chování při max. rychlosti

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod tuningrob » stř říj 23, 2013 16:07:44

Co bych dal za takhle čistý tlumič. Nějaké vypalování stylem nalít hořlavinu a zapalit není u mě možné protože to prostě nefunguje. I hořákem sem to vypaloval a stejně tam zustala pulka nedotčeného blivajzu a nešel dostat ven. Taky jsem navrtal do vložky 2 díry stejně jako na fotce, + původní jsem protáhl vrtákem, že se mi vytočil bordel ven a nepoznal sem nic na výkonu
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod babetak55 » stř říj 23, 2013 17:00:02

Lecco
a vyfukovaný kanál ve válci nečistíš ?
http://babetak55.motorkari.cz
babetta 207
babetta 210
Uživatelský avatar
babetak55
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 191
Registrován: úte zář 04, 2012 20:58:39

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod RottenFox » stř říj 23, 2013 17:05:49

Obrázek a ja myslel, ze to je origo. :D Ale vložka je cajk a zatesneny to mam dobre.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 571
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod kolos » stř říj 23, 2013 18:13:34

No, u takového cedníku, je jakékoliv utěsňování zbytečné
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod RottenFox » čtv říj 24, 2013 7:29:20

Tak ale na funkci to nema vliv. Takovej socialistickej tuning, rekl bych. :)
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 571
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod kolos » čtv říj 24, 2013 7:54:30

Tak krom ostřejšího zvuku :twisted: a tím pádem dojmu, že to jede líp, se může provrtáním tlumiče a koncovky ještě dosáhnout zvýšení spotřeby, protože pak výfuk neklade spalinám ten správný optimální odpor a může z válce unikat víc čerstvé směsi, než uniká obvykle. Kolik ti to s tím baští?
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Lecco » čtv říj 24, 2013 9:46:54

@ kolos : S těmi dírami jsem to již koupil. Přišlo mi divný, že to vůbec neni opracovaný a je to jen roztřepený. :? Mělo by smysl koupit vložku bez děr, nebo ty dírky nevadí ? Jinak spotřebu mám cca 2,9l/100km. Nemám ještě najeto dost kilometrů od seřízení hladiny v karburátoru, takže se číslo ještě neustálilo. A navíc tu máme hodně kopcovitý terém, takže ten se na tom určitě taky podepisuje.

@ tuningrob : Já to teďka taky hořlavinou nedělal, zkus ten čistič na trouby a pak vždy propláchnout proudem vody. Sice to chytne trochu lišku, ale většinu bordelu to uvolní.

@ babetak55 : Ten jsem protáhl benzinovým čističem, ale nefotil. Stejně nebyl výrazně zahnojený. Ale pro ilustraci můžu klidně dofotit.


Ještě dnes koupím novou svíčku Brisk N17C aby bylo jasno a pak se budem bavit. :) Předpokládám, že u nové svíčky bude správně nastavená vzdálenost elektrod a můžu jí rovnou namontovat a jet ?
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod RottenFox » čtv říj 24, 2013 10:09:19

To jsem s tou svíčkou zvědavej jak dopadneš. Na mojí bábu musela jít jiná stará svíčka, aby to chytlo.

Ad spotřeba - dělá mi to něco kolem 3,5l na 100 km, ale měl jsem to moc bohatý a taky jsem teď seřizoval. Na hluk se můžeš kouknout na videu, odkazuju na něj zde. Ale přijde mi, že to mám teď o něco hlučnější, asi mi to blbě těsní u matky ve spoji, řekl bych.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 571
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod kolos » čtv říj 24, 2013 11:01:57

Ten provrtaný tlumič nemusíš hned kupovat nový. Obrousil bych ty otvory a dal tam pětku šroubek s podložkami a vyřešené. Jinak ty vaše spotřeby jsou docela slušné. Já si ted poskládal jeden takový stroj z toho co mi tu zbylo doma (brzy dám foto do našich strojů). Motor v originále akorát převod je kapečku rychlejší 44/14. Mám tam cyklokomp, takže vím, že od GO mám najeto 250km průměrnou rychlostí 35 Km/h, maximálka 56 Km/h a spotřeba zatím výchází 1,6 l/100km (měřeno pečlivě, nalitím odměřeného paliva v odměrném válci do prázdné nádrže a pak zase vypuštěním a zmeřením) Já mám 105Kg a kopce moc nejezdím, pohybuju se ve výškách 280-200 m
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Lecco » pát říj 25, 2013 12:07:45

