Stránka 1 z 4

Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2014 13:37:29
od stenly
Vyzerá to jednoducho ale ked je babetta v nizkych otáčkach tak zaradí jednotku logické jednotková spojka prekona odpor pružin a spojky dosadnu na tanier a je tam jednotka,
Pri vteších otáčkach zase zaberie 2 stupen. To teda znamení že pri 2 prevodovom stupni je zaradená aj 1 idu spolu aj 2 asi?. Zaujímave je ale ked sa uberie plyn klesnu otáčky a preradí si na 1. Logické ALE...
Ale čo sa stane ked ide s plným plynom do kopca otáčky su vysoké a ma 2 stale držim plyn na plno ale kolesa babetty sa spomaluju aj ked mám plyn na plno ide sa do kopacana ,vzniká nepomer medzi rýchlostou motora velké otačky a kolesa male otačky už su v kopci , a babetta preradí na 1 aj ked su otačky na plno a mala by by byť stale 2 , babetta asi neradi len ked su vysoké otačky ale skôr porovnava pomer medzi otačkami kolesa a otačkami motora a podla toho radí ,podla mna to robí volnobežka tu logiku radenie? Kopce vždy vchádzam na plný plyn aby to vytiahla ale zaradena bude 1 aj ked su otáčky vysoké?

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2014 14:00:14
od miraspk
Podle mě ti prostě jenom klouže dvojka. Vytáhnout, vypucovat odmastit. Zkontrolovat obložení a stav dosedacích ploch unašečů. :)

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: ned črc 27, 2014 14:45:40
od stenly
Dojka je super je nova čístá ťažké čelusťe ta ide na 100% bude to 1.

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: ned črc 27, 2014 15:45:03
od miraspk
Jestli máš tu dvojku novou, tak jí dej chvilku aby si sedla. Jinak zrovna u spojek neznamená, že co je nové je dobré (druhovýroba). Osobní zkušenost. Koupil jsem nové lehké čelisti, poskládal jsem to dohromady a neřadilo to, nebo to tam kopalo dvojku, že to šlo málem na zadní. Čelisti soustružily o buben a dosedací plochy na unašeč byly vyfrézované pod jiným úhlem. Letěly do popelnice a nechal jsem zrenovovat ty původní. To samé s novými unašeči, vnitřní nepasoval do vnějšího, no prostě hrůza.

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: ned črc 27, 2014 19:38:57
od stenly
doslovne odstreluje z miesta rýchly krataky štart a v pohode tahá až vinikajuce akcelarácia super, problem je v kopci kde si na uvode kopca asi podradí na 1 a už nevládze samozrejme že pred kopcom prídavam plný plyn v pohode ale akonahle začne kopec podaradí a nevladze vtedy parkrat šliapnem pomožem jej znovu zaradí a a zase doslovne odletí odštartuje aj v kopci ale podla mna problem bude v 1 nie v 2 to by ma na rovine doslovne netahalo doslovne silný tah.

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: pon črc 28, 2014 8:21:30
od Pat
jak tu radi jini, klouze ti dvojka... v 1 byt problem nemuze, to proste nejde, ta je tam porad dokud se neroztahnou celisti ve dvojkovym bubnu
jestli to mas novy chce to najet aspon 200km s castym razenim, aby si sedly plochy celisti na spojce a mit radne odmastenej buben a novy gufera pro jistotu

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: pon črc 28, 2014 9:53:20
od ridchey
ani nevime jakou mas spojku,jestli tezkou,nebo lehkou.....
v kazdem pripade je funkce spojek nasledujici:
1)slapnes do pedalu-roztahnes dvojkove celisti,ty zaberou o velky ozubeny buben a pres remen roztocis vnitrni rozbehovy buben,na kterem jsou 2. startovaci celisti,ktere zabrou o vnejsi rozbehovy buben a dojde k roztoceni motoru.
2)motor naskoci-pridanim plynu se roztahnou 3. rozbehove celisti,ktere zaberou o vnitrni rozbehovy buben,ten pres ozubeny remen roztoci velky ozubeny buben,ktery pres vnitrni prevody v prevodovce roztoci vystupni hridel,ktera pak pres regulacni plechy ve spojce stahne opet dvojkove celisti k sobe-tedy ted nejsou v zaberu a jedes tak pouze pres vnitrni prevody.
3)zvysenim otacek(rychlosti) dojde odstredivou silou k pohybu dvojkovych celisti smerem k bubnu a dojde k postupnemu zaberu celisti.
4)v pripade jizdy do prudkeho kopce zacnou klesat otacky(rychlost) az do te miry,kdy jiz odstrediva sila nestaci prekonat silu motoru a dojde k odpojeni spojek,vnejsi regulator je opet stahne k sobe a jede se opet na 1.rychlostni stupen. jako pri rozjezdu.
Jestlize tedy dochazi pri razeni na 2. k vyraznemu trhnuti,pak to znamena poskozeni mista dotyku vnejsiho regulatoru s dvojkovymi celistmi(vetsinou je na nem vymackana ploska,nekdy jsou poskozene,nebo zatuhnute rolny v pripade tezke spojky)
muze to potom zpusobovat problemy i pri podrazovani.
Tedy bych zkontroloval vnejsi regulator,a jak pise Pat,odmastit buben a pakny, ostatne to delam vzdy kdyz rozebiram radici spojky,preventivne.
pokud zjistis nekde vyraznou mastnotu,pak je dobre zkontrolovat gufera i Okrouzek ve spojkach-ten nejlepe vymenit.

