|
Zavřít a opustit tuto stránku
zde>> |
Upravená kniha hostů
Filtr |
Nový příspěvek |
Hledání |
Řazení/Zobrazení |
|
|
|
|
» RE: Kolejiště Dolních Kralovic
|
[ 12.2.2007 14:13 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Kralovické nádraží mělo tři hlavní staniční koleje. Jak bylo přesně stavěno "slepé" zhlaví si přesně
nepamatuji, ale vím, že zarážedlo bylo přímo v náspu silnice č.18 /dnes přeložená 150/. Za staniční
budovou byla další výměna, kde ze staniční koleje vedla vlečková kolej k ZZN, obcházející budovu
výtopny zleva. Vjezd do stanice od Trhového Štěpánova sestával ze dvou výměn a byl jištěn
jednoramenným mechanickým návěstidlem s předzvěstí, předzvěst byla si v km 46.050. Z obou návěstidel
zůstaly jen betonové patky, z čehož jedna /vjezd. návěstidlo/ je dostupná pouze pod vodou, u patky
vjezdového návěstidla je poslední, doposud stojící telefonní sloup, ovšem zatopený. Pokud ovšem voda
v přehradní nádrži vystoupí na maximální vzdutí, tedy na úroveň horního šachtového přelivu u
přehradní hráze, tak se stane, že je pod vodou i torzo předzvěsti. Voda potom zatápí trať přesně pod
km 46.000. Tento stav je ale spíše výjmečný. Sloupky drátovodu se zachovaly asi ze 60%, jsou však
většinou povaleny. Asi v km 45.900 byl chráněný přejezd /silnice Kralovice - Bernartice -Keblov/
Zabezpečení bylo blikajícími světly bez závor, spouštěné vlakem. Torzo silnice je dobře patrné, po
přejezdu nezůstalo ani stopy. Hned za přejezdem sestupovala silnice prudce v serpentinách do údolí.
Tato část /první zatáčka/ je trvale nad vodou...
|
|
» Kolejiště Dolních Kralovic
|
[ 6.2.2007 21:39 | autor: Johnny Cash | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Zajímalo by mne, jaký rozsah mělo kolejiště Dolních Kralovic? Z uváděných snímků se nedá určit,
kolik kolejí tu bylo a také kolik výhybek? Rovněž je zmiňováno,že tato stanice měla vjezdové
mechanické návěstidlo s předvěstí. Neuvádí se však, jestli bylo jednoramenné nebo víceramenné a zda
byla ve stanici také odjezdová návěstidla? A to bych rád věděl pro srovnání s naší stanicí Kralovice
u Rakovníka. Tam bylo od roku 1899 do roku 1973 kolejiště trojkolejné, od roku 1973 čtyřkolejné
(nově kusá kolej do ZZN) a rozšíření původní manipulační koleje do traťového okrsku s kusým
ukončením před silnicí 27. Manipulační kolej byla zapojena do hlavní koleje na obou zhlavích do roku
1996. Po rekonstrukci kolejiště roku 2001 je tato kolej zapojena k hlavní už jenom na mladotickém
zhlaví. Návěstidla se v Kralovicích u Rakovníka objevila až roku 1967 jako světelná ruského typu,
přičemž vjezdová byla jen čtyřstvětlová s vypuštěním zeleného světla. Odjezdová pak byla skupinová a
sloučená čtyřstvětlová ještě před větvením kolejí na obou zhlavích. Po roce 1981, když byla u nás
zrušena funkce výpravčího fungovala už jen návěstidla na mladotickém zhlaví ve funkci krytí přejezdu
na silnici 27, zatímco na opačném zhlaví byla zhasnuta, demontována ovšem až kolem roku 1995. Roku
2001 bylo vyměněno zabezpečovací zařízení na přejezdu silnice 27 a osazena nová trojsvětlová
návěstidla AŽD z obou stran přejezdu, přičem to ze strany od Mladotic svítí v podstatě jenom do
džungle trav a křoví. Původní vjezdové návěstidlo a předvěst z tohoto směru ještě zůstaly stát, ale
už se jim začala vykrádat svorkovnice. Úsek Kralovice u Rakovníka - Mladotice je zrušen, zarážedlo
je kousek za kilometrem 27,2 a na zbylé trati postupně všechno mizí a Plzeňský kraj uvažuje spíš o
přetrasování trati na rychlost 120 do Kaznějova nebo do Plas někdy ve 30. letech 21. století, než o
její obnově. Jinak máte stránky pořád dobré, díky za ně! Zdraví Johnny Cash - Kralovice u Rakovníka
|
|
Pokec»cZip - ver. 0.5 beta
|
|
|
|