Tak Starec má na mysli
tento kolík (ak by ti bol obrázok malý, tak naň klikni a zobrazí sa v plnej veľkosti). Ten kolík tam musí byť, lebo zabraňuje pootočeniu rotora voči kľukovke, a teda samovolnému rozladeniu predstihu. To si môžeš pozrieť. No v prvom rade vymeň tie guferá. Iba tak sa dá pokračovať v diagnostikovaní ďalších závad.
K tým "tupým" rozjazdom. Možností môže byť niekoľko. Napríklad upchatý výfuk, upchatý výfukový kanál (vo valci), zle nastavená hladina benzínu v karburátore, veľmi malý predstih (keď je predstih malý, motor sa dostáva ťažšie do otáčok/keď je predstih moc veľký, motor je náchylný na detonáciu-klepanie), a v neposlednom rade tiež starý, prípadne nevhodný olej v prevodovke. Kedy ste naposledy menili olej? Totižto keď máš olej, ktorý sa dlho nevymenil, väčšinou obsahuje veľmi jemné kovové čiastočky z prevodovky. No a keď sa takto znečistený olej dostane do voľnobežky, može sa stať, že sa voľnobežka pevne nespojí a potom je rozjazd taký lenivý.