Ty jo, pár dnů tu nejsem a hned se rozproudila debata
To zmiňované FB fórum je
https://www.facebook.com/groups/43794980825/?fref=ts , má už skoro 1600 členů, spravuje to nějaký Marek Harviš, takže kdo chcete, tak se tam přidejte
Minimálně je to dobrý pro pobavení nebo na totální vytočení
Včera jsem tam řešil příspěvek nějakého borce, co nabádal, že je těsnění pod kolínkem karburátoru úplně na nic a že když se odstraní, tak jezdí babetta mnohem rychleji. Že už tu "úpravu" udělal pár kámošům
O co jsem se tu chtěl ale se všemi podělit, tak je to, že jsem minulý týden v pátek jel s Kobym navštívit hlavního distributora a výrobce dílů na babetty v ČR (šéfa Motomaxu pana Hlavatého). Strávili jsme u něj asi 7 hodin intenzivními rozhovory o všem možném. Když už jste tady zmiňovali, že zájem o Babetty klesá, tak zrovna tuto otázku jsem mu položil. Řekl nám, že má pořád cca stejné zisky za posledních 10 let ohledně ND, takže když vezmete v potaz, že se díly pořád mírně zdražuji, tak je pořád jakž takž stejná základna lidí kolem Babett.
To nejdůležitější, co jsem chtěl všem tady na fóru sdělit, je ale to, že šéf Motomaxu je srdcař přes Babetty a jako jediný v ČR nechává vyrábět díly na Babetty všude různě po světě s tím, že než se pustí do velkovýroby, sám si díl osobně na Babettě vyzkouší a reklamuje ho u výrobce tak dlouho, až splňuje technickou specifikaci a jeho požadavky. U něj tedy můžete mít jistotu, že díl z druhovýroby je nejvěrnější replikou, kterou můžete na trhu sehnat. Problém dnešní doby je v tom, že výrobců na díly je hodně (Poláci, Maďaři, apod.), ale v rámci zvýšení zisků a snížení nákladů ošulí technickou dokumentaci a vyrobí díl nepřesně. Když si pak nakupujete díly u konkurence (motokrámek, fichltkrámek, moto ústí, apod), nemáte jistotu, zda majitel firmy nedal přednost někomu jinému než Motomaxu. Tímto dělám panu Hlavatému reklamu, protože jsem se sám osobně přesvědčil na několika ukázkových dílech, na kterých demonstroval, že díly od Motomaxu jsou nejkvalitnější. Když si budete z firmy Motomax objednávat díly, bude mít pan Hlavatý do budoucna motivaci vyrábět díly na Babettu pořád. Zmiňoval se i o tom, že plánue výrobu bubnu zadního kola, který je už nesehnatelný. Vývoj každého dílu (formy) stojí spoustu peněz. Mluvíme zde pokaždé o částce v řádů stotisíců, milionů, takže pak musí pan Hlavatý nechat vyrobit třeba 2000ks a pak rozpustit náklady na vývoj do těchto kusů. Jsou ale díly, o které by takový zájem nebyl, že by se prodalo třeba jen 100ks, což není pro obchodníka zajímavý počet na to, aby se zaobíral výrobou. Mluvím například o dílech na B228, kdy by se v celé ČR a SR našlo třeba jen 50 kupců, protože těch Babett už tolik není.
Pro zajímavost doporučuji díly, které kupovat od Motomaxu. Pakny a to jakékoliv, pak třeba nádrže, všechny plastové kryty, bubny včetně všech plechů a unašečů, přední vidlice, rozety, klikovky. To všechno je práce pana Hlavatého. Těch dílů je víc, vyjmenoval jsem jen ty, které jsem osobně držel v ruce během návštěvy a porovnával s konkurencí.
Sám jsem panu Hlavatému dal tip na výrobu vložek válců na B210,207. spousta lidí už má třeba 4-5 výbrus a jednou dojde k tomu, že už další výbrus nepůjde udělat. Je zbytečné vyhazovat originální válec. Dále jsem dal tip na přední plastový kryt světlometu B207 (origo replika), dále zadní světla B207, B210, potom jsem doporučil, ať popřemýšlí o výrobě karterů B210,B225,B207, zadní buben kola, sedlo B210,B207 originál, přední vidlice starší typ včetně řídítek svařených a také by stálo za úvahu vyrábět originální šroubky. To si všechno zapsal a pouvažuje, co se mu vyplatí a co ne.
A ještě taková zajímavost. Pan Hlavatý nám řekl, že kdyby byl tak o 20 let mladší (tipuju, že mu letos je tak 55-60), tak by oživil legendu Babetta 207. Že by ji začal znovu vyrábět a prodávat. Tyto Babetty byly lepší než poruchovější Babetty 210. Potřebné homologace by pro ně sehnal. Všechno jde, když máte kontakty na správných místech. Myslím si, že kdyby se našlo několik tisíc vážných zájemců, co by si tyto Babetty koupili nebo předem zarezervovali, tak by mohl o tom uvažovat i vážně.