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: pon črc 28, 2014 20:37:44
od stenly
Dvojka tam neni stale v kopci dvojka vypadne a ide iba jednotka

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: pon črc 28, 2014 21:52:25
od ridchey
no to je taky spravne, proto se tomu rika automaticka spojka

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: pon črc 28, 2014 22:47:08
od stenly
Fotky 1 spojky veľmi veľmi slabo dosadá bude to nakoniec predsa len 1 stupeň spojky.
tie kontaktné plochy ma naozaj v kopci nevynesu ešťe si musia sadnut ale je to 1 nie 2 stupnom.
IMG_20140728_142724.jpg
IMG_20140728_142724.jpg (120.69 KiB) Zobrazeno 11897 krát

IMG_20140728_142737.jpg
IMG_20140728_142737.jpg (95.27 KiB) Zobrazeno 11897 krát

IMG_20140728_142748.jpg
IMG_20140728_142748.jpg (123.27 KiB) Zobrazeno 11897 krát

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: pon črc 28, 2014 23:02:34
od ridchey
tak tady neuskodi trochu prace se smirglpapirem,pobrousit ty olestene tmave plochy,projet a pak znova,az bude plocha rovnomerna, vidim,ze jsou ty pakny nove,tak jeste prover,jestli pekne chodi od sebe a nedrhnou, ten pohyb je taky videt pri chodu motoru.

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: pon črc 28, 2014 23:12:52
od stenly
Skusim zhodit celkom čelusťe 1stupna a skusim vybehnut kopec
Na stojane naštartujem v pohode rozbenut sa pohnut sa bude trochu problem pomožem šlipanim nech nepálim zbytočne 2 stupen a uvidím
Ak zastanemem v kopci na mieste je jasne že sa snaží dat teraaz neegzistujucu 1 stupen
A ja budem vedietť že problem je naozaj v 1 stupni


Neviem ale stupen 1 je zapntý stale citujem:
Po přidání plynu a zvýšení otáček asi nad 1800 - 2000 RPM zabere rozjezdová spojka /také nesprávně nazývaná spojka jedničky, běží totiž po dobu jízdy stále, lhostejno, co je zařazeno/ http://www.speaker.cz/babetta/view.php?cisloclanku=2007051501
takže 1 ide nonstop okrem volnobehu

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: pon črc 28, 2014 23:24:09
od stenly
Blbost ked zhodím 1 stupen čelusťe tak naštartujem len na volnobeh ale velký bubon 2 a remenica sa ani nepohnú nemaju spojku čeluste ,jedine že by malé štartovacie čeluste zbrali čo je dost možne že zaberu a spoja klukač s tanierom 1 stupna a cez remenicu na velký bubon uvidím aspon potom lepšie pochopím princím prevodu a spojok babetty

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: úte črc 29, 2014 7:07:53
od Azor
Tady by asi neškodilo pomocí obrázku v dílenské příručce pochopit, jak vlastně přenos točivého momentu od motoru až ke kolu probíhá. :mrgreen:

Re: Kedy radí 1 a kedy 2?

PříspěvekNapsal: úte črc 29, 2014 7:47:20
od tuningrob
Jak to tak čtu, sem z toho volaký zmatený ze všech těch popisků, vysvětlení a teorie. Já bych to komplet rozebral, vyčistil, odmastil, zbrousil jemně, jak píše Rid. tak zkontrolovat chod čelistí a nazdar. Zbytečně je nepálit když neřadí, pomahat šlapatkama a jemně s plynem. A není možne ! :D