Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » pát čer 27, 2014 9:29:19

Aha, doufal jsem v okamžité zlepšení. Obložení už mělo odjeto cca 1000km, takže sedí v celé ploše. Tak já budu jezdit dál. Těch 10km bylo po vsi ;) Nerad bych těch 200km jezdil jen na jedničku :D
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Pat » pát čer 27, 2014 10:13:11

Okamzite zlepseni je jen chvilkovy, jakmile se parkrat protoci udela se tam ten prach a pak to zase chvili klouze nez si to sedne. Kdykoliv clovek hrabe do dvojkovyho bubnu, tak je potreba to nechat zase sednout chvili. Dulezity je ze uz to radi dvojku, pokud ji na rovine radi pri rychlosti kolem 20km/h tak je to v poradku. Pri jizde do kopce je jasny ze to bude klouzat a radit az tak pri 25-30. Pred kopcem se holt musi clovek rozjet na 40 a doufat ze vyjede co nejvys nez to preradi na jednicku :-D
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod kolos » pát čer 27, 2014 11:00:22

Jo to já taky vždycky doufám, že vyjedu co nejvýš. Ještě tomu pomáhám snížením odporu vzduchu. Hodím nohy nahoru na plasty, plyn mi drží přidaný sám, takže ruce zaujmou úzký úchop řídítek, trochu se přikrčím a pak to letí. :D
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod RottenFox » pát čer 27, 2014 11:15:51

kolos: A ještě když si předtím daš kastrol fazolí, to pak máš aj dusíky, co? :lol: :D
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod ridchey » pát čer 27, 2014 11:20:59

nedejbože při tom kejchnout
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » pát čer 27, 2014 12:39:02

Tááák já jí naložím a budu tahat všude, aby si mrcha zvykla, že má dvě rychlosti :D Koukám, že máme styl všichni stejný, ne když mám metrák, co mi zbývá :D Teď tam mám převod 14/51, jezdí mi to po rovině mezi 50-55ti, do kopce to až tak nezpomaluje, už to tak nechám. Asi na to klouzání bude mít vliv i ten převod, kolega si tam hodil 14/47 myslím a tomu to začalo klouzat taky.

Jinak mi domů přišel motor na kterém budu ve volných chvílích dělat. Teď chceme zjistit, kde ho přerobit na 60tku, pak přijdou na řadu úpravy kanálků a tak. Cílem je dosáhnout průměrné rychlosti mezi 45-50km/h, současnou máme 37km/h s originálními převody 13/51. Příští rok bychom rádi protáhli cestu přes Moravu až na Slovensko k továrně, odkud Babetty pocházejí, odtamtud na Ostravu a zpět na Plzeň, přičemž nám to při současném počtu vychází na první a poslední den kolem 350km, a to bez úprav nepůjde. Už vím, že s převodem 14/51 se dostanu o cca 5km výš, takže průměrku odhaduji na 41-42km/h. Když dám menší rozetu a vezmu to podle kolegy, naskočí rychlost o zhruba 10km. To už by relativně šlo, ale musím to dohnat trochu výkonem, protože nevěřím, že něco zhubnu, i když makám na stavbě :D
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » stř črc 09, 2014 11:21:46

Dnes jsem využil hnusného počasí a zalezl do dílny. Za něco málo přes hodinu jsem rozpůlil motor, který jsem i s poštou sehnal za nějakých 1900, včetně spousty dalších užitečných drobností jako je dobrá nádrž, boční plasty, tachometr, stahovák spojek, osy a díly do kol, zrcátka a něco dalšího. Motor je v původním stavu zasviněný olejem a blátem - klasika, nic co by mne zaskočilo. Po rozebrání spojek jsem ale čuměl jak péro z gauče. Někdo přede mnou motor amatérsky překopal na 215ku :D Jestli mu to fungovalo nevím, každopádně v dvojkovém bubnu byl zavařený unašeč :D Při rozebírání jsem koukal na detaily. Obložení rozběhových a startovacích spojek super, buben je docela odřený od čepů paken rozběhové spojky, ale to je způsobeno tím, že mezi chyběla ta velká podložka. Gufera jsou po smrti. Ložiska na klice mají popraskanou klec (myslím ložiska v karterech), jedno se definitivně netočí, točilo se zdá se na ose kliky. Co mne překvapilo je, že ze strany spojek byla mezi ložiskem v karteru a klikou slabá podložka, to jsem ještě neviděl. Klikový prostor zakarbovaný. Ojnice na klice - výkyv není nějak velký, ale mezi disky kliky se do stran pohybuje o 1 mm - nevím, zda je to v pořádku. V motoru nebyl píst, ale to mi nevadí, válec je určen na úpravu, takže stejně přijde výbrus s jiným pístem. Měřil jsem válec - 39,2mm, slabá hranka, tedy před prvním výbrusem. Nikdo do něj nesahal, vše je původní. Volnoběžka a převody vypadají super, ložiska budu preventivně měnit. Do vnitřku převodů tedy nikdo při úpravě na 215ku nesahal. Průběžně jsem si fotil rozebírání a stav dílů. Postupně jak budu s motorem a úpravou pokračovat budu i doplňovat fotky. Teď mne čeká vše dobře vyčistit, pak zkonzultuji úpravu karterů a pustím se do nich. Dotaz hned - nejdřív upravit kartery a pak nalícovat na válec a nebo opačně? A nebo je to jedno?
http://droopi.rajce.idnes.cz/Motor_na_u ... dokonceni/
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod ridchey » stř črc 09, 2014 15:03:35

to se tedy nekdo pekne vyradil, ale snad pujde zase zpet udelat na 210, ovsem to pucovani zeber valce a hlavy ti nezavidim,docela pekny napečenec
na karbon pomaha cistic karburatoru,i kdyz vsemocny taky neni.
hlavne si vsimni v kartech to kluzne lozisko .... BRONZ!! vsude kam se dnes podivas,dostanes sehnat jen mosaznou nahradu. nejsem strojar,tak by mne zajimalo jak velky je mezi nimi rozdil v tepelne roztaznosti a jak velika tedy musi byt nechana vule v tomhle ulozeni volnobezky.....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » stř črc 09, 2014 16:40:25

Vzal jsem starej hrnec, napustil vodou, přidal jar a dal vařit, válec už je hodně pěkný, jen to pak vezmu štětečkem v nedostupných místech, hlava se stále vyvařuje - vývar je krásně (hnusně) hnědej, slezlo skoro všechno :D :D :D Miluju experimenty :D
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Kruan » stř črc 09, 2014 16:42:31

Kartacek na zuby a stetku na lahve a jedeeeem :)
Babetta 210 zelená žába
EX - Jawa 21, Jawa 350/634, Jawa 350/638, Suzuki RF600R, ČZ 150C
Uživatelský avatar
Kruan
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv čer 19, 2014 1:10:06

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » stř črc 09, 2014 17:08:05

:D http://droopi.rajce.idnes.cz/Motor_na_u ... 155440.jpg

oproti tomu, co jsem měl na stole je tohle paráda, válec a hlava jsou zatím nečištěné, jen vyvařené, dočistit je bude maličkost. Teď jedu ale na pivo a na ovar, tak to počká :D
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod rosta » stř črc 09, 2014 18:32:11

ty voe takhle doma vařit tak mě žena vyhodí i s motorem......a ten vývar vypadá skoro jako prdelačka....... :mrgreen:
EJGT veni vidi vici
rosta
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob kvě 17, 2014 2:14:09
Bydliště: moravany u holic

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod pankac1985 » stř črc 09, 2014 18:51:22

jsem sice sebevrah ale prijit zena domu a chytit me pri tomhle tak me asi zabije :lol: jinak super napad
210,121 najeto 12tis, loukote-slovenske, viz album

http://pankac1985.rajce.idnes.cz/Babetta_210_lux_Adrianka
pankac1985
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: stř kvě 22, 2013 14:03:37
Bydliště: Příbram-dobříš

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod babetak55 » stř črc 09, 2014 19:07:04

ten buben a unašeč nemá zuby :shock: takže ten to motor asi poslední dobu nejel
http://babetak55.motorkari.cz
babetta 207
babetta 210
Uživatelský avatar
babetak55
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 191
Registrován: úte zář 04, 2012 20:58:39

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod pankac1985 » stř črc 09, 2014 19:30:46

hmmm asi vytahnu stary plynovy varic a hrnec a udelam taky ocistu :oops: mam tam taky krapet humac a hlava je nejvic ohrata tak by si zaslouzila PORADNOU ocistu nebo ji vykoupzu v chemii :lol:
210,121 najeto 12tis, loukote-slovenske, viz album

http://pankac1985.rajce.idnes.cz/Babetta_210_lux_Adrianka
pankac1985
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: stř kvě 22, 2013 14:03:37
Bydliště: Příbram-dobříš

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 návštevníků