Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 17. 08. 2025  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

Upravená kniha hostů

Filtr Nový příspěvek Hledání Řazení/Zobrazení
Zobrazit příspěvky za poslední(ch):
Zobrazit čtenáře:
Zobrazit pouze registrované uživatele:
 
» RE: Kolejiště Dolních Kralovic
[ 12.2.2007 14:13 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Kralovické nádraží mělo tři hlavní staniční koleje. Jak bylo přesně stavěno "slepé" zhlaví si přesně nepamatuji, ale vím, že zarážedlo bylo přímo v náspu silnice č.18 /dnes přeložená 150/. Za staniční budovou byla další výměna, kde ze staniční koleje vedla vlečková kolej k ZZN, obcházející budovu výtopny zleva. Vjezd do stanice od Trhového Štěpánova sestával ze dvou výměn a byl jištěn jednoramenným mechanickým návěstidlem s předzvěstí, předzvěst byla si v km 46.050. Z obou návěstidel zůstaly jen betonové patky, z čehož jedna /vjezd. návěstidlo/ je dostupná pouze pod vodou, u patky vjezdového návěstidla je poslední, doposud stojící telefonní sloup, ovšem zatopený. Pokud ovšem voda v přehradní nádrži vystoupí na maximální vzdutí, tedy na úroveň horního šachtového přelivu u přehradní hráze, tak se stane, že je pod vodou i torzo předzvěsti. Voda potom zatápí trať přesně pod km 46.000. Tento stav je ale spíše výjmečný. Sloupky drátovodu se zachovaly asi ze 60%, jsou však většinou povaleny. Asi v km 45.900 byl chráněný přejezd /silnice Kralovice - Bernartice -Keblov/ Zabezpečení bylo blikajícími světly bez závor, spouštěné vlakem. Torzo silnice je dobře patrné, po přejezdu nezůstalo ani stopy. Hned za přejezdem sestupovala silnice prudce v serpentinách do údolí. Tato část /první zatáčka/ je trvale nad vodou...
» Kolejiště Dolních Kralovic
[ 6.2.2007 21:39 | autor: Johnny Cash | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Zajímalo by mne, jaký rozsah mělo kolejiště Dolních Kralovic? Z uváděných snímků se nedá určit, kolik kolejí tu bylo a také kolik výhybek? Rovněž je zmiňováno,že tato stanice měla vjezdové mechanické návěstidlo s předvěstí. Neuvádí se však, jestli bylo jednoramenné nebo víceramenné a zda byla ve stanici také odjezdová návěstidla? A to bych rád věděl pro srovnání s naší stanicí Kralovice u Rakovníka. Tam bylo od roku 1899 do roku 1973 kolejiště trojkolejné, od roku 1973 čtyřkolejné (nově kusá kolej do ZZN) a rozšíření původní manipulační koleje do traťového okrsku s kusým ukončením před silnicí 27. Manipulační kolej byla zapojena do hlavní koleje na obou zhlavích do roku 1996. Po rekonstrukci kolejiště roku 2001 je tato kolej zapojena k hlavní už jenom na mladotickém zhlaví. Návěstidla se v Kralovicích u Rakovníka objevila až roku 1967 jako světelná ruského typu, přičemž vjezdová byla jen čtyřstvětlová s vypuštěním zeleného světla. Odjezdová pak byla skupinová a sloučená čtyřstvětlová ještě před větvením kolejí na obou zhlavích. Po roce 1981, když byla u nás zrušena funkce výpravčího fungovala už jen návěstidla na mladotickém zhlaví ve funkci krytí přejezdu na silnici 27, zatímco na opačném zhlaví byla zhasnuta, demontována ovšem až kolem roku 1995. Roku 2001 bylo vyměněno zabezpečovací zařízení na přejezdu silnice 27 a osazena nová trojsvětlová návěstidla AŽD z obou stran přejezdu, přičem to ze strany od Mladotic svítí v podstatě jenom do džungle trav a křoví. Původní vjezdové návěstidlo a předvěst z tohoto směru ještě zůstaly stát, ale už se jim začala vykrádat svorkovnice. Úsek Kralovice u Rakovníka - Mladotice je zrušen, zarážedlo je kousek za kilometrem 27,2 a na zbylé trati postupně všechno mizí a Plzeňský kraj uvažuje spíš o přetrasování trati na rychlost 120 do Kaznějova nebo do Plas někdy ve 30. letech 21. století, než o její obnově. Jinak máte stránky pořád dobré, díky za ně! Zdraví Johnny Cash - Kralovice u Rakovníka

Pokec»cZip - ver. 0.5 beta

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.