Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Hansi » stř zář 14, 2011 14:50:35

Zdravím,problém u mojí Báby je,že nestaruje - všechno jsem několikrát vyčistil a odmastil,koupil nový startovací čelisti,gufera atd.Pokud je svíčka vyšroubovaná ven z válce,tak při šlapání se spojkovej buben krásně točí a je slišet jak píst bublá - jiskru to hází jak Dukovany.Pokud svíčku zašroubuju a šlapu jak šílenej tak spojkovej buben se jen tak trhaně po kouskách otáčí a není slišet žádnej pohyb pístu ve válci,kolík pod rotorem jsem kontroloval a ten je v pořádku.Loni jsem dělal výbrus,Babča i poté šlapala normálně až do poslední asi 5Km jízdy před 14 dny.Asi v polovině jízdy stroj přestal řadit z 1 na 2 a na chvíli se začal jakoby dusit,po chvilce motor zase běžel normálně ale už bez přeřazení,po dojetí do cíle a zhasnutí motoru jsem ho už víckrát nenatočil.Všem předem moc děkuju za případné rady a pomoc v řešení tohoto problému,Díky!
Hansi
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř zář 14, 2011 13:46:40

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod martin110r » stř zář 14, 2011 19:18:11

Pozri v akom stave sú radiace čeľuste.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Hansi » stř zář 14, 2011 20:18:18

Řadicí (těžké,unašeč regulace a unašeč vnitřní),rozběhové i startovací čelisti jsou nové,ale chová se to pořád stejně jako když tam byli díly původní - a podle mě ještě dostačující.
Hansi
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř zář 14, 2011 13:46:40

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod martin110r » stř zář 14, 2011 20:23:25

Skús naniesť na obloženia kalafunu rozpustenú v liehu. Zvýši to trenie a mohlo by to chytiť. Bežne takto liečim spojky.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Hansi » čtv zář 15, 2011 7:07:28

Díky ta tip,určitě to vyskouším.
Hansi
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř zář 14, 2011 13:46:40

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Starec » čtv zář 15, 2011 8:19:46

Presne o píše martin110r, ale dá sa to aj rýchlejšie vyskúšať. Daj dole ten veľký krycí plech, matku dotiahni naspäť, odrež si pásik jemného brúsneho papiera a vlož medzi obloženie a bubon. Naštartuj, určite sa ti to podarí. Ovšem to neznamená, že ti to bude správne radiť, skôr tam bude stále 2 stupeň, ak ten papierik tam necháš. To znamená nové radiacé čeľuste, prípadne dočasne môže aj ta kalafúna, kým sa nezoderie pomôcť.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod martin110r » čtv zář 15, 2011 8:41:33

Ja tú kalafunu používam hlavne keď dám nové čeľuste. Nie sú poriadne zabehnuté a dlho to radí dvojku. Kalafuna tomu pomôže, a napriek nezabehnutému obloženiu to zaradí dvojku tak normálne, ako má. Kalafuna sa časom zoderie,obloženie sa za ten čas prispôsobí, takže nepostrehnem rozdiel že sa to už zabehlo. Proste už od nova to radí pekne.

Ovšem keď sa dá kalafuna na zabehnuté obloženie, tak je to o hubu. Tam už je trenie natoľko vysoké, že to pri preradení doslova kopne a trhne s celou Babettou. Čo všetko sa môže stať snáď nemusím rozpisovať.

Na nové obloženie jednoznačne kalafuna. Večne tu čítam problémy, že je nové obloženie a stále to šmýka, niekorí rozoberajú spojku každé 3 km a odmasťujú ju a nedajú si vysvetliť, že to treba zabehnúť :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Hansi » ned zář 18, 2011 13:29:57

Pánové díky za pomoc,kalafuna s kombinací práškového cukru zabrala (ale jen dočasně) - po chvíi šlapání jsem stroj nakopnul - nechal chvíli běžet - poté jsem ho zhasnul,další start byl na první šlápnutí,potom ještě několikrát.Na stojanu všechno v pořádku - přidám plyn Bába jde do otáček - zadní kolo se roztočí,pohoda :D.Když jsem jí sundal ze stojanu,nasedl a chytl za plyn že jí pujdu projed tak milá Babettka šla pěkně do otáček ale ani se neodlepila z místa :x.Následně jsem to zase celý rozdělal abych se mrknul jestli to neklouže někde na rozběhových nebo řadicích čelistech,všechno se zdálo v pořádku - znovu odmaštěno a skompletováno.Další nastartování se už nekonalo znovu začal stejný problém tak jak jsem uvedl už na začátku této diskuze.
Zjistil jsem že pokud při šlapání přitlačím na ozubený buben (vpravo) tak se řemen zastaví a řadící čelisti stále v bubnu prokluzují,a to i při intenzivním šlapání,to by vysvětlovalo proč se rozběhový-starovací buben správně neroztočí když je svíčka zašroubovaná a ve válci je tím pádem větší tlak.
Nebude tedy třeba půlit motor? a hledat chybu někde u volnoběžky - předlohové hřídele nebo hnacím a hnaném kole? :?:
Taky jsem si všimnul že i přes nové gufero velké řemenice protéká olej,i když teď Bebetta není v pohybu tak za 24 hodin pod převodovým řemenem je malá loužička oleje.
Opět předem díky za každou radu.
Hansi
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř zář 14, 2011 13:46:40

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod martin110r » ned zář 18, 2011 13:48:01

No to šmýka, lebo ako sám píšeš, tak ti valí olej do spojky. Rozobrať, vymeniť gufero, čeľuste poriadne odmastiť a opäť naniesť kalafunu. Predpokladám, že si dákavl kalafunu rozpustenú v liehu. Taký lepkavý sajrajt. Alebo si ju nasypal do bubna ako prášok?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Hansi » ned zář 18, 2011 14:07:19

Jasně že kalafunu rozpuštěnou v lihu,ale to bylo prvně málo tak jsem to posypal (jak jsem někde četl) ještě práškovým cukrem :D
Myslíš teda že v ozubených kolech hledat chybu nemám?
Naposledy upravil Hansi dne ned zář 18, 2011 14:10:06, celkově upraveno 1
Hansi
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř zář 14, 2011 13:46:40

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod martin110r » ned zář 18, 2011 14:09:57

V tom prípade ok, ale aj tak platí to v predchádzajúcom príspevku. Vymeniť gufero atď.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Hansi » ned zář 18, 2011 16:49:49

Takže všechno opět důkladně odmaštěno,vloženy zpět staré ještě ucházející čelisti (nové jsem uložil zase do krabičky) a Babča zase startuje,rozjíždí se,jede a řadí :D,ale nic se nemění na tom že nové gufero v karteru pod ozubeným bubnem stále silně teče,nemuže být chyba v tom že je gufero zatlačeno příliš do karteru a není zároveň se stěnou karteru? :idea:
Každopádně vyměním za jiné.
Hansi
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř zář 14, 2011 13:46:40

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Starec » ned zář 18, 2011 17:26:14

Skontrolovať hladinu oleja. Ak je viac nechať vytiecť cez kontrolný šrub a potom ešte trocha odpustiť. Skontrolovať či nemáš ovzdušnenie prevodovky upcháte. Lenže nepíšeš či si to gufero vymenil
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod Hansi » ned zář 18, 2011 20:38:59

Olej jsem měnil nedávno,takže ho tam je určitě dost,skusím trochu odpustit,gufero jsem měnil letos brzo z jara.Teď jsem tady projížděl ještě ňějaký fotky a mám ho tam nacpaný určitě příliš hluboko,co jsem zde našel tak všichni ho mají zároveň se stěnou karteru.Rozhodně ho vyměním za nové a vložím tak jak jsem to viděl zde na foru.
Díky za rady!!!
Hansi
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř zář 14, 2011 13:46:40

Re: Se svíčkou ve válci ani nezabublá

Příspěvekod martin110r » ned zář 18, 2011 20:42:27

Dokonca je dobré, keď trčí z karteru malinko von. Keď bude zarovno tak budiž ale určite ho nenatlačiť až pod úroveň karteru.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků