|
Zavřít a opustit tuto stránku
zde>> |
Upravená kniha hostů
Filtr |
Nový příspěvek |
Hledání |
Řazení/Zobrazení |
|
|
|
|
» Parní lokomotivy řady 433. ...
|
[ 8.4.2012 14:01 | autor: Tomáš Baumruk | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
nebo také skaličák,jak se jim přezdívalo,byly nádherné a výkonné stroje.Romantika všudepřítomných
parních lokomotiv je již nějaký ten čas minulostí,ony samotné však některé stále existují.Je tomu
tak i s těmi,které jezdily a byly místně příslušné právě k této dráze,respektive k jejímu zrušenému
úseku z T.Š.do D.K.(1974)
V posledním období provozu to byly tyto lokomotivy:
433.014,041,047,049,051 a možná i některé další.
Po zrušení dráhy z T.Š.dále byly některé převedeny do Lužné u Rakovníka,na jinou místní dráhu,a to
Krupá-Kolešovice,kde ještě několik let zajišťovaly osobní dopravu i vozbu tzv.chmeláků,
vlaků,které prováděly návoz a odvoz nejen studentů,ale i jejich rodinných příslušníků na chmelové
brigády.(1978)
Potom se už jejich osudy rozcházejí:
433.014:mnou objevená a v tehdejším stavu (2010) nafocená (fotky zde v samostatné galerii) v
Železničním muzeu Zlonice byla (1978) převedena do cukrovaru v Úžicích,kde zajišťovala místní výkony
ještě po dobu dalších 10ti let.
Dnešní stav,spíše torzo,které má ale velkou šanci na záchranu.
Bohužel obrovské úsilí bude stát už jen práce na jejím vzhledu
alespoň do vystavovatelného stavu.
433.041,047,051:k těmto lokomotivám osud štědrý nebyl,bohužel další zprávy o nich nejsou k
dispozici,byly pravděpodobně v horším stavu a zřejmě někdy v pozdějších letech sešrotovány.
Možná nějaký čas sloužily ještě někde jako vytápěcí kotle.
|
|
Pokec»cZip - ver. 0.5 beta
|
|
|
|