Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 14. 06. 2025  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

Upravená kniha hostů

Filtr Nový příspěvek Hledání Řazení/Zobrazení
Zobrazit příspěvky za poslední(ch):
Zobrazit čtenáře:
Zobrazit pouze registrované uživatele:
 
» RE: Přece jen se mělo z Dolních Kralovic pokračovat dál
[ 29.10.2008 21:50 | autor: Mysanela ® | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Dobrý den,
dá se ještě nějak sehnat dvd film ,,Sem už vlaky nejezdí,,?
Mimochodem stránky jsem objevila náhodou včera a nemohu se od nich odtrhnout.Muselo to být něco krásného.Fotografická domumentace nemá chybu.Určitě se v budoucnu vypravím po stopách trati.Netušila jsem,kolik toho ještě zůstalo:náspy atd.Z fotografie 39,7km,Sedmpány-Keblov,mě uplně mrazí v zádech.Musela to být podívaná.
Jinak jsem take slýchávala od táty,či babičky,že opravdu měla vést trat z Kralovic do Zruče,ve Všebořicích jí prý geodeti vyměřovali.Škoda,že se tak neučinilo.A co takhle zadat v budoucnu polohu GPS k místům?
» RE: Přece jen se mělo z Dolních Kralovic pokračovat dál
[ 14.3.2007 21:51 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Vezmu to popořadě, z nedostatku času jsem se k webu dostal až dnes. Tedy:

Alex41:
Film jsem si kdysi nechal přetočit, jediná možnost by byla již toto DVD zkopírovat, tedy že mi ho někdo přepálí. Jako zaměstnanec MěÚ nesmím provádět jakoukoliv komerční činnost za úplatu. Vypálit a kopírovat si to mohu jak ale jak chci, jsem totiž autorem. Tedy snad mi to někdo grátis vysmahne a já bych Vám dal vědět, ale nebude to hned, mám naloženo práce tak na 29 hodin denně...

Johny Cash:
Pochopitelně se kdysi o prodloužení uvažovalo, zrovna tak jako o dalších železnicích v regionu, dokonce jedna důležitá trasa měla vést katastrem obce Čechtice, kde tato stanice /Čechtice/ měla být dokonce důležitou železniční křizovatkou trati z Plzně, Příbrami, Načeradce, dále směr Čevená Řečice, Polná, Velká Bíteš a Brno, se spojovací dráhou Dolní Kralovice, Zruč n/S. O spojení Kralovic s Humpolcem se také uvažovalo. Ale sešlo z toho, už po roce 1946, pro nezájem státu. Také by byla již velice vážně uvažovaná zajímavá trasa Tábor, Mladá Vožice, Vlašim. Existuje dokonce přípis c.k. Okresního hejtmanství v Benešově č.j. 19315 ze 14.5.1910 starostovi Vlašimi o povolení k zahájení přípravných prací v úseku Vlašim Mladá Vožice. Protokol z 13.6.1910 o komisionerní pochůzce za účelem příprav stavby dráhy Trhový Štěpánov - Zruč n/S. Tady zasáhla I. světová válka. Tak jen existující dráha Zruč n/S - Kutná hora je jen torzem velkého projektu. Zajímavý je též neuskutečněný projekt elektrifikované průmyslové dráhy Domašín - Zlatodůl Roudný. A meziměstské tramvaje Mladá Vožice - Votice. Vše podrobně popisuje pan Kavka ve své knížce 100 let místní dráhy Vlašim, Trhový Štěpánov, Dolní Kralovice. Otázka budoucnosti železnic? Podle mne je to tak, že během 50 - 80 let, po fatálním poklesu drancovaných světových zásob ropy a drastickém dopadu tohoto stavu na energeticky nehospodárnou kamionovou dopravu, budeme děkovat za každou, i místní dráhu, kterou jsme nezrušili.
» Přece jen se mělo z Dolních Kralovic pokračovat dál
[ 14.3.2007 8:00 | autor: Johnny Cash | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Z jiných pramenů jsem zjistil, že Dolní Kralovice neměly být skutečně trvale konečnou, ale mělo se pokračovat do Humpolce a dokonce byly úvahy i o tom, že by se z Dolních Kralovic vytáhla ještě trať do Zruče nad Sázavou k severu a k jihu na Pacov nebo Pelhřimov. Takže nejsem první ani poslední, koho to napadlo. Ovšem propojení Trhový Štěpánov - Humpolec přes nové Dolní Kralovice by se dalo realizovat i dnes a nejpozději ve 22. století se bude muset stejně postavit, protože dráhy jsou přece jen odolnější krátkodobým extrémním projevům počasí než silnice, což se ukázalo i v měkké zimě 2006/07, kdy vlak jel, ale autobusy stály celé i celé dopoledne a stačilo na to jedno jasné ráno po vlhkém dnu a po silnici mohly jet leda rychlobruslařky. Propojení k Pacovu nebo do Posázaví by bylo také možné v budoucnu realizovat. Rozšiřovat silnice a dálnice totiž nejde do nekonečna a zimní údržba tratí je jednodušší než silnic. Navíc se ukázalo už dávno, že do končin bez funkční dráhy si málokdo troufne. Kdyby se mu totiž pourouchala kára, je vlak často tou poslední záchranou (experimentálně ověřeno). Zdraví opět Johnny Cash.

Pokec»cZip - ver. 0.5 beta

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.