Možnosti sú dve. Buď sa ti pri zastavení nechcú rozpojiť spojky, alebo máš rozladený karburátor. To že bezhlavo točíš šrobkami ešte neznamená, že nastavuješ karburátor. Napíšem ti postup ako si nastaviť karbik.
Sprav si zhruba 10 km trasu, aby sa motor zohrial na prevádzkovú teplotu a sviečka sa dokonale "vypálila". Vymontuj si sviečku. Najprv sa pozri, či máš správny typ sviečky. Ak áno, tak si pozri, akú má "iskrište" farbu. Ak čiernu, tak je zmes bohatá. Červenohnedá farba znamená správne nastavenú bohatosť. A ak je sivobiela, tak je zmes chudobná. Podotýkam, že farbu
musíš kontrolovať keď pojazdíš aspoň 5-10 km. Keby si naštartoval studený motor, prešiel 1 km a vypol tak bude mať sviečka na 99% čiernu farbu. Takže kontrolovať po dlhšej jazde.
Keď už sa podľa farby uistíš, na čom si, môžeš sa pustiť do samotného karburátoru. Už keď sa v tom rýpeš, tak ho rovno môžeš vyčistiť a skontrolovať si ako máš nastavenú hladinu. Potom prichádza samotné nastavovanie. Karburátor
musíš nastavovať keď je motor
zohriaty na prevádzkovú teplotu. V žiadnom prípade sa nenastavuje karburátor na studenom motore. Ja nastavujem karburátor podľa zásady
najprv bohatosť, potom voľnobežné otáčky. Najprv krútiš zo šrobkou na obrázku označenou písmenom
B. Zašroubuj ju úplne na doraz doprava a potom sprav minimálne 1 otáčku doľava. Naštartuj Babettu a nastav voľnobeh (na obrázku písmeno V) hociako. Aj keď sa ti bude krútiť zadné koleso. Dočasne to nevadí, len nestoj dlho na mieste, lebo ničíš spojky. Choď sa znova previezť aspoň na 5 km trase. Vyšroubuj sviečku a pozri jej farbu. Ak bude čierna musíš nastaviť chudobnejšiu zmes, teda ešte o trošku pootočiť šrobkou
B doľava. Toto rob dovtedy pokiaľ nedosiahneš krásnu tehlovočervenú farbu na sviečke. Práve táto farba je zárukou toho, že je bohatosť nastavená správne.
Keď už máš bohatosť dobre nastavenú, ideme na voľnobeh. Teraz je to už jednoduché. Točíš šrobkou
V a síce otočením doprava otáčky zvyšuješ, otočením doľava otáčky znižuješ. Po každom pootočení šroubku odporúčam krátkodobo pridať plyn, ubrať a zabrzdiť koleso. Ak sa koleso točí, otáčky uberieš a znovu pridáš plyn, uberieš plyn, zabrzdíš koleso. Toto robíš dovtedy, pokiaľ sa zadné koleso neprestane na voľnobehu točiť. Pokiaľ ti bude koleso len cukať, tak to nevadí. To môžeš nechať tak. Prípadne sa môže pomaly točiť, ale nesmie mať silu. V žiadnom prípade sa ti Babetta nesmie na voľnobežných otáčkach rozbehnúť. Pokiaľ sa ti to podarilo nastaviť tak neostáva nič iné iba blahopriať.
Máme tu ešte jeden extrém a síce-bohatosť nastavená správne (sviečka tehlovočervená) a voľnobežné otáčky ani napriek tomu nedokážeš nastaviť. Koleso sa krúti, uberieš voľnobeh-motor zhasne. To už ale nie je chyba karburátora, ale otázka spojek, konktrétne "unavených" pružín. To už je ale iná kapitola a podrobne je to rozpísané tu na webe v kategórii tuším Motor, alebo Spojky. Inak osobne si myslím, že ty máš ten problém, o ktorom som písal na samom začiatku a síce, spojky sa nechcú pri zastavení rozpojiť. Keby bol zle nastavený karburátor tak by pri zabrzdenom kolese motor nezhasínal. Ale i tak som tu napísal postup nastavenia karburátoru. Možno to niekto bude potrebovať.
