| 
 | 
| 
 Zavřít a opustit tuto stránku
zde>>  |   
| 
 Upravená kniha hostů 
    
        
            
        
        
          
        
            
                | Filtr | 
                Nový příspěvek | 
                Hledání | 
                Řazení/Zobrazení | 
             
            
                | 
                    
                 | 
             
            
                | 
                    
                 | 
             
            
                | 
                    
                 | 
             
            
                | 
                     
                 | 
             
         
  
                     
                    
                        
    | » RE: Přece jen se mělo z 
Dolních Kralovic pokračovat 
dál 
 |  
    [ 29.10.2008 21:50 | autor: Mysanela ®      | zobrazit vlákno | odpovědět ] |  
    Dobrý den, 
dá se ještě nějak sehnat dvd film ,,Sem už vlaky nejezdí,,? 
Mimochodem stránky jsem objevila náhodou včera a nemohu se od nich odtrhnout.Muselo to být něco 
krásného.Fotografická domumentace nemá chybu.Určitě se v budoucnu vypravím po stopách trati.Netušila 
jsem,kolik toho ještě zůstalo:náspy atd.Z fotografie 39,7km,Sedmpány-Keblov,mě uplně mrazí v 
zádech.Musela to být podívaná. 
 
Jinak jsem take slýchávala od táty,či babičky,že opravdu měla vést trat z Kralovic do Zruče,ve 
Všebořicích jí prý geodeti vyměřovali.Škoda,že se tak neučinilo.A co takhle zadat v budoucnu polohu 
GPS k místům? 
 |  
 
 | 
                 
                        
    | » RE: Přece jen se mělo z 
Dolních Kralovic pokračovat 
dál 
 |  
    | [ 14.3.2007 21:51 | autor: Admin ®    | zobrazit vlákno | odpovědět ] |  
    Vezmu to popořadě, z nedostatku času jsem se k webu dostal až dnes. Tedy: 
 
Alex41: 
Film jsem si kdysi nechal přetočit, jediná možnost by byla již toto DVD zkopírovat, tedy že mi ho 
někdo přepálí. Jako zaměstnanec MěÚ nesmím provádět jakoukoliv komerční činnost za úplatu. Vypálit a 
kopírovat si to mohu jak ale jak chci, jsem totiž autorem. Tedy snad mi to někdo grátis vysmahne a 
já bych Vám dal vědět, ale nebude to hned, mám naloženo práce tak na 29 hodin denně... 
 
 
Johny Cash: 
Pochopitelně se kdysi o prodloužení uvažovalo, zrovna tak jako o dalších železnicích v regionu, 
dokonce jedna důležitá trasa měla vést katastrem obce  Čechtice, kde tato stanice /Čechtice/ měla 
být dokonce důležitou železniční křizovatkou trati z Plzně, Příbrami, Načeradce, dále směr Čevená 
Řečice, Polná, Velká Bíteš a Brno, se spojovací dráhou Dolní Kralovice, Zruč n/S. O spojení Kralovic 
s Humpolcem se také uvažovalo. Ale sešlo z toho, už po roce 1946, pro nezájem státu. Také by byla 
již velice vážně uvažovaná zajímavá trasa Tábor, Mladá Vožice, Vlašim. Existuje dokonce přípis c.k. 
Okresního hejtmanství v Benešově č.j. 19315 ze 14.5.1910 starostovi Vlašimi o povolení k zahájení 
přípravných prací v úseku Vlašim Mladá Vožice. Protokol z 13.6.1910 o komisionerní pochůzce za 
účelem příprav stavby dráhy Trhový Štěpánov - Zruč n/S. Tady zasáhla I. světová válka. Tak jen 
existující dráha Zruč n/S - Kutná hora je jen torzem velkého projektu. Zajímavý je též neuskutečněný 
projekt elektrifikované průmyslové dráhy Domašín - Zlatodůl Roudný. A meziměstské tramvaje Mladá 
Vožice - Votice. Vše podrobně popisuje pan Kavka ve své knížce 100 let místní dráhy Vlašim, Trhový 
Štěpánov, Dolní Kralovice. Otázka budoucnosti železnic? Podle mne je to tak, že během 50 - 80 let, 
po fatálním poklesu drancovaných světových zásob ropy a drastickém dopadu tohoto stavu na 
energeticky nehospodárnou kamionovou dopravu, budeme děkovat za každou, i místní dráhu, kterou jsme 
nezrušili. 
 |  
 
 | 
                 
                        
    | » Přece jen se mělo z Dolních 
Kralovic pokračovat dál 
 |  
    | [ 14.3.2007 8:00 | autor: Johnny Cash    | zobrazit vlákno | odpovědět ] |  
    | Z jiných pramenů jsem zjistil, že Dolní Kralovice neměly být skutečně trvale konečnou, ale mělo se 
pokračovat do Humpolce a dokonce byly úvahy i o tom, že by se z Dolních Kralovic vytáhla ještě trať 
do Zruče nad Sázavou k severu a k jihu na Pacov nebo Pelhřimov. Takže nejsem první ani poslední, 
koho to napadlo. Ovšem propojení Trhový Štěpánov - Humpolec přes nové Dolní Kralovice by se dalo 
realizovat i dnes a nejpozději ve 22. století se bude muset stejně postavit, protože dráhy jsou 
přece jen odolnější krátkodobým extrémním projevům počasí než silnice, což se ukázalo i v měkké zimě 
2006/07, kdy vlak jel, ale autobusy stály celé i celé dopoledne a stačilo na to jedno jasné ráno po 
vlhkém dnu a po silnici mohly jet leda rychlobruslařky. Propojení k Pacovu nebo do Posázaví by bylo 
také možné v budoucnu realizovat. Rozšiřovat silnice a dálnice totiž nejde do nekonečna a zimní 
údržba tratí je jednodušší než silnic. Navíc se ukázalo už dávno, že do končin bez funkční dráhy si 
málokdo troufne. Kdyby se mu totiž pourouchala kára, je vlak často tou poslední záchranou 
(experimentálně ověřeno). Zdraví opět Johnny Cash.  
 |  
 
 | 
                  
                 Pokec»cZip - ver. 0.5 beta
             |   
         | 
     
  |   
 
 |