zlepsuje chladenie. tak este namiesat olej s benzinom, aspon 1:20 a mozeme zabehavat. pri olejoch by som sa radsej vyhol M2T a podobnym, ale aj plnosyntetikam urcenym pre zavodne ci vysokootackove masiny, nemuselo by to s babettou opat dobre dopadnut.
pocas zabehu netlacit moc na pilu najma v prvych kilometroch. snazime sa pri zabehu vyhybat pretazovaniu, extremnym kopcom. prehustenej mestskej premavke kde musime kazdu chvilu stat ale aj dlhsej jazde s vetrom odzadu. ...a neponechavame babcu bezat na volnobeh na stojane, kde nema moznost chladenia.

ak je zadreta kluka, ci ojnica, to je uz ina kapitola, ale o tomto mozno inokedy. ak je v prdeli vlozka valca, zvycajne nezostava nic ine len vybrus ci novy valec. mensie poskodenie sa odstranit da, ale nie je to praca pre laika.
Naposledy upravil avar dne stř srp 19, 2009 10:32:57, celkově upraveno 1
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod Maroni » úte srp 18, 2009 22:42:39

Takže píst je v pohodě a zjistil sem spadlou jehlu která mi asi spadla po první kontrole a teď sem zjistil že mi do karburátoru nechce téct benzín (to snad ani není možné) . Těsnění je v pohodě asi před dvou týdny jsem měnil na karburátoru všechna těsnění i do kolena výfuku pod válcem .S tímto problémem sem se ještě nesetkal :roll:
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod avar » úte srp 18, 2009 23:02:13

no mna asi klepne pepka. ja tu vypisujem litanie co s pridretym motorom a on mu netece benzin. skus si precitat moj prispevok v tomto linku http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=4&t=619 je to akoby usite na tvoju mieru. :evil: :evil: :evil: no nic, hlavne ze karbec je uplne v pohode. stastnu jazdu
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod Maroni » úte srp 18, 2009 23:22:41

hmm velmi zajímavé zkusím to taky tak jak poradil starec a pak se uvidí, každopádně díky za odkaz a ještě napíšu jestli se mi to podařilo nastartovat.
Zítra se na to mrknu a zkusím to :lol:
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Zajíždění a předření (asi)

Příspěvekod Maroni » pát srp 21, 2009 9:32:02

tak sem zjistil že je zkřivený plovák na karburátoru a to dělalo že mi tam ten benzín netekl pořád se zasekával a byl už osti starý tak uvažuji rovnou jestli si nekoupím tuningový karburátor za 800 .
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků