Špatný tah motoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod ridchey » ned srp 18, 2013 18:06:32

a jaky mas benzin a pomer michani?
a jeste me napadlo,ze muzes mit fuku v napojeni kolene vyfuku s tlumicem
tah v nizkych je zabezpecen jeste zbytky volnobezne smesi,prostredek nestiha a jak se dosahne vetsich otacek , tak i tlaku v predni komore tlumice a zase tahne.... (netvrdim,ze to tak je,ale myslim si to:-) )
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod tuningrob » ned srp 18, 2013 18:20:14

Když to hodíš ze skály tak se ti o cosi zlepší maximálka :D
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Filip » stř srp 21, 2013 20:52:54

Tak jsem dneska rozmontoval karburátor, vyměnil jehlu a pojistku šoupátka(na 2. zářez). Celé jsem to vyvčistil, dále vyměnil trysku 63, nastavil přesně plovák a opět složil. Taky jsem koupil novou svíčku Brisk N17C. Je to ale pořád stejné.

Když dám bohatost 1.5 od dorazu, tak to netáhne v nízkých otáčkách, ale drží volnoběh(svíčka je světle cihlová). Když je bohatost do 1/4 od dorazu, tak to jede i v nízkých otáčkách, ale nejde pořádně seřídit volnoběh(svíčka hnědá, suchá) Palivo mám namíchané 1:25 pro záběh a testoval jsem to na 6km rovinatém okruhu při konstantní rychlosti 34-36km/h.

Jinak výfuk mám v napojení na tlumič utěsněný dobře. Koleno je nezkrácené.

Zítra ještě projdu celou elektriku a pak už nevím...
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Pat » stř srp 21, 2013 20:58:39

Klidne zkrat o 5cm to koleno vyfuku. Nastav karbec taky aby mel peknej volnobeh a pak zkus posunout jehlu, tak aby prubeh v nizkych otackach byl dobrej.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Filip » čtv srp 22, 2013 15:01:18

Koleno nechávám prozatím nezkrácené, mám tu ještě taky jedno zkrácené. S tím zkráceným a převodem 14/51 to je na rovině paráda, podle origo tachometru jsem jel 60km/h(ve skutečnosti o něco míň), ale nemá to krouťak. Máme tady kopce a pak to ztrácí dech.

Jinak dneska jsem proměřil elektriku, všechno ok, akorát tyristor měl mezi L a 1, 1 a L 28 Ohm. To je myslím taky ještě v pořádku. Našel jsem ještě jeden tyristor a ten měl na 1 a L cca 600 Ohm.

Ještě jsem zjistil, že když mám bohatost nastavenou na 1.5 otáčky, tak to vždy při studeném motoru po přidání plynu chcípne.
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Nepér » čtv srp 22, 2013 16:31:14

Studenej motor neřeš... to není standardní stav. Já koleno zkrátil ještě před první delší jízdou, končí zároveň s posledním dílem výfuku (zkráceno asi o 10 cm). Tak nevím, jestli to je lepší, než předtím, nebo ne. Má smysl laborovat s jeho délkou? Je vyzkoušeno nějaké "ideální" zkrácení?
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod tuningrob » čtv srp 22, 2013 20:05:35

Hodně lidi tady psalo své poznatky o tom a většina kladně. Někteří to řízli a babetta nechtěla jet, neměla sílu.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Nepér » čtv srp 22, 2013 20:09:30

To jo, ale to byla myslím 207... nicméně jsem teď změřil odřezek a je to 16 cm :shock: A všude se píše zkrátit 8, nebo takněco :roll:
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod tuningrob » čtv srp 22, 2013 20:22:28

To je jedno, ja z původních 20cm zkratil nejprve 4cm, po určité době zase 4 cm a nechám to tak. Možna trochu na maximálce ale vic než 3-4km/h určitě ne. Tak jsem si sehnal druhé koleno a to mam zkrácené na max tak až budu mit chuť sundávat vyfuk z válce tak to přehodím.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod jaryk77 » pát srp 23, 2013 12:27:08

Výfuk zkrácen(od matky do tlumiče výfuku je koleno 5cm) řádně utěsněn azbestovou šňůrou a matka dotažená, a motor je tišší a zdá se že má větší axceleraci jde pěkně do otáček :twisted:
Před tím šel ztuha a trošku slyšet ložiska a drnčení válce,a ted je tichšší :idea: .Ono když je koleno původní a nezkrácené tak to taky není asi dobře,ten zpětnej náraz a silná komprese.Mám Převod 47/12 at to jede třeba 40km/hod hlavně at to táhne po rovince a do kopce.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Julinaa » sob zář 07, 2013 10:43:35

Filip píše:Koleno nechávám prozatím nezkrácené, mám tu ještě taky jedno zkrácené. S tím zkráceným a převodem 14/51 to je na rovině paráda, podle origo tachometru jsem jel 60km/h(ve skutečnosti o něco míň), ale nemá to krouťak. Máme tady kopce a pak to ztrácí dech.

Jinak dneska jsem proměřil elektriku, všechno ok, akorát tyristor měl mezi L a 1, 1 a L 28 Ohm. To je myslím taky ještě v pořádku. Našel jsem ještě jeden tyristor a ten měl na 1 a L cca 600 Ohm.

Ještě jsem zjistil, že když mám bohatost nastavenou na 1.5 otáčky, tak to vždy při studeném motoru po přidání plynu chcípne.


Tak jakpak jsi na tom? Už jsi odhalil příčinu? nemůže to poškubávání dělat stator,někde jsem četl,že studený je OK,ale když se zahřeje tak začne zlobit ta impulsní cívka.
Nebo to přisává falešný vzduch třeba kolem kolena u karbecu.Já taky jezdím na 1/4 otáčky bohatosti směsi.Měnil jsem gufera u spojky a olej stejnak protýká když je motor teplý,tak nevím kde je chyba
Julinaa
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv zář 05, 2013 18:20:27

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Julinaa » čtv zář 12, 2013 8:49:48

No tak po týdnu trápení se s karbacem a jeho správným nastavením jsem se šroubem bohatosti směsi dostal na max 1/4 otáčky,jinak motor neměl mezi rychlostí 20-30km/h skoro tah.Nechal jsem to tak a koupil jsem 14zubové řetěz.kolečko a maximálka se vyšplhala z 48km/h na 52km/h tachometrových.Tah stejnej,ale motor takovej tišší a líp to řadí.
Včera čištění výfuku,výměna těsnění mezi kolenem sání a válcem (bylo tam sice dobré,ale mělo tloušťku 1mm,teďka tam je papírové 0.1mm) no ještě rozborka znovu karbecu a zjistil jsem že je kolem příruby kolena sání a karbecem ve sváru dírka asi tak 1mm,tak jsem jí zatmelil tmelem na nádrže.

Teďka konečně šroub bohatosti směsi nastaven na 1 1/4 otáčky -táhne dobře,jenže maximálka spadla z původních 52km/h na 47km/h.Zkoušel jsem různě točit šroubem,ale původní maximálku jsem nedosáhl,takže přijít zase na to co mi jí snížilo.

1. zatemovaná dírka ve sváru kudy to přisávalo falešný vzduch?
2. špatně natočená vložka ve výfuku? nevím jestli mají být dírky vložky proti dírkám co jsou v přepážce výfuku
3. tenčí těsnění mezi kolenem a válcem?

Mě z toho stroje fakt jebne
Julinaa
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv zář 05, 2013 18:20:27

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Nepér » čtv zář 12, 2013 10:58:43

No a co to dělá při té maximálce? Začne to hrčet a nejede to? Myslím, že ti ti čtyřtaktuje... to je moc bohatý... uvolnit sání nebo menší trysku.
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Pat » čtv zář 12, 2013 21:27:10

Mensi maximalku urcite zpusobuje ta zadelana dirka v kolenu sani, protoze kdyz oddelas sani z ramu na babette, tak jede rychleji. Karbec je pri plnym plynu bohatsi nez by mel byt a tak nejde pretocit a omezuje to taky ten pruchod vzduchu pres ram. Tou dirou tam salo vic vzduchu a melo to lepsi tah, proto jsi take musel dat jen 1/4 otacky abys tam pustil vic benzinu, jinak to nemelo pravidelnej chod :) celkem jasny vysvetleni
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Julinaa » pát zář 13, 2013 8:58:57

No takže jsem zkoušel laborovat nejdříve s výfukem,natočil jsem vložku tak aby dírky byli proti sobě- změna žádná.

Pak jsem zkusil vyndat drátěnku ze sání-změna veliká-nemělo to tah ani při skoro utáhlém šroubu bohatosti.

Pak jsem zkusil vrátit původní tlustší těsnění mezi koleno a válec-změna stále žádná.

Pak jsem povolil kompletně koleno sání na obou stranách-změna malinko nastala-rychleji to táhlo a maximálka vstoupla o 1km/h

Nakonec jsem znovu vydlabal tmel a nechal dírku v sání,tak jak to bylo a bohatost opět jen na 1/4 otáčky,ale i tak jsem se najednou nepřehoupnul přes 50km/h.

Ještě jsem si vzpoměl,že jsem pilníkem trošku ztrhával vnitřní hrany kolena sání a přitom jsem lehce porýpal vnitřek kolena a docela fest jsem utahoval šrouby na bubnách spojky,tak jestli při velkém utažení nemůže dojít k horšímu otáčení bubnů.

Jinak zvuk na maximálce mi přijde stejný jako třeba na 3/4 plynu,ani to nevynechává.


ještě bych měl otázku,po kolika cca KM dát válec na výbrus,Babettce je 29 let a má najeto teprve cca 5tis a na volnoběch jsou slyšet kroužky,ale neřekl bych že mají vůli.
Julinaa
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv zář 05, 2013 18:20:27

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků