Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 08. 05. 2024  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

Obrazová galerie - stará Protektorátní dálnice, ortofotomapa

Zde Vám přinášíme poněkud neobvyklý pohled na starou Protektorátní dálnici. Téměř všechny zobrazované snímky leží bez vyjímky v zakázaném pásmu hygienické ochrany I. stupně vodního díla Želivka. Bude na to upozorněno. Dále snímky pocházející ze speciálního programu na zobrazování pozemkového katastru dodaného firmou GEODIS Brno, zapůjčilo Město Vlašim, které je partnerem této stránky. To znamená že tyto obrázky, vlastně malé výseky původní ortofotomapy není dovoleno bez svolení společnosti GEODIS.s.r.o v žádném případě dále šířit, kopírovat, jakkoliv s nimi nakládat a použít v jakémkoli médiu, tištěném, či elektronickém. Jsou výhradně určeny k prohlížení na této stránce. Snímky mají vkopírované ochranné prvky a jsou digitálně značeny. Mají též proměnlivý formát a rozlišení, které bylo ale za účelem použití v této stránce zpravidla uměle zmenšeno v rozmezí 10 až 0,5 metru na pixel. Sever je bez vyjímky u všech obrázků, jak je ve fotogrametrii zvykem, nahoře. Trasa Protektorátní dálnice je vyznačena na ortofotomapách vždy žlutě, event. světle modře. Ke snímkům nedodáváme žádné popisy zobrazených nemovitostí a vlastnických vztahů k nim. Též zde nebudeme uveřejňovat žádné další snímky tohoto typu, které nemají přímý vztah k nedokončené Protektorátní dálnici, či technickým památkám v jejím bezprostředním okolí, popisovaným přímo na těchto stránkách...

Původní trasa zhruba od km 57,5  do km 60,9*1

Protektorátní dálnice je též význačným fenoménem Dolnokralovicka. Zvláště dva krásné mosty v lagunách Keblovského a Sedlického potoka. V době, kdy ještě tyto lagunami nebyly, protože ani přehrady a pochopitelně zákazů nebylo, se tyto stávaly cílem turistických výletů a eldorádem trempů. To už je dávno, téměř celá trasa dálnice, tedy té staré protektorátní, v místě, kde vybočuje se současné D1, až do úseku před Bernarticemi, kdy se obě magistrály opět setkají, leží v zakázaném pásmu. Týká seto hlavně mostů. Proto tam nechoďte, ale pokochejte se těmito obrázky. Poslední dva "pozemní" snímky Velkého mostu a kolejové dráhy kabelového jeřábu jsou z roku 2003, kdy jsem se tam vybaven policejním doprovodem a patřičným povolením vypravil. Důvod odchýlení od původní trasy jistě znáte: Pro novou D1 tato niveleta již nevyhovovala a také především přehradní jezero, jež zatopilo druhý most až pod mostovku.
Tedy letecké snímky: Začínáme opět zleva, od Hulic. Obrázky jsou podrobně popsány uvnitř. Především snímky 1. až 5. Obrázek 6. ve spodní řadě je již těsně před místem /obcí Bernartice a bývalou zastávkou Borovsko/, kde se obě komunikace setkávají. Nakonec, na obrázcích 7. a 8. najdete ještě oba opuštěné mosty, které už léta vedou pouze odnikud nikam. Obrázek 9. je působivý pohled na most "delším" objektivem, kdy vynikne jeho masiv vyčnívající z vod přehradního jezera. Obrázek 10. pak ukazuje kolejnice, resp. masivní betonové pražce kolejové dráhy kabelového jeřábu, používaného při stavbě mostu. Tyto jsou však za plného vzdutí asi 1 až 1,5 metru pod hladinou, pak jsou vidět pouze na leteckých snímcích. Most byl dokončen v listopadu 1950, od té doby je opuštěný.

Vysvětlivky

*1 Kilometráž dálnice se pochopitelně rozumí ta původní, tedy vztahující se na stavbu započatou ve čtyřicátých letech minulého století. Je průměrně v této lokalitě asi o dva kilometry nižší, než kilometráž současné D1. 

NAHORU  DRÁHA - stanice a zastávky  VÍCE o Protektorátní dálnici  ZAVŘÍT

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.