chování při max. rychlosti

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

chování při max. rychlosti

Příspěvekod Lecco » pon říj 07, 2013 17:08:50

Zdravím pánové. Chtěl bych vás poprosit o kontrolu mojí Babetty.

Se strojem jako takovým nemám problém, jezdí jako splašený, jenom mě trochu trápí jedna věc a tou je právě chování Babetty při maximální rychlosti.

Babetta bez problémů zrychluje, jezdí krásně i do kopců. Problém nastane při překročení "maximální rychlosti". V ten moment přestane Babetta úplně táhnout, jako kdybych úplně ubral plyn. Stává se to jak na rovince při použití plynu, tak i z kopce, kdy plyn nedržím a moped se vlastní vahou rozjede. Když bych jel celou dobu pod "maximem", tak pojede moped bez zaškobrtnutí.

Aby moped zase začal táhnout, je potřeba zpomalit někam pod 30-40km/h, není to vždy stejné. Pak zase vystřelí jako blázen a jede jako by se nechumelilo.

Není to něco, co by mě trápilo, že se na tom nedá jezdit. Taky vím, na kolik je Babetta stavěná, ale jde mi spíš o to, abych nemusel hlídat tachometr, abych nepřekročil "maximálku".

A kolik je ta slavná maximálka ? Udělal jsem test a provedl měření s GPS, data jsou níže. Rozjezd byl vždy na plný plyn a zrychloval jsem, dokud to nepřestalo táhnout.

První tři měření jsem provedl se sundaným koncovým tlumičem výfuku (jen ta mistička ten s trubičkou)

Obrázek

Další tři měření byly s nasazeným tlumičem. (je vidět, že to jede o něco lépe)

Obrázek

Pro zájemce ještě zde video, jak se to chová v praxi. Na konci je vidět, jak tahám za heft, ale nic se neděje.

Co se techniky týče:
  • svíčka má dobrou barvu
  • mažu Mogulem TSF 1:50
  • výfuk mám vyčištěný tam kam prstem dosáhnu. :D (akorát nedokážu vyndat vnitřní tlumič :roll: zajímavý, že nevylítl, když jsem tam jezdil bez koncový vložky :D )
  • karburátor nedávno komplet čištěný v ultrazvuku - při tom nastavena hladina
  • v sání mám drátěnku s kapkou oleje - při koupi tam nic nebylo
  • výfuk nemá zkrácené koleno

Nakonec ještě foto zmíněného stroje a testovací dráhy. Děkuji za přečtení mého slohového elaborátu a případné rady. :oops:
Obrázek
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Naxos » pon říj 07, 2013 17:20:58

Je to celkem podobné, co mi kdysi dělala 207. A to i tak, že když jsem jí rozjel třeba z kopce a překročila určitou ryhlost, tak při přidání plynu se nic nedělo. Musel jsem přibrzdit a pak motor jakoby naskočil.
V mém případě to bylo špatnou zapalovací jednotkou (tranzimo) a špatnýma káblíkama, teda konkrétně ty koncovky co jsou na drátech nacvaklé, za ty roky zoxidujou a nemá to správný kontakt.

Takže řešení, projít eletriku od zapalování a všechny možné koncovky přepájet pájkou s cínem a pokud to nepomůže, tak to může být chycená ta jednotka. Já to tehdá udělal najedno, takže nevím kde byl přesně problém ale po přeletování a výměně jednotky(krabicka) už to nedělalo.

Ale třeba ti ještě někdo napíše víc. Jinak ten výfuk bych malinko zkratil, bude to mít lepší vyplachování a dostane se to ještě trošku víš ta maximálka, taky by to mělo pomoct :wink:
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod PetrT30 » pon říj 07, 2013 19:17:59

chybu bych také hledal v elektrice, ale těžko radit čím to je. Pokud máš indučku zvlášť uvažoval bych o GYT. Nebo si to aspoň někde pujčit pokud máš možnost.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod ridchey » pon říj 07, 2013 23:47:30

jestli ti to lita kolem te 50 tky, tak uz jen vycistit ten vyfuk,tu vlozku dostanes ven za pomoci sikovek, a koleno vyfuku bych uz nekratil,zvlast pokud jezdis i kopce. jinak projit elektriku neni nikdy na skodu
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod mathulo » úte říj 08, 2013 20:02:36

Mám na mojej B 207/200 GYT a tiež mi robí raz za čas dačo takéto. Takže je možné, že u mňa to bude káblovaním. Dík za radu ;)
Babetta 207/200 (1978)
Jawa 551 Standard "Jawetta" (1960) - mimo prevádzky
Uživatelský avatar
mathulo
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: ned čer 30, 2013 0:46:56
Bydliště: blízko Nitry(SVK)

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Naxos » stř říj 09, 2013 0:10:31

mathulo: jj tak na 99% pokud to někdo před tebou nepřepájel, a je to z fabriky, tak to je na pytel. Prostě ty 4 koncovky dratu co jdou to krabičky stahni bužírku, přeletuj a uvidíš že to pošlape. Já už tahle řešil kdysi i od kámoše babetu a bylo to taky tím. Jen jemu to dělalo i někdy po ohřátí, ujel 10km a najednou to vynechávalo a cukalo to. Po přeletování už OK :wink:
Naxos
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 56
Registrován: pon srp 12, 2013 20:59:01

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Julinaa » čtv říj 10, 2013 14:10:33

Zkus za jízdy až to nebude reagovat na plyn,tak levou rukou nahmatat a z části prstem zacpat nasávací trubku vzduchu.Jinak pěkný měření,aspoň můžu porovnat svojí betynu.
Julinaa
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv zář 05, 2013 18:20:27

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Lecco » pon říj 14, 2013 20:55:56

Díky všem za tipy, provedl jsem měření zapalovacího okruhu s následujícími výsledky :

CÍVKA
1-15 => 1,0-1,1 Ohm
15 - vysokonapěťový vývod => 6150-6160 Ohm

JTZ
měřeno jak v pořadí +-, tak -+

G-1 => nekonečný odpor
G-15 => nekonečný odpor
G-I => nekonečný odpor
I+1- => 10,87M Ohm, diodový test => 0,656
I-1+ => nekonečný odpor
I-15 => nekonečný odpor
1-15 => nekonečný odpor

kabel ke svíčce => 19 Ohm

impulsní cívka (žlutý kabel) => 18,3 Ohm
napájecí cívka (červený kabel) => 210 Ohm

Jinak jsem prostříkl a pročistil všechny kabely a kontakty u výše uvedených zařízení kontaktolem a pevně usadil nazpět - sedí dobře.

@ PetrT30 : Zapalování je originální, nepopraskané, vizuálně v pořádku.

@ ridchey : Tu vložku jsem se snažil dostat ven kleštěma, ale maximálně jí zarovnám s koncem výfuku. Dál jí bohužel nedostanu a rozšklebovat koncový tlumič se mi kvůli tomu nechce. :( Ale ten výfuk zkusím ještě propláchnout. Případně zkusím Babettu project bez koncového tlumiče, uvidím, jak se to bude chovat.

@ Julinaa : To jsem tady taky někde četl, ale abych pravdu řekl, nemám koule na to se v padesátce sklánět pod Babettu a hledat sání. :D
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod ridchey » pon říj 14, 2013 22:40:40

no,taky se da pouzit metoda obraceneho kladiva, ve vlozce ve strednim otvoru je vrtnuta profukova dira,za ni se da zahaknout silnejsi drat neco festovniho,nebo slabsi sroubovici a na ni navliknout kus tezkeho zeleza a zakoncit sroubovici matkama o ktere bude ten kus zeleza busit a vlozka by mela vylezt i bez nejakych nasilnych deformaci, bo ji tam prece taky nejak museli normalne dostat....
davam odkaz na obrazek vlozky pohled zboku,kde je videt ta dira prefuku http://www.moto-ok.cz/vlozka-vyfuku-babetta-p-1744.html
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod kolos » pon říj 14, 2013 22:49:25

Proč máš na kabelu ke svíci 19 ohmů, když je to jen 15cm drátu? Tu vložku by se mohlo podařit vyklepat pomocí 6mm kulatiny, nebo závitové tyče, strčené do výfuku ze strany od kolena. Je tam přibodovaná přepážka a má dvě díry průměru zhruba těch 6mm. Posviť si tam jak zkušený pitkolog nějakou lucernou a uvidíš to.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Lecco » stř říj 16, 2013 18:06:06

@ ridchey : Tak jsem toho bubáka po chvíli přemlouvání sikovkama dostal ven. :) Zatím jsem v průběhu čištění, tak následně poreferuji obrazovým materiálem.

@kolos : Proč 19 Ohmů ? To nevím, ale okem laika bych hádal, že to bude přechodovým odporem mezi drátem a fajfkou na svíčku ? Obrázek

Jinak já měl za to, že mám nezkrácené koleno, ale když na to teď koukám, tak mi to příjde kratší. Co myslíte ?

Obrázek
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod tuningrob » stř říj 16, 2013 19:56:12

No jasné, origo to ma byt 20 čísel v tlumiči
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod Lecco » stř říj 23, 2013 12:54:47

Jak jsem slíbil, tak konám. Pro porovnání jsem vždy vyfotografoval součástku před a po čištění. Některý obrázky vypadaj jako z drogového tripu, ale endoskop bohužel nemám. :) Použil jsem kombinaci ultrazvukové čističky, přípravku na číštění troub/kamen a benzinového čističe. Popisovat obrázky snad není třeba. :)

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Vím, že to není dokonalé, ale s výsledkem jsem spokojen. Každopádně z toho vyjelo celkem dost hnoje a určitě to něčemu prospěje.

Nasadím to na moped a dám vědět.

Mimochodem, ještě jsem tady četl cosi o vzdálenosti elektrod na svíčce. Myslíte, že by to mohlo mít s tímto souvislost ?
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod RottenFox » stř říj 23, 2013 13:14:26

Zarazi me, ze mas v koncovce jen tu jednu diru? Ja mam vyjma tyhle vystouply jeste diry kolem dokola?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: chování při max. rychlosti

Příspěvekod kolos » stř říj 23, 2013 13:31:00

Kde máš díry kolem dokola? :shock: On už i tak má ve vložce tlumiče 4 díry navíc. Nemá smysl tam něco přivrtávat. Já mám výfuk v originále a utěsněný tak, že pomalu ani olej z něho kolem koncovky neprolíná a babetta táhne jak blbá.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 40 návštevníků