Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 14. 06. 2025  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

Upravená kniha hostů

Filtr Nový příspěvek Hledání Řazení/Zobrazení
Zobrazit příspěvky za poslední(ch):
Zobrazit čtenáře:
Zobrazit pouze registrované uživatele:
 
» Budovy
[ 21.2.2007 19:01 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Shoda koncepce staničních budov není náhodná. Přísné předpisy pro státní i soukromé dráhy v bývalém Rakousko-Uhersku zahrnovaly v sobě mimo vlastních předpisů drážních i jednotný systém architektury a dispozice budov a to nejen staničních, týkalo se to i nádražních skladišť obslužných budov, hradel, strážních domků a dokonce i nádražních záchodků. Jednotlivé kategorie byly označovány speciální šifrou sestávající s alfanumerických znaků /kde důležitá byla velká i malá písmena, římské a arabské číslice. Uvedu náhodný příklad, asi jak to vypadalo: Pochopitelně je to jen na ilustraci, uvedená šifra nic neznamená. Tedy například SFgD/IV-3 Přesné označení se pokusím zjistit, mám takový dojem, že na jednom serveru pro uživatele elektronické virtuální modelové železnice TRANZ byl katalog těchto staveb z období c.k. mocnářství, s příslušnými označeními. Dokonce taková šifra určovala, zda například staniční budova má krytý peron nebo ne, eventuelně zrcadlové zdvojení budov, pro dosažení větší velikosti s menšími náklady, než stavba velké patrové budovy.
Původní ukončení železnice se nejdříve plánovalo v Keblově. To ztroskotalo pro vážné nebezpečí kontaminace přehradní nádrže ropnými produkty, včetně jejich průsaku /konečná stanice s remízou lokomotiv by byla již v I. pásmu vodárenské uzávěry. Pak se uvažovalo o Vlašimi. Nakonec díky razantnímu postupu některých představitelů obcí dráha byla ukončena v Trhovém Štěpánově. O prodlužování stávajícího torza trati se zatím nehovoří. Pouze má dojít k rozsáhlé modernizaci vlašimského nádraží, a dostavbě souvisejícího nádraží autobusového, při čemž ale vezme bohužel za své dřevěná budova staničního skladiště, jedna ze dvou posledních staveb zachovaných přesně podle původních dispozic rakouských drah /nádražní budova byla zcela přestavěna v létech 1960 - 61/. Snad se povede zachránit alespoň budovu výtopny...

Pokec»cZip - ver. 0.5 beta

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.