Nyní problém s náhlou ztrátou výkonu zmizel. Možná to souviselo i s tím, že jsem si o něco snížil vzdálenost elektrod u staré svíčky. (byl to skoro milimetr)

Teď se Babetta dostane na stejnou rychlost jako předtím a v 51km/h místo ztráty výkonu začne vydávat slabý zvuk "prrrrr". Možná to bude trochu slyšet na videu zde. Je to zhruba v 0:31-0:38, než jsem začal brzdit. Příjde mi, že moped nyní trochu ztratil tah ve vyšších otáčkách. Můžu to i podložit měřeními. První tři jsou se starou svíčkou, další tři s novou svíčkou. Obě Brisk N17C. Pokud si to srovnáte s tabulkou na první stránce, tak je vidět, že do 40km/h je to zhruba stejné a 50km/h dosáhne nyní moped o 3 sekundy/50 metrů později.

Obrázek Obrázek

A ještě jak jsem slíbil foto výfukového kanálu. V poloze na zádech to líp vyčistit nejde. :D

Obrázek

Dále pohled do válce skrze díru na svíčku. Myslíte, že by se vyplatilo sundat hlavu ? Nemůžu něco zkonit, nebo zlomit ?

Obrázek

A nakonec stará a nová svíčka.

Obrázek
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod ridchey » pát říj 25, 2013 13:02:26

jestli jede a tahne, tak zbytecne vic nedrbat :-)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Lecco » sob říj 26, 2013 20:39:57

Vím, že to s tím moc nesouvisí, ale proboha kterýho koumese napadlo palivový kohout zanýtovat ?! :? Asi menežera, aneb kupte si celej kohout za dvě stovky místo těsněníčka za 7 korun. :roll:

Jinak tohle jsem nikde na netu nenašel, tak tady je foto rozborky palivového kohoutu Jikov. V tý páčce je z druhý strany na ubrousku vykrojení od prostředka ke kraji. Po otočení páčky do příslušné polohy právě tím vykrojením teče benzin.
Obrázek
Měnil jsem levé těsnění za pravé. Asi bylo už trochu unavené, protože když se nešikovně drclo do kohoutu, tak z něj trochu ukáplo. Rovnou jsem ten kohout probral ultrazvukem a benzin teče nyní mnohem lépe. :)

Mno a přemýšlím, že v tý vnitrní vložce výfuku zatluču ty roztřepený hrany, abych zmenšil průměr těch děr navíc. V nejhoršim je zase rozklepu zpět. :) Ale nevim, kdy to budu testovat, začne se nám kazit počasí. :?
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Roman Kinčl » čtv lis 21, 2013 17:24:30

Pánové mám podobný problém se svám strojem. Mě když jedu na plný plyn tak najednou v určité rychlosti začne dusit jako by došel benzín nebo držel chcípák a pokud bych neubral plyn tak to možná uplně zdechne. Když uberu tak to cukne, chytne druhej dech a jede dál. Nebo i z kopce dolů to najednou začne dusit. Je slyšet že to jako by nespaluje - je to takový tupý zvuk no zkrátka jako by došel benzín nebo bych podržel chcípák. Když se to probere tak to opět začne z výfuku jako by prdět a opět táhne. (nevím jak ty zvukový projevy líp popsat :) )I například po startu motor na volnoběh občas slyšitelně vynechává jako by to v danou chvíly nehodilo jiskru. A když na stojanu dám plnej plyn a hned potom zase chci přidat tak to nejde - dusí to a musím uplně ubrat aby to zas začlo šlapat. Docea mě to trápí a potřebova bych trochu nasměrovat.

Svíce nová NGK (s původní Briskou to dělalo zhruba to samý), karbec DellOrto. TJZ původní, cívka taky.
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod ridchey » čtv lis 21, 2013 19:44:23

vycistit vyfuk i koleno i vyfuk. otvor ve valci, seridit bohatost smesi, zkontrolovat,jestli nekde neprisava falesny vzduch.....atd.

a mrknout i na draty v altiku,jestli nekde draty nebrousi a nejsou oholene izolace a nezkratuji tak na kostru....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod tuningrob » čtv lis 21, 2013 19:59:27

A co kdyby se pod plným plynem nestačila plnit komora ? Mrkni na palivové vedení
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků