Nepojízdný horor prosím o pomoc

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Stenlix » ned čer 13, 2010 23:28:56

Zdravím všechny znalce

mam starsi zachovalou babču207 jela mi celkem dobre nijak sem si nestezoval a posledni dva dny kdy sem ji daval opravdu zabrat se zacalo nejak kazit jedno zdruhym
1.pripadalo mi to jako prehrivani motoru kdyz sem jel na rovine nebo do kopce nebo s kopce zacala vynechavat proste sem jel a zniceho nic prestala tahnout a po trech sekundach se opet rozbehla
2.potom us prestala jet uplne slabnul vykon a ted se sni hraji kazdy den aspon 5hodin jelikož sem apsolutni lajk tak toho moc neumim

na babete sem kontroloval karburator cely vyčišten svicka nova plovak serizen potom sem se pozastavil u zářezu na oteviracim jehlovim ventylu byl na 2 zarezu to se mi zdalo dobre ale presto sem ho daval i na prvni i na treti a ani na jednom mi babeta nenaskocila pouze na 2 tak sem to tak nechal nevim naco to ma vliv nebo tak

u startovani vznika prvni problem po rozslapani sytic +plyn babeta chytne a po 5-8s shasne a nekdy chytne a ma 1000 ot a nekdy zase 3-4 000 ot a pritom se serizovacimi srouby nehybu kdyz to skousim nejak vystelovat na tovarni serizeni ( 1-1,5 ot) tak to ani nechytne jen to trosku zabrubla us opravdu nevim kde mam hledat chybu je fakt ze stala 2roky a nedelal sem gufera nic (rad bych ale nevim jak nato potreboval bych navod) nebo skontrolovat zapalovaci civku ,prekrouzkovat atd ...

dale mam stale pri pustenem benzinu tesne pod kohoutkem asi 2cm bublinu stale nevim jak ji stam dostat a myslim ze to take neni dobre

jinak sem se chtel zeptat jak jednoduse zjistit netesnost gufer kdome triku s plynem do zapalovacu

dalsi dotaz zpociva v jehlovem ventylu a zarezu nanem k cemu slouzi a co serizuji

jeste bych se rad dozvedel zda je potreba seridit i lanko plynu tim zavitem v horni casti karburatoru


jinak se babeta neda apsolutne seridit na volnobeh a zaroven aby sla do dorazu seridim to aby to jaks taks klapalo ale sednu nato (75 kilo takze nic moc :D) a babeta beci a sotva se rozjede

a pripada mi ze kdyz to mam na volnobeh a skusim babetu dostat do otacek tak se otacky treba zvednou ale jehlovi ventil se jakoby zasekne ikdyz otocnou rukojed dam na minimum

kdyz dlouho drzim plyn na doraz tak pravydelne kolisaji otačky

prosim o radu us proste nevim co mam udelat dekuju z pozdravem libor
Stenlix
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 13, 2010 22:41:17

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 14, 2010 7:37:54

Koupil jsem babettu, která stála asi rok. První kylometry jela dobře, ale pak začala ztrácet výkon a za 500km se na ni už nedalo jezdit. Vyměnil jsem gufera a bylo to zase dobry. Gufera totiž ztvrdnou, a i když jsou ještě dobry tak se rychle opotřebují, takže zezačátku to jde a pak se to rychle zhoršuje.

To stim plynem a kolísáním otáček jsem řešil u simsona, a první co jsem vyměnil byly gufera. Někdo předemnou tam dal ze špatnýho materiálu, který neodolal benzinu.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod martin110r » pon čer 14, 2010 7:45:21

To je fakt, pokiaľ Babetta dlho stála bez pohybu jednoznačne vymeniť všetky guferá. Až ich budeš mať vymenené, potom môžeš dolaďovať ostatné. Základom je tesnosť. Ak máš zničené guferá, tak môžeš karburátor nastavovať celý deň a nenastavíš ho.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod butan » pon čer 14, 2010 9:10:27

Stenlix píše:jinak sem se chtel zeptat jak jednoduse zjistit netesnost gufer kdome triku s plynem do zapalovacu


No ještě jeden trik znám :)
Sundat karburátor, místo něj do kolínka nasunout gumovou trubku od kompresoru, válec do horní úvrati a foukat tam .5 baru.
Něco uteče kolem pístu do výfuku, to ignoruj. Karter a gufera můžeš natírat mýdlovou vodou a hledat bublinky. Našel jsem takhle špatné těsnění pod válcem u svého křovinořezu.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Stenlix » pon čer 14, 2010 10:45:13

dale mam stale pri pustenem benzinu tesne pod kohoutkem asi 2cm bublinu stale nevim jak ji stam dostat a myslim ze to take neni dobre

jak se ji zbavím

dalsi dotaz zpociva v jehlovem ventylu a zarezu nanem k cemu slouzi a co serizuji BABČA mi chytla pouze na druhem zarezu zhora

jeste bych se rad dozvedel zda je potreba seridit i lanko plynu tim zavitem v horni casti karburatoru?

jinak dekuju moc za odpovedi a nemeli byste nejaky navod treba i z obrazkama kde by byla popsana vymena kazdeho gufera montaz demontaz byl bych moc vdečny ....
Stenlix
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 13, 2010 22:41:17

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod butan » pon čer 14, 2010 11:56:48

Ta bublina asi nevadí, průtok do karburátoru prostě není dostatečný aby jí strhnul. Když jí chceš za každou cenu odstranit stáhni hadičku z ventilu (při otevřeném ventilu) a vzniklou netěsností bublina uteče.

Jehla karburátoru má mít pojstný kroužek v druhém zářezu shora. Jiná poloha se nepoužívá, jen když si chceš hrát se sytostí směsi.

Lanko nastav tak aby mělo vůli pár milimetrů, když je rukověť plynu povolená.

Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Starec » stř čer 16, 2010 0:34:33

butan píše:
Stenlix píše:jinak sem se chtel zeptat jak jednoduse zjistit netesnost gufer kdome triku s plynem do zapalovacu


No ještě jeden trik znám :)
Sundat karburátor, místo něj do kolínka nasunout gumovou trubku od kompresoru, válec do horní úvrati a foukat tam .5 baru.
Něco uteče kolem pístu do výfuku, to ignoruj. Karter a gufera můžeš natírat mýdlovou vodou a hledat bublinky. Našel jsem takhle špatné těsnění pod válcem u svého křovinořezu.
Lubor


Tak ako to radíš ty, sa dá zistiť tesnosť krúžkov, prípadne tesnosť spojov, ale nie gufér. Totiž gufero neprepúšťa z kartra von, lebo ak už aj tlak v kartry nastane, tak pôsobí na gufero tak, že ho rozťahuje a zároveň ho takto aj tesní, ale prepúšťa z vonku a to nasavaním falošného vzduchu ak má poškodený límec, pripadne odstatu pružinu, ktorá je okolo neho. Takže ak chcete zistiť tesnosť gufér na kartry, odporúčam by som ten plyn do zapaľovača.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod butan » stř čer 16, 2010 8:33:09

Starec má pravdu, na gufera ten komresor není ideální, volnou pružinku neodhalí. A ještě jeden tip, tam kde je na motoru nětěsnost, bude i olej.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Starec » stř čer 16, 2010 19:45:51

butan: no vidíš, neuvážené a hodené na papier. Tak ako som ti už inde písal. Ak niečo nevieš, tak radšej len čítaj a čakaj na tých čo s tým majú skúseností. Takto môžeš skôr poškodiť ako pomôcť.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Stenlix » stř čer 16, 2010 21:46:08

dneska sem demontoval motor a dal se do výmen gufér a poskozene bylo jen jedno na klikonve na strane zapalovaci civky jinak byli vsechny ok ale vymenil sem vsechny zitra to poskladam a uvidim ale myslim ze ta babca us nepojede ... myslite ze tohle vsechno bylo spusobene jednym guferem ? to je prece nelogiske ne ?
Stenlix
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 13, 2010 22:41:17

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Starec » sob čer 19, 2010 10:17:26

Ak ti to nepojde ako má, skús sa zamyslieť aj nad tým, čo si napísal v prvom príspevku, citujem " mam starsi zachovalou babču207 jela mi celkem dobre nijak sem si nestezoval a posledni dva dny kdy sem ji daval opravdu zabrat se zacalo nejak kazit jedno zdruhym " mohol si to kľudne zadreť a teraz môžeš meniť čo len chceš, nepojde ako má.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Stenlix » sob čer 19, 2010 11:10:01

Starec motor mazu stilackym olejem v presnem pomeru kdyz sem gufera vymenil a dal se do kompletace motoru objevil se velky a zasadni hacek pri zaslapani se zadni kolo roztocilo ALE MOTOR STAL ... vsechno sem rozdelal znovu ale nevim kde je zakopany pes u toho nejvetsiho gufera je kolecko ktere je pohaneno od prevodovky a melo by tocit i z tou casti klikového hridele ale netoci proc co sem udelal spatne poradite ? Upřímě si myslím ze tato babetka us to ma zasebou tohle asi neposkladam ....


vim jen ze po demontazi tohomaleho kolecka (na kterem je mimochodem spojka ) se vysipali nejake jehlicky to bude asi ono ze ? ale nechapu co tam maji za ucel a zda se to da dokoupit prosim o radu diky cekam
Stenlix
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 13, 2010 22:41:17

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Starec » ned čer 20, 2010 9:51:19

Netreba hneď hádzať flintu do žita, ak si sa odvážil to rozhodiť, tak teraz znovu to už pôjde o to ľahšie, no nie. Až nato, že je tam problém z ihličkami. Neviem prečo si to hodil do dvoch tém: Vo výmena gufer som ti písal o tých ihličkách, ale dodám, že sú tam nato, že plnia jednoducho funkciu ložiska. Ak tam nie sú, prípadne chybuje pár kusov, tak sa ozubené kolečko posúva na kľukovej hriadely a nemusí zapadať do druhého, prípadne vyskakovať. Ak tam nie sú, medzera medzi jedným kolečkom a druhým je až 2 mm, tak to už do seba nemajú šancu vôbec zapadnúť. Takže preto sa ti točivý moment neprenáša tak ako má. Tie ihličky predsa sa nemohli potratiť, treba ich pohľadať a dať na miesto, potom bude všetko OK. Ak by sa ti podarilo ihličky nájsť, prípadne zohnať, tak som ti skopíroval stať z mojej stránky o prevodovke a ak dodržíš rady, tak to určite správne poskladáš.

Prevodovka Babetty 228 a 207

Prevodovka Babetty 228 a 207 je veľmi jednoduchá a preto aj málo čo poruchová. Väčšina porúch sa vyskytne po našej nesprávnej údržbe, prípadne jej zanedbaním. Preto by som vás chcel upozorniť, aby ste si dôkladne preštudovali návod na obsluhu a údržbu dodržiavali a robili včas a podľa doporučenia. Veľmi dôležitá je aj kontrola množstvo oleja v prevodovke, ovšem nie je na škodu ak si to skontrolujete aj častejšie ako je to v návode, zvlášť ak sa chystáte z Babettou vyraziť na väčšiu vzdialenosť mimo domu, prípadne po páde či náraze.

Z čoho sa skladá prevodovka:
Obrázek
Ako som už vyššie spomenul prevodovka je veľmi jednoduchá, zložená z troch súkolí. Ozubené kolieska sú viditeľné z obrázka, dve ozubené kolieska č. 1, 2 a ozubeného koliesko č. 3 nalisovaného na hriadeli, ktorá vyúsťuje z prevodovky a je v ňom prepínač na náhon zadného kolesa - rozety

Najčastejšie poruchy prevodovky:

Jednou z častých porúch je nadpriemerné opotrebovanie ozubených koliesok a ihličkového ložiska, ktoré je umiestnené v ozubenom koliesku č. 1. Je tam 26 ihličiek, priemer 2x12. Prejavuje sa nadmernou hlučnosťou celého motora. Ďalšia poruchou je ulomenie zo zúbkov ozubených koliesok, prípadne ulomené celé ozubenie súkolie. K tejto poruche dochádza najčastejšie po nadmernom opotrebovaní ložísk v prevodovke, keď sa nám súkolie sprieči. Prejaví sa to hrkaním, buchaním v prevodovke počas jazdy, prípadne sa nám Babetta už nedokáže pohnúť z miesta. Preto vám znova pripomínam kontrolu dostatočnej hladiny oleja v prevodovke, lebo tieto poruchy vznikajú len a len vašou nedbalosťou. Bežne môžte používať prevodový olej PP-80, alebo PP-90, ktorí úplne postačuje pre bežnú prevádzku. Dnes už dostať aj rôzne iné a kvalitnejšie prevodové oleje, ovšem to už nechám na vás pre ktorí sa rozhodnete, lenže odporúčam v letnom období použiť hustejší olej a ak mienite jazdiť aj za chladnejšieho počasia, prípadne v zime, tak ho vymeniť za riedši.

Poznatok z vlastnej praxe:

Prešla mi cez ruku nejedná 228, 207 a hoc bola staršieho ročníka, jazdil na nej dedo, syn, vnuk a neraz ešte aj jeho syn, mala najazdených veľa kilometrov, ovšem prevodovka bola v úplnom poriadku až možná na nebadané opotrebovanie, ktoré ešte stále bolo v medziach normy. Nechcem ovšem tvrdiť, že k opotrebovaniu, prípadne ulomeniu nemôže dôjsť aj z chybného materiálu, ovšem u týchto strojoch je to veľmi nepravdepodobné, lebo súčasti boli ešte vyrobené zo starých a kvalitných materiálov a nie ako je to dnes, že kvantita prevyšuje kvalitu. Takže, kto mastí ten jede, určite to poznáte.

Ako rozobrať a poskladať prevodovku:

Prevodovka z 228 a 207 má jednu výhodu oproti prevodovke z 210 a 225 a to tú, že ak ju už musíme rozobrať tak nemusíme poliť celí motor, ale stačí dať dole kryt prevodovky. Ovšem nie je to zas až také jednoduché. Ako prvé musíme dať dole zotrvačník ako vidno z obrázka č.10, potom pomocou sťahovaka stiahneme vodiace teleso rozbehových čeľustí č. 5. Zo stredu úplného bubna spojky vypáčime gufero, pod ním nájdeme na oske segerovú poistku, ktorú tiež snímeme z osky a následne vytiahneme celí bubon. Odporúčam segerové kliešte z dlšími ramienkami, lebo segerka je dosť hlboko a je tam úsky priestor na manipuláciu. Teraz uvoľníme všetky skrutky čo držia kryt prevodovky, trocha poklepeme kladivom po obvode, aby sa nám kryt oddelil a snímeme ho tiež dole. Niekedy to ide dole ťahšie, tak sa ho snažíme z ložísk vypáčiť dvoma drevenými klinmi.
Ak už máme kryt dole, máme plný prístup k ozubeným kolieskom. Zistíme prečo nám to škrípalo, búchalo, alebo nešlo a poškodené súčiastky nahradíme novými. Žiadne vyváračky, navaračky prípadne opravy na kolene sa tu robiť nedajú. Proste staré a poškodené vymeniť za nové, očistiť dosadacie plochy krytu, dať nové tesnenie natreté jemne vazelínou, priložiť a do kríža dotiahnuť. Hore vyššie som písal o ihličkových ložiskách v ozubenom koliesku č.1, tak tieto ihličky poskladáme späť do kolieska jedine tak, že vnútro kolieska natrieme vazelínou, ihličky za radom poukladáme dovnútra a koliesko opatrne nasunieme na osku kľukovky až na doraz, nezabudnúť že najprv ide na kľuku podložka a až potom koliesko. Ak už máme rozobratú prevodovku, je dobré vymeniť aj gufero 17x28x7 pod týmto kolieskom, ktoré nám tesný kľukovú skriňu a tak isto aj gufero 28x38x7 ktoré je z vonkajšej strany krytu prevodovky. Nahodíme kryt prevodovky. Odporúčam dosadacie plochy očistiť, dať nové tesnenie, ktoré pred montážou natrieme vazelinou.
Tak a máme prevodovku poskladanú. Teraz nám treba poskladať naspäť spojky. Ako prvé nasunieme na osku spojkový bubon úplný č.1, ktorí zaistíme proti posúvaniu segerovou poistkou. Teraz môžme vložiť gufero 15x24x7. Ak to máme hotové nasunieme na kónus vodiace teleso rozbehových čeľustí č. 5, trocha ho priklepneme, najlepšie mosadznou, hliníkovou, prípadne drevenou tyčkou.Odporúčam všetky dosadacie plochy čeľustí ako aj vnútrajšok bubnov náležite odmastiť a prebrúsiť jemným brusným papierom. Teraz môžme nasadiť zotrvačník a náležite ho dotiahnuť.

Nezabudnúť naliať nový olej do prevodovky!!!

Tak to by asi bolo zhruba o prevodovke motora Babetty 228 a 207
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod milda » pon čer 21, 2010 14:32:04

Díky Starec, info o B207 tady na fóru skoro není, myslím že to majitelé těch starších strojů ocení. Já osobně znám 210 skoro naspamět´, ale o jiných typech se taky rád poučím.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Nepojízdný horor prosím o pomoc

Příspěvekod Stenlix » pon čer 21, 2010 16:22:47

Starec je problem ze jehlicky se mou neopatrnosti vysipaly na zem a nebral sem nane nejaky ohled myslel sem ze se daji koupit v obchode sem jeste nebyl planuju to zitra púak se ozvu zatin dik
Stenlix
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned čer 13, 2010 22:41:17

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků