Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 17. 08. 2025  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

Upravená kniha hostů

Filtr Nový příspěvek Hledání Řazení/Zobrazení
Zobrazit příspěvky za poslední(ch):
Zobrazit čtenáře:
Zobrazit pouze registrované uživatele:
 
» Parní lokomotivy řady 433. ...
[ 8.4.2012 14:01 | autor: Tomáš Baumruk | zobrazit vlákno | odpovědět ]
nebo také skaličák,jak se jim přezdívalo,byly nádherné a výkonné stroje.Romantika všudepřítomných parních lokomotiv je již nějaký ten čas minulostí,ony samotné však některé stále existují.Je tomu tak i s těmi,které jezdily a byly místně příslušné právě k této dráze,respektive k jejímu zrušenému úseku z T.Š.do D.K.(1974)
V posledním období provozu to byly tyto lokomotivy:
433.014,041,047,049,051 a možná i některé další.
Po zrušení dráhy z T.Š.dále byly některé převedeny do Lužné u Rakovníka,na jinou místní dráhu,a to Krupá-Kolešovice,kde ještě několik let zajišťovaly osobní dopravu i vozbu tzv.chmeláků,
vlaků,které prováděly návoz a odvoz nejen studentů,ale i jejich rodinných příslušníků na chmelové brigády.(1978)
Potom se už jejich osudy rozcházejí:
433.014:mnou objevená a v tehdejším stavu (2010) nafocená (fotky zde v samostatné galerii) v Železničním muzeu Zlonice byla (1978) převedena do cukrovaru v Úžicích,kde zajišťovala místní výkony ještě po dobu dalších 10ti let.
Dnešní stav,spíše torzo,které má ale velkou šanci na záchranu.
Bohužel obrovské úsilí bude stát už jen práce na jejím vzhledu
alespoň do vystavovatelného stavu.
433.041,047,051:k těmto lokomotivám osud štědrý nebyl,bohužel další zprávy o nich nejsou k dispozici,byly pravděpodobně v horším stavu a zřejmě někdy v pozdějších letech sešrotovány.
Možná nějaký čas sloužily ještě někde jako vytápěcí kotle.


Pokec»cZip - ver. 0.5 beta

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.