problém se svíčkami

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod laacco » stř úno 02, 2011 18:30:20

ja dakujem za radu urcite dam na teba a kupim tu sviecku co si tu uviedol nemozem povedat este si ma nesklamal nikdy ze by si mi zle poradil tak pojdem a kupim tu sviecku a uvidimako dopadnem dam vediet isto ale neskorsie :shock:
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod PetrT30 » pát úno 18, 2011 22:04:19

Měl bych dotaz ke staré svíčce N8Y. Nahradil jsem jí N15C, ale babka jede hůře něž se starou. Zkusil jsem ještě jednu novou N15C, ale efekt je stejný. Někde jsem četl, že N8Y znamená svíčka s vysunutým jiskřištěm a N15C by měla být její náhrada, ale pokud je dám k sobě tak ta původní N8Y je větší než N15C.
Jak si to mám vysvětlit?
Jen pro info: zkusil jsem i N17C, ale změna žádná. Prostě s tou 20let starou svíčkou to lépe palí. Můj problém je zde: viewtopic.php?f=4&t=1416
Naposledy upravil PetrT30 dne sob úno 19, 2011 12:39:18, celkově upraveno 1
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Fajn-Tom » pát úno 18, 2011 22:21:34

N15C nemá vysunutý jistřiště, to by musela mít nazev N15YC. Já jsem u své babetty zkoušel oboje a rozdíl jsem nepoznal, možná s vysunutou elektrodou malinko líp jela, když jsem tam měl ještě původní karburátor, ale se 17mm karbecem to bylo nastejno.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod martin110r » ned úno 20, 2011 19:04:12

PetrT30 píše:Prostě s tou 20let starou svíčkou to lépe palí.


V tom prípade ti neostáva nič iné iba merať, merať, merať. Prípadne hľadať závadu inde. Ja mám v Babette novú sviečku a páli ako hovado. Takže nezáleží či máš 20 ročnú sviečku, alebo 2 dňovú. Pokiaľ je všetko ostatné v poriadku, tak to musí páliť rovnako dobre. Síce údajne aj nová sviečka môže byť vadná, ale pravdepodobnosť je nízka. Robím pri autách, rukami mi prešlo nespočetné množstvo nových sviečok a žiadna nebola vadná.

A aby som nezabudol, na N15C sa vykašli. Babetťácky motor nie je tak tepelne namáhaný aby potreboval N15C. Akurát ti ju zahádže a odstaví ťa v tej najnevhodnejšej chvíli.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Fajn-Tom » ned úno 20, 2011 21:16:44

martin110r píše:
PetrT30 píše:Prostě s tou 20let starou svíčkou to lépe palí.

A aby som nezabudol, na N15C sa vykašli. Babetťácky motor nie je tak tepelne namáhaný aby potreboval N15C. Akurát ti ju zahádže a odstaví ťa v tej najnevhodnejšej chvíli.

"martin110r má pravdu, pokud je motor v původním stavu a je dobře zeřízenej, tak je dobrý používat N17C. Sám jsem vyzkoušel na původním motoru N15C a N17C. S 15 byla svíčka černá i když směs bohatá nebyla, ale se 17 měla svíčka tu správnou cihlovou barvu.

Když koukám do knížky od Durkoviče, tak tam píše k 207 svíčku N5R (NR19C podle novýho značení), v dílenskej příručce a v manuálu k 210 už je napsaná N7R (NR17C podle novýho značení)
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod martin110r » ned úno 20, 2011 21:21:25

A inak sviečky s vysunutým iskrišťom (u BRISKu je to značenie Y) do Babetty NEDÁVAŤ :!: :!: :!:
Inak si koledujete o prepálený piest.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod avar » úte úno 22, 2011 1:42:34

prepac, zazil si uz prepaleny piest u 2T motora? asi nie, inak by si sa zaujimal co to sposobuje a aj ked osobne suhlasim s tebou, ze sviecka s vysunutym iskristom do babetty nepatri. pouzitie takej sviecky na to nestaci, najma u novych 210 valcov nie. kto si podrobnejsie pozrie tvar prefukovych kanalov a umiestnenie sviecky pochopi. ta sviecka nie je nahodou umiestnena presne tam, kde je. amatersky vyrabane nove hlavy, napr. hviezdicova, nemaju umiestneny svieckovy otvor uprostred kvoli lepsiemu spalovaniu, ale z technologickych dovodov.
ina vec je moznost mechanickeho poskodenia nasledkom kontaktu sviecky s piestom. za beznych okolnosti by k tomu nemalo dojst, ale u hlav so zvysovanou kompresiou toto nebezpecie realne hrozi najma pri vacsom znizovani hlavy a vybehanom zavite sviecky, ci pouziti zavitovej vlozky pri strhnutom zavite sviecky.
bezprostrednou pricinou prepalenia piestu, alebo aj hlavy, byva vsak lokalne prehriatie, najma piesta. velkym nebezpecenstvom je usadzovanie karbonu, ktory zabranuje efektivnemu ochladzovaniu povrchu spalovacieho priestoru palivovou zmesou a naopak ma za nasledok samozapaly, ci detonacne spalovanie. nasledkom nedostatocneho ochladzovania dochadza k tomu, ze najma piest ci povrch nedostatocne chladenej hlavy sa prehrieva a v obdobi, kedy by sa mal chladit novou zmesou, naopak tato predcasne vybuchuje v dosledku prehriatia aj bez iskry zapalovacej sviecky, co zvysuje prehriatie a material sa stava plastickym. nasledne sa na pieste doslova vytvori krater, obcas si to dokonca odserie aj hlava, najma ak je nedostatocne chladena. preto je dolezite aby u znizenych hlav, s vyssou kompresiou bola zachovana antidetonacna strbina a aby tato nebola zanesena karbonom.
videl som uz vnutro valcov dvojtaktu kde to vyzeralo akoby si tam vrabce spravili hniezdo a trochu ho roztlacili aby mali viac miesta. pravda bola to zavodna masina, nebolo to nasledkom usadenin karbonu ani nasledok pouzitia sviecky s vysunutym iskristom, ale v dosledku prehriatia. stacilo v danej chvili sa vzdat predbiehania, stlacit spojku a preplachnut motor cerstvou palivovou zmesou. ale clovek to uzna v klude dielne a nie zavodnik na trati nadupany adrenalinom.
zaverom: suhlasim s martinom, ze sviecka z vysunutym iskristom do babetty nepatri, ale jej pouzitie samo osebe nemoze zapricinit prepalenie piesta, no moze toto riziko zvysit a zaroven najma pri upravenych motoroch zvysuje riziko mechanickeho poskodenia spalovacieho priestoru.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod Citr0nik » úte úno 22, 2011 22:14:38

Fajn-Tom : ako je to predpisane ale s tou svieckou nemam vobec dobre skusenosti nechalama v polke ceste ... :( moc do toho newem o tzeplotach ale islo to ako hodinky a ako sa zvysila dobre teplota tak babeta vynechavala a vypinalo ju ... akonahle som vymenil za druhu sviecku tu istu (N19C) tak to slo az kim sa nezohriala ... ked som dal dobru osvedcenu N17C (NR17C) tak s tim nemam problem ...
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod laacco » čtv úno 24, 2011 0:11:03

martim
kupil som sviecku taku akosi uviedol ze ty pouzivas jazdim natom do prace a spet akrasne odpaluje mam ho pekne tehlovej farby zatial slape tip top DAKA ZA RADU
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: problém se svíčkami

Příspěvekod martin110r » čtv úno 24, 2011 19:17:04

Laco: Som rád, že si so sviečkou spokojný. Keďže je tehlovočervená tak gratulujem k dobre vyladenému karburátoru. Vidno že si sa tu naučil ako dať Babettu do poriadku. Tak to má byť.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš


Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků