od kolos » čtv říj 04, 2012 21:03:59
Ty čelisti si klidně sundej, ale k vyndání lanka ti práce z téhle strany brzdového štítu moc nepomůže. Raději ho otoč, vyšroubuj ten malý červík, co má drážku na plochý šroubovák. Potom to vytáhneš ven celé(lanko,pastorek náhonu i jeho vedení se závitem pro upevnění bovdenu lanka. Pak uvidíš líp, kde to vlastně vázne. Jinak k sundání čelistí, ja to dělám tak, že nevyvlíkám pružinky, ale chytnu každou čelist jednou rukou, prsty je po stranách podeberu a složím k sobě. Zpět je dávám podobně. Už s navlíknutýma pružinkama je složené k sobě přiložím ke čepu a klíči a natáhnu. Čelisti si před sundáním poznač jak byly.Dají se totiž nasadit i obráceně. Brzdilo by to sice i tak, ale nějakou dobu asi trochu hůř, než by se čelisti znovu přizpůsobily bubnu. Když už je budeš mít sundané, tak vyndej i brzdový klíč, pořádně ho očisti i otvor ve štítu a než dáš klíč zpět, namaž ho pěkně vazelínou. Nevěřil bys, kolik brzdné síly vyvinuté na brzdovou páčku, se ztratí na suchém nebo dokonce rzí chyceném klíči.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi