od martin110r » ned črc 03, 2011 20:14:53
Záleži, ako sa chová motor pri snahe preradenia na dvojku. Má otáčky, alebo sa pri snahe preradiť začne dusiť a nepravidelne bežať?
Pokiaľ motor má otáčky a dvojka tam nejde zaradiť, tak bude chyba v spojke - mastnota, vadné unášače, otlačené styčné plochy na čeľustiach, opotrebované obloženie, "zatuhnuté" čeľuste (ťažko sa pohybujú), atď.... Proste treba hľadať príčinu.
Druhý prípad je, pokiaľ sa motor pri preradení začne dusiť. Toto robí veľká hlavná tryska v karburátore. Tam to funguje inak - rozbiehaš sa a dávkovanie preberá voľnobežná tryska. Dostávaš sa do bodu, kedy chceš preradiť. Približne vtedy, kedy sú ideálne otáčky na preradenie preberá dávkovanie hlavná tryska. Pokiaľ je hlavná tryska veľká (neoriginálna veľkosť alebo zásluha tunera ktorý ju prevrtal na väčší priemer), tak sa zahltí motor palivom (dusenie a nepravidelný chod), stratí otáčky a k preradeniu nedojde.