od ridchey » pon črc 28, 2014 9:53:20
ani nevime jakou mas spojku,jestli tezkou,nebo lehkou.....
v kazdem pripade je funkce spojek nasledujici:
1)slapnes do pedalu-roztahnes dvojkove celisti,ty zaberou o velky ozubeny buben a pres remen roztocis vnitrni rozbehovy buben,na kterem jsou 2. startovaci celisti,ktere zabrou o vnejsi rozbehovy buben a dojde k roztoceni motoru.
2)motor naskoci-pridanim plynu se roztahnou 3. rozbehove celisti,ktere zaberou o vnitrni rozbehovy buben,ten pres ozubeny remen roztoci velky ozubeny buben,ktery pres vnitrni prevody v prevodovce roztoci vystupni hridel,ktera pak pres regulacni plechy ve spojce stahne opet dvojkove celisti k sobe-tedy ted nejsou v zaberu a jedes tak pouze pres vnitrni prevody.
3)zvysenim otacek(rychlosti) dojde odstredivou silou k pohybu dvojkovych celisti smerem k bubnu a dojde k postupnemu zaberu celisti.
4)v pripade jizdy do prudkeho kopce zacnou klesat otacky(rychlost) az do te miry,kdy jiz odstrediva sila nestaci prekonat silu motoru a dojde k odpojeni spojek,vnejsi regulator je opet stahne k sobe a jede se opet na 1.rychlostni stupen. jako pri rozjezdu.
Jestlize tedy dochazi pri razeni na 2. k vyraznemu trhnuti,pak to znamena poskozeni mista dotyku vnejsiho regulatoru s dvojkovymi celistmi(vetsinou je na nem vymackana ploska,nekdy jsou poskozene,nebo zatuhnute rolny v pripade tezke spojky)
muze to potom zpusobovat problemy i pri podrazovani.
Tedy bych zkontroloval vnejsi regulator,a jak pise Pat,odmastit buben a pakny, ostatne to delam vzdy kdyz rozebiram radici spojky,preventivne.
pokud zjistis nekde vyraznou mastnotu,pak je dobre zkontrolovat gufera i Okrouzek ve spojkach-ten nejlepe vymenit.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
