pár dotazů pro experty na Babettu 207

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod Pavel » stř lis 21, 2012 17:31:09

Zdravím majitele B207.

Jelikož tento stroj už moc lidí nemá, tak nemám možnost s kým porovnat a poptat se na pár věcí. Postupně renovuju 207 a už zbývá jen dořešit pár drobností kolem motoru.

1)také vám cinkají startovací čelisti při určitých otáčkách? Já už zkusil 2 bubny a v jednom víc, v jednom míň, ale stejně pořád při otáčkách něco málo vyšších než na volnoběh to cinká. Ocením radu, jak cinkání čelistí nejlépe úplně zamezit.

2)zkušenosti s karburátorem z 210 namontovaného na 207. Ten originální z 207 má sice stejné trysky, ale menší nasávací otvor za clonou vzduchu, takže je línější na rozjezd a do kopců. Zkusil jsem zkusmo namontovat karbec z 210, nastavit ho, ale Babetta se nerozjede vůbec do otáček, ať nastavuju šroub bohatosti jak chci. Maximálka cca 30km/h a víc to nedá, zatímco na ten z 207 se rozjedu klidně na 35-38 po rovince. Zato rozjezdy jsou úžasné a kopce vyjede s přehledem tam, kde už karbec z 207 nemá šanci. Kde dělám chybu? Mám ještě změnit předstih nebo vzdálenost elektrod na svíčce?

3)obecně karburátor 207 nebo 210. Při vytočení plynu na max a setrvání v této poloze se motor roztočí do vysokých otáček, ale záhy jakoby došlo palivo, motor dostane výpadek na 3-5sekund, mezitím sníží otáčky a pak chytne a zase se roztočí do otáček. A tak pořád dokola, občas střelí do výfuku. Dělá to i při jízdě z kopce, když se rozjedu nad určitou rychlost, tak má výpadek, dokud se nesníží rychlost. Čím to? Dělá to u všech 3 testovaných karburátorů (1x 207 a 2x 210). Trysky jsou vyčišteny, hladina plováku nastavena k emulzní trubici přesně dle manuálu.

4) zkrácené koleno výfuku. Pomůže tato finta i tady? Tzn. uříznout a nechat jen 5cm dovnitř? Zatím jsem netestoval, ale koleno mi sahá téměř až k přepážce, takže asi brání vyšším otáčkám.

5) kde sehnat originální bowden tachometru na 207 (pozor, oproti 210 je asi o 10cm kratší, tzn. ne 56cm jak u 210, protože převodka je na levé straně bubnu). Neposílejte odkaz na eshop, pokud si nejste jisti, že tam opravdu prodávají tento zkrácený bowden. Tohle je u mě poslední díl, který ne a ne sehnat. Všude se chlubí, že mají na 207, ale v reálu to je ten delší na 210.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod Dr.House » stř lis 21, 2012 18:03:10

1) Ano cinká je to od rozběhových čelistí, už tu o tom byla řeč cinká to v podstatě každému, je to normální dalo by se to odstranit silnějšími pružinami ve spojce ale pak se to rozjíždí ve vyšších otáčkách a to ne každému může vyhovovat
2,3) dělali se 207 s menším karburátorem, ale na vlastní oči jsem to neviděl měl jsem 3x 207 a vždy měla už stejný jako 210 tj. 12mm, když se správně nastaví jede to bezproblémů,řekl bych že máš v karburátoru ucpaný nějaký kanálek nebo trysku, popřípadě špatně nastavenou hladinu nebo jehlu, já osobně nedám dopustit na dellorto
4)trochu to pomůže
5)použil jsem z 210 a zkrátil jsem ho, rozebral zkrátil bowden a pak i to lanko vevnitř, konec je nutné zbrousit do hranata je to taková blbá práce protože se to nesmí přehnat jinak by se to rozpadlo, později mě napadlo že by se to dalo pořádně odmastit a pocínovat a pak až brousit
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod Pavel » stř lis 21, 2012 21:47:15

>Dr.House

ad 1) fajn, tak to nemusím řešit jako závadu
ad 2,3) psal jsem, že jsem zkoušel 3 různé karburátory, které na jiných Babettách jsou OK. Vrchní část karburátoru s jehlou a pružinkou jsem ale neměnil, tak se podívám, na jakém zářezu je jehla
ad 4) zkusím pokusně zkrátit jedno rezavé koleno a jsem zvědav na rozdíl
ad 5) dobrý nápad s pocínováním, já zkoušel lanko zkrátit a pokaždé se mi to rozpadlo nebo to mělo tendenci se rozpadnout
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod bundes » stř lis 21, 2012 21:52:21

Sám jezdím na 2912 karbec u 207/300 a bez problémů.... Jinak ale mám problém na kterej sem se zapoměl zeptat, začala mi z ničeho nic střílet lišáky do vejfuku. Neví někdo co to způsobuje? Směs je podle barvy svíčky v cajku. Jo a když to přetočim (třeba z kopce) tak potom taky nechce jet, musim přibrzdit a potom teprve jet...
Babetta 225 - Automatická trojspojková převodovka, upside down vidle,... Zkrátka geniální stroj z roku 1993 vyrobený v tehdy motoristicky nejvyspělejší části světa. Kam se hrabou japonci :D
bundes
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 195
Registrován: čtv úno 23, 2012 20:28:39
Bydliště: Hradec Králové

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod Pavel » čtv lis 22, 2012 15:22:27

>bundes
Co se týče střílení, že by vynechávající zapalování, nedostatečná jiskra? Pochybuju, že by došlo ke změně předstihu, pokud si do toho nerýpal. V takovém případě zkouším vždycky z jiné funkční Babetty prohodit nejdříve JTZ, pak svíčku a nakonec cívku a zapalovací kabel.

Problém vynechávání ale už nedokážu pochopit léta. U některých Babett to můžu honit z kopce a pořád to táhne, ale u jiných se to přerušuje jízdou z kopce nebo při vytočení na stojanu do otáček. Občas se stane, že to začne fungovat z ničeho nic na nějakou dobu :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod colcino » ned lis 25, 2012 18:27:46

Přesně. Vlastním taky 207 o kompletní generálce +- za 4000 Kč (viz moje vlákno) komplet nová spojka, výbrus, SKF ložiska, vycentrovaná klika, navíc jsme si to nechal poskládat v sevise u kamaráda. A je to línější než před generálkou. Karbece můžu čistit do aleluja ale "něco" v babetě to zpomaluje. Totéž i s karburátorem. Nevím jestli je to jenom problém mě nebo i jiných ale při jakékoliv výšce s novou mosazí na karbecu to chčije z nasávacího plastu jak sviňa. Vždycky kámoši- si byl v obchodě že? já no a jak si to poznal? zase tam je totiž na chodníku olejová skrvna :D. U strecovi 210 to nikdy neřešil. Ten by mohl jezdit i bez plováku a neteklo by mu to. A ať mě někdo zkusí říct že 207 je jednoduší jak 210. Není, to že má jeden spojkový buben neznamená že to je jednodušší. NENÍ!!
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod hhonzan » ned lis 25, 2012 20:25:08

No ja mam jinou skušenost,u karbecu z 210tky sem musel štelovat i předstih aby to jezdilo tak jak dřiv a vyměnit sem musel všechno jehlu šoupě,jinak sem to nemohl doladit.a to že dochazi benzin při otačkach je v malem přitoku benzinu,někdy se to stane i u 210tky kamoš ji ma upravenou a zere mu to vic benzinu než je přitok.ale zatim mam skušenost ze když daš karbec ze stadionu tak to jede lip nekazi se to a nastavuje se taky lip,ale ideal je karbec ze simsona jak u 210 tak 207
hhonzan
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 55
Registrován: úte lis 08, 2011 21:02:50
Bydliště: okr.Bruntál

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod Pavel » ned lis 25, 2012 20:50:15

>colcino.

Koupil jsem si před rokem nový plovák do karbecu a měl jsem stejnou zkušenost. Chcalo to a chcalo, mohl jsem nastavovat výšku hladiny jak jsem chtěl. Nakonec jsem vrátil původní plovák, který je trochu promáčklý a zašlý a pohoda :)

Před pár dny mě dožral další shit a to nový černý plastový kryt mezi nádrží a sedátkem. Nesedí to, kryt má vybrání do hranatého U, kdežto původní vybrání byly do obloukovitého U a krásně tam padlo. Pokud tam chci mít nový plast, tak se musím spokojit s tím, že bude docela prohlý a nelícuje přesně s kovovými kryty po stranách.

Jinak to, že ti to jede pomaleji, je dané pístem a kroužky (doufám, že si dělal výbrus na původním válci). Pokus se někde po známostech sehnat originální píst a kroužky (v obchodě už asi těžko), počítej však s cenou cca 2x větší, protože prodávající moc dobře ví, co prodává za kvalitu. Dnešní písty jsou odlívány v Číně, Polsku apod. zemích a bůhví, co tam používají za matroš. Když se podíváš z druhé strany pístu, jsou tam samé hrboly, což značí, že ten píst nebyl odlíván pod tlakem. Původní písty se odlívaly tlakově a z vnitřní strany hned poznáš, že to je úplně o něčem jiném, jenže to už dnes asi už nikdo nedělá. Takový píst je víc homogenní a má opravdu lepší parametry a hlavně je z kvalitního matroše, který drží rozměry i při vyšších teplotách. Navíc mé zkušenosti říkají, že neoriginální píst se odporoučí dle stylu jízdy od 1000-5000km, kdežto origo až po 10-15tis km.

Valná většina problémů s čímkoliv je bohužel způsobena šmejd díly z druhovýroby.Už ani ty pneumatiky neumí vyrobit kvalitně, člověk se pak musí uchýlit ke špičkovější značce nebo modelu. Viz já třeba používám Mitas M06, levnější varianty se totiž vůbec nevyplatí kupovat, to vyhazujete zbytečně peníze. Na klasických jsem píchal každou chvíli navíc nebyly odlity rovnovměrně, tak házely. A sjel jsem je po 3tis km, kdeždo na M06 už je mám 8tis a jsou téměř jak nové, takže těch 15-20tis km vydrží.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod ridchey » ned lis 25, 2012 23:42:18

kdo ma malou digitalni vahu,tak zjisti,ze novy plovak z druhovyroby je o neco tezsi,nez origo.
:mrgreen:
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: pár dotazů pro experty na Babettu 207

Příspěvekod colcino » stř lis 28, 2012 17:54:11

No nevím. Snad se to s Dellortem změní. Ano vím, plovák je těžší i větší. Ale původní už jsem v babettě co jsem ji koupil neměl. Uvidíme jak se to bude chovat s Dellortem
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků