Nepér - Babetta 210

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » sob srp 31, 2013 11:17:02

DELLoRTo úspěšně namontováno, ještě jsem trochu slícoval koleno sání s dodávaným mezikusem - nakupoval jsem na Fichtlkrámku a zdá se, že jde o vysoustružený výrobek z jednoho kusu oceli, nejspíš galvanicky pozinkovaný. Jeho vnitřní průměr je 14 mm, oproti 12.5 mm Jikovu, takže jsem začátek kolena sání trochu zvětšil. Musel jsem i trochu prostříhnout těsnění. Výhodou nového karburátoru je také přítomnost sítka, takže teoreticky odpadá přídavný filtr - já jsem ho dal pryč. Koupil jsem verzi "s tím větším sáním" - zdá se, že je nějak naladěno, protože uvnitř to vypadá, jako nátrubky od bass-reflexu :) . Sytič má jen jednu polohu, vypne se při plném otevření šoupátka - to je plastové. Lanko má menší váleček, než pro Jikov. Bowden s novým lankem byl součástí karburátoru. Původní lanko by asi nebyl problém upravit. Výhrady mám k dílenskému zpracování, respektive ke kvalitě odlitku těla karburátoru. Před montáží jsem ho samozřejmě rozebral, což se ukázalo, jako nutné, protože v sítku i v plovákové komoře byly zbytky různých otřepů a špon. I přes to, že jsem se to před montáží snažil vyfoukat vzduchem, po prvních 10 km jsem sundal plovákovou komoru a vylil další zbytky, bylo tam toho poměrně dost. Problémy s volnoběhem byly rázem vyřešeny. Výhodou je, že pro sundání celého karburátoru stačí povolit jeden šroub, který svírá hrdlo. No a teď konečně to nejdůležitější - jak to jede? Inu jede to :) Průběh točivého momentu se mi zdá vyrovnanější, a měření bohatosti směsi lambda-sondou to potvrzují. S Jikovem to bylo pořád zbytečně bohaté nebo chudé, zkoušel jsem měnit průměr hlavní trysky, ale nikdy se mi ho nepodařilo naladit tak, jak funguje DELLoRTo. Volnoběh a částečné zatížení nepatrně bohatší, téměř lambda = 1 a plné zatížení se zvyšujícími se otáčkami motoru postupné obohacení až k lambda = 0.85. S dodávanou tryskou (je tam jen jedna hlavní) 52 je volnoběh asi 0.89, částečné zatížení okolo 0.95 a v otáčkách při 50 km/h to jde až na 0.79, což je zbytečně bohaté, takže jdu zkusit trysku 48. Cukání z kopce při maximálních otáčkách sice úplně nezmizelo, ale děje se to při rychlosti asi o 3 km/h vyšší a necuká to tolik. Nějaké fotky v galerii zde.
Naposledy upravil Nepér dne ned zář 01, 2013 19:04:57, celkově upraveno 1
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » sob srp 31, 2013 12:32:18

Takže s menší tryskou to sice studený nejede, ale! Z kopce to jede 60 místo 55 a necuká to! Jdu tam dát 14z kolečko a pojedu 70 :lol:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » sob srp 31, 2013 14:11:20

Pětašedesát!
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Grunt » ned zář 01, 2013 19:53:55

Ty máš lambda sondu? Kde se to dá sehnat a kolik to stojí?
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » ned zář 01, 2013 21:34:26

Asi pět tisíc i s dopravou přes e-bay, u nás za sedm... ale já to mám na ladění motoru v autě s karburátorem, na dvoutaktu se docela ničí sonda tím olejem.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Grunt » ned zář 01, 2013 21:39:16

Tak to je docela pálka.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Naxos » ned zář 01, 2013 23:40:44

Nepér: Sice budu malinko OT, ale by mě teda zajímalo jestli se ti to jako oplatí ta investice ? Přeci jen tak často asi neladíš auta s karbecem, když jich už skoro ani moc nejezdí :lol: Navíc celé ty roky to dělali bez počítače a jak to šlapalo, jeden starý známí děla staré auta(veterány), a věčinou to děla dle manuálu a pak doštěluje poslechem motoru a jak to jede, nic víc k tomu nepotřebuje a je vážně dobrý, prostě starý mechanik co umí :)
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » pon zář 02, 2013 8:27:29

OT: Nj, tak ale starý známý nemá 100 HP Favorita...

Jinak teda dnes cesta do práce na Babettě a jako jede to, jen s tou 48 tryskou to sice nahoře jede, ale spodek je slabší. Když tam zůstane dvojka a zpomalím, skoro to nejede :| Takže to můžu tak nechat nebo dát 52 trysku nebo vrátit 13z kolečko :roll:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Grunt » pon zář 02, 2013 9:16:54

Nepér píše:Jinak teda dnes cesta do práce na Babettě a jako jede to, jen s tou 48 tryskou to sice nahoře jede, ale spodek je slabší. Když tam zůstane dvojka a zpomalím, skoro to nejede :| Takže to můžu tak nechat nebo dát 52 trysku nebo vrátit 13z kolečko :roll:

Jakou 48? Já to dostal s 52 a podařilo se mi sehnat jen větší. Jinak nějaké kopce tu mám a když babetta nezvládá rád jí pomůžu příšlapem (aspoň shodím nějaké pneumatiky) a zatím jsem s tryskou 52 neměl tu možnost (kolo má větší otáčky než jsem schopen šlapátkama vyvinout). A to není malý kopec.
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » pon zář 02, 2013 10:43:06

Na Fichtlkrámku jsem koupil karburátor s 52 tryskou a k tomu 48 a 56 na pokusy. A šlapat fakt nemusím, ale to je rychlost chůze :roll:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » úte zář 03, 2013 8:31:34

Tak jsem včera vrátil trysku 52, s tou 48 to fakt nemělo spodek, rozjezd proti kopci byl problém. Sice to má ve vysokých otáčkách směs zbytečně bohatou, ale aspoň se to maže... a když to začne cukat, možná bude stačit ubrat plyn, to ještě někdy zkusím, možná zítra.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » stř zář 04, 2013 8:15:33

No... 52 tryska jako dobrý, rozjede se to dobře, ale s 48 to jelo od 40 km/h líp, tak nevím. Ale 14z kolečko tam nechám, do kopce kam jezdím to 40 km/h udrží.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » stř zář 04, 2013 13:25:05

Navíc to z prušího kopce vynechává. Zkusím sundat sání, jestli neomezuje přísun vzduchu při větším průtoku...
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » stř zář 04, 2013 19:10:37

Takže bez sání to nedělá ale dost nahlas to prdí. Zkusil jsem ještě vyndat z plastového dílu sacího potrubí ty dva nátrubky a i bez nich to z kopce necuká ale je to taky dost hlučné...
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Nepér - Babetta 210

Příspěvekod Nepér » sob zář 07, 2013 1:01:31

Tak už mám taky klíček :) V podstatě je to druhej chcípák, klíček jde vyndat v obou polohách. A novej retro přívěsek na svazku s klíčkem od řidítek ;)
Jinak karburátor má teď trysku 52 a do sání jsem vyrobil o jednu trubičku navíc, čímž jsem obohacování při vyšších otáčkách odstranil.
Přílohy
DSCN2955th.jpg
DSCN2955th.jpg (111.76 KiB) Zobrazeno 9755 krát
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků