Já to vidím tak, že moped si své místo vždycky najde. Už třeba jen z hlediska legislativy a z ní plynoucích výhod pro provozovatele mopedu. U nás v ČR konkrétně nemusíte s mopedem na technickou kontrolu (ani u těch vyrobených po roce 2001) , to je pro spoustu lidí velká výhoda, protože si může stroj poladit dle svého gusta, tzn. okitovat, připevnit nějaké nehomologované věci, atd... Jinde ve světě zase můžete jezdit bez přilby, což také ocení hodně lidí.
Co se týče té Babetty samotné, tak máme obrovskou výhodu oproti konkurenci v tom, že není co vymýšlet, už to je vymyšlené a vývoj zaplacen. Takže by to mohla být i garážová akce v rámci Babetta klubu Brno. V podstatě pro vývoj mopedu stačí sehnat nějakou pěknou zachovalou B207 a začít s ní experimentovat. Dát jiný válec s větším žebrováním (např. ze Stingu kvůli většímu chlazení a lepší kompresi), použít osvědčený Dellorto karbec, případně navázat spolupráci se známými ladiči a poladit motor na co největší krouťák odspodu. Převinout cívky na 12V a osadit světlomet a zadní světlo dostupnější žárovkou, vyzkoušet nainstalovat lepší sedlo, resp, vyrobit sedlo z kůže, co už něco snese, olejové tlumiče dozadu, tvrdší pružiny do přední vidlice, zpevnit zadní kyvku, vyplést buben s 3.5mm dráty, upravit klikovku na použití větších ojničních ložisek. Prostě poléčit všechny klasické mouchy, které má originál a vypiplat to k největší spolehlivosti a síle do kopců. Jezdit, jezdit, jezdit, testovat, udělat více prototypů a pak se rozhodnout pro finální verzi. V postatě teď popisuju téměř všechno, co jsem dělal u Babetty 210 v průběhu posledních 5 let, aby se z ní stala lepší originální Babetta vhodná na delší trasy. S takto upravenou Babettou pak dojet na homologaci a umět si zdůvodnit každou součástku, proč tam musí zůstat.
Homologace by v ČR určitě neprošla, protože je předražená a na těch hlavních postech sedí lidé, kteří jsou prostě podplaceni konkurencí tak, aby jen tak něco neschválili. Dá se ale provést v Číně nebo kupodivu třeba to jde velmi lehce a za rozumný peníz i v Rakousku. Pokud vyloženě nebudeme mít problém s úředníky, tak by prošel jak 2T motor, tak i minimum změn podle aktuálních norem.
Se schváleným mopedem pak nastane další etapa a to hledání kvalitních subdodavatelů pro výrobu dílů. Některé díly se vyrábí, takže tam nebude problém, ale většinu dílů bude třeba začít vyrábět dle origo forem nebo vymyslet od piky.
Kolegové psali, že se toho moc neprodá, ale já jsem jiného názoru. 23tisíc Kč není nějak moc velká částka na dnešní ceny. Osobně si můžeme vzít příklad např. z firmy Motoscoot. Majitel uvedl, že v únoru 2005 udělali akci a prodalo se jich 648 za měsíc, viz
http://www.motoscoot.cz/historie1.htm , pak za 5 let se prodalo celkem 8500ks jen v ČR, viz
http://www.motoscoot.cz/ofirme.htm . Takže lze usuzovat, že by se podobné množství mohlo prodat i teď u Babett. Ano, nebudou to miliony, ale určitě by to bylo něco mezi 10-20tisíc kousků a to už bohatě zaplatí veškeré náklady. Kromě toho narozdíl od ostatních výrobců se dá očekávat, že si lidé budou kupovat náhradní kompatibilní díly i na stávající Babetty.