B 210 - kovový zvuk při startu - urvaný buben !

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

Příspěvekod Ivo » stř čer 01, 2011 21:09:45

je to paráda :-)) za mne máš hlas za 1 :-))

ale stejně mne zajímá, jestli opravdu hrozilo zadření pístu a mohlo kvůli tomu dojít k tomu utržení bubnu .....a taky mi selským rozumem nějak nesedí ani to, že by chudá směs detonovala s modrým obláčkem u karburátoru - to spíše bohatá ne ?
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

Příspěvekod Starec » stř čer 01, 2011 21:51:39

Ivo píše:1/ můžu tam tím zavařením něco narušit ? třeba nějaké obložení spojek ? nebo to mohu klidně vařit, jak to půjde ...
2/ je nějaká logika, že to podfukování pod karburátorem a ty malé detonace + to, že to nešlo do otáček a na druhou rychlost pravděpodobně způsobeno jen tímto urvaným bubnem ? předtím mi ta Babetta jezdila v pohodě ....


Pozri, ak to nebudeš dáko pri zváraní veľmi prehrievať, potom je to v pohode. Na stiahnutie toho bubna nebudeš potrebovať momentálne ten Babetťácky sťahovak, môžeš použiť aj trojramenný, prípadne ak máš prístup k flexke a vieš tím šikovne a jemne narábať, tak nemusíš ani zvárať, jednoducho napíliš obruč a zvarené spoje, obruč zhodíš dole, čeľuste vysunieš do vnútra, rozoberieš a vyberieš. Potom napíliš jemne celí bubon aj tú časť ako je uchytenie na kľukovke a jednoducho to zoberieš dole. Keď si kúpiš noví bubon, namontuješ späť čeľuste (ak nebudú poškodené) tak to máš len za cenu toho bubna. Ak to odnesieš do servisu a dáš si to zobrať dole a namontovať nové, tak za túto prácu zaplatíš tak odhadom do 350-500 Kč, samozrejme + bubon.

To podfukovanie, strieľanie a že neradilo dvojku, mohlo byť od toho bubna, lebo motor cez prevodovku a klin. remeň mal iné otáčky ako kľukový mechanizmus a navzájom sa to vadilo. Mám dojem, že ak to spravíš, všetko sa napraví.

Ak nie tak napíšeš Obrázek
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

Příspěvekod Ivo » stř čer 01, 2011 21:54:35

OK - díky za morální podporu - zítra jdeme na to :-))
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

Příspěvekod Ivo » čtv čer 02, 2011 19:57:12

tak chlapi, buben je navařen, Babetta nastartuje, na volnoběh drží v pohodě, po přidání plynu se ale začne dusit a zhasne, co poradíte teď ? Zdá se , že nezabere spojka, že ?
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

Příspěvekod Ivo » čtv čer 02, 2011 23:10:22

jo ještě,ten starý buben jsem dnes navařil,protože nemám stahovák, klidně ho pak vyměním za nový - stejně mě asi čeká rozborka a repase spojky, že ? :-)
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

Příspěvekod Starec » pát čer 03, 2011 4:37:21

Pozri Ivo, na tvojom mieste by som zháňal ten sťahovák, lebo tak či tak ho budeš potrebovať. Zišlo by sa vymeniť guferá na kľukovke(všetky) a bez sťahováku ti to nepôjde. Tak zatiaľ je zbytočné kolo toho špekulovať.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

Příspěvekod Ivo » pát čer 03, 2011 10:36:23

jo,jo nechce se mi do toho :-))

stahovák není problém , mám to cca 30 minut od domu v prodejně, ale stejně jsem spíše přesvědčen, že ta závada, kvůli které ta Babetta 210 nejede je jinde ( proto mi dnes ještě stále stačí ten zavařený buben ). Prvotní problém byl přece ten, že Babetta 210 po rozjezdu na jedničku , začala v klidu zvyšovat otáčky a pak se ozvala ta malá detonace, vyletěl malý modrý obláček pod karburátorem a otáčky spadly a pak se zase začaly zvyšovat a když to mělo přeřadit na dvojku, tak zase se ozvala ta malá detonace, vyletěl malý modrý obláček pod karburátorem a otáčky spadly, takhle by to šlo asi pořád dál .....ale my to dvakrát zastavily a zkoušely nohou nahodit a u toho startování nohou se asi urval ten navařený buben ( takže to je až ventuálně druhá závada - proto jsem to teď jen nechal zavařit a snažím se přijít na ten první s tou malou detonací ) Co mohlo vlastně způsobovat tu detonaci a obláček modrého kouře pod těsněním plovákové komory ?
takže tady bych to zatím nechal jako otevřené téma a vrátíme se k němu až dořešíme ty detonace, pak budu řešit eventuálně ten buben a spojky - moc díky za dosdavadní názory - všem :-))
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: B 210 - kovový zvuk při startu - dořešeno - urvaný buben

Příspěvekod Starec » sob čer 04, 2011 9:08:37

No a to ti robí aj teraz, ako máš ten bubon zavarený. Skúšal si to vôbec. Skús si nastaviť zapaľovanie na 1.2až3 a kontroluj či náhodou nemáš urvatý klinok na kľukovke, prípadne či nie je drážka v rotore poškodená. Ak budeš mať už dole rotor tak vymeň gufero. Ak ti gufero prepúšťa budeš vidieť na zadnej strane rotora čiernu mastnotu.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: B 210 - kovový zvuk při startu - dořešeno - urvaný buben

Příspěvekod Ivo » sob čer 04, 2011 22:09:16

tak Babetta jede jak drak .-)) jsem nadšen :-)) rád se podělím o zjištění závady - bylo to těsnění toho sacího potrubí hned za karburátorem ( vede to k motoru), které kvůli jednomu šroubu se strženým závitem bylo nedotažené a začalo přisávat do sání vzduch, proto ty detonace a ten modrý obláček dýmu ! Neměli jsme origo těsnění, tak jsme vystřihli podle předlohy nové z tenké gumy a vyměnili jiný šroub, vše dotáhli a nakopli Babettu. Rozjezd v pohodě , řazení na 2 bez výrazného kopnutí a rychlost standartně 40 km/hod. Pohoda :-)) Prostě pohoda sobota, pivko a pocit úlevy :-)) Takže pánové, moc díky za povzbuzování a tipy , Babetta jede i se zavařeným bubnem jak drak, záhada vyřešena ..... Mějte se :-)) Ivo, Hlučín
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: B 210 - kovový zvuk při startu - DOŘEŠENO - urvaný buben

Příspěvekod Ivo » ned čer 05, 2011 8:51:03

tak můžeme pokračovat, Babetta jede, ale zcela jistě není moc dobré pro osu bubnu, když ten navařený a mírně vyosený buben není vyvážený, že ? Asi by to časem vymlátilo nějaké ložiško, že ? takže dotaz - povzbudíte mne do stažení bubnu a jeho výměny ? Stahovák budu mít origo a buben taky koupím nový. Na co si mám dát hlavně pozor ! A co všechno mi doporučíte už rovnou důkladně zkontrolovat a vyměnit, když ten buben vymontuju. Díky :-)
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: B 210 - kovový zvuk při startu - urvaný buben !

Příspěvekod Angelo » ned čer 05, 2011 11:15:11

Normálka, stáhneš ten starý buben, koukneš co je poškozeno a to vyměníš. Dáš nový buben na kliku a utáhneš. Při této příležitosti můžeš vyměnit i gufera.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků