kopce typ 228

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

kopce typ 228

Příspěvekod ronin10 » pon bře 31, 2014 11:53:16

prosim o radu zkusenejsich babetta typ 228 rok 1971,problem: jak vjede na kopec zacne postupne ztracet vykon nakonec ale kopec zvladne ovsem tak s 5-8km/h a to uz pouziji i slapadla. ale z mista na rovince tahne pekne,v prirucce technickych udajich je napsano : MAXIMÁLNÁ STOUPAVOST: 10%. Předstih mam nastavený. svíčky elektrika vse dobré. Co jsem se dival tak válec není škrábnutý,gufera na klice vypadaji taky dobre myslim ze kdyby byly v haji poznal bych to i na vysokem kouři z vyfuku a zapečených pist. kroužcích ale ne vše je v pořadku,takže gufera kliky bych neresil,pod hlavou je nove tesneni,a víko se zavitem na svicku je zabrouseno pastou aby dosedla na hlavu bez fůků, mam podezdření na pístní kroužky. měnili jste nekdo jeste pred vybrusem kroužky a pomohlo to? bid na jizdu do kopce samozdrejme po zajetí určitych km ?? diky . nekde jsem tu videl ze stary krouzek kdyz se vysune z pistu a da do hlavy valca tak musi byt do 0,4mm od sebe nejhur 0.6 prave na to jsem dosel az uz jsem mel motor poskladany,jinak na pístu je velké A. :roll:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: kopce typ 228

Příspěvekod Pat » pon bře 31, 2014 12:49:19

Jestli je na pistu A/B/C je uz dneska jedno, to se nepouziva. Krouzky bych byt tebou vymenil, urcite to bude poznat, zvlast jestli tam jsou jeste puvodni. Poradne ocistit i drazky krouzku v pistu. Na koupi krouzku sebou vezmi valec na prodejnu at to rovnou na miste vyzkousi :) Ja treba menim krouzky pravidelne pri nejake vetsi rozborce a cisteni (posledne to bylo po 3tis. km), stoji par korun a mas jistotu novych krouzku. Zabihat je nejak extra nemusis, doporucuji srazit hrany jenom lehounce smirkem, staci tak 100km na zajeti a muzes v klidu jezdit dal.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: kopce typ 228

Příspěvekod ronin10 » pon bře 31, 2014 14:04:50

děkuji ti za rychlou a věcnou odpověd,myslím že kroužky tam budou ještě původní od teho stareho pána co jsem ji kupoval tak z jeho slov tam nebylo dělané vůbec nic. takže ty kroužky určitě vyměním a drazky procistim co jsem se tak dival pri male rozborce hlavy tak jsem trochu oleštil i kanálky a zámky se zdají byt na pistu jeste dobrý. celkove i skladani slo pomerne lehce myslim pist s krouzky do valce ,myslim ze s novymi krouzky by to melo do valce jit poměrně tůž. jo a zajizdet je tak nejak po rovince že? nehnat to do kopečků co myslíš? na pul plynu a pravidelne prestavky??! :?: diky.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: kopce typ 228

Příspěvekod Pat » pon bře 31, 2014 14:12:13

prestavky ani tak nejsou dulezite, do kopecku rozhodne ne, jako nejakej mensi jasne, ale ne zadny krpaly :) hlavne menit styl jizdy (tzn nejet 20km na stejny otacky, chvili pomaleji, chvili to trosku vytocit atd)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: kopce typ 228

Příspěvekod ronin10 » pon bře 31, 2014 14:33:28

ok dekuju za rady ,nerikam ze dam vedet tento tyden co a jak ale hned jak to budu mit udelane a zajeté dám vědět . jinak moc dekuju Pat :wink:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: kopce typ 228

Příspěvekod ridchey » pon bře 31, 2014 16:51:03

az budes zkouset ty krouzky,nedavej je hned na kraj valce,ale aspon 1cm dovnitr,proste tam,kde ty krouzky opravdu behaji.
pokud narazis na nove krouzky,ktere budou mit na boku vyjiskreny nejaky popis,tak ty se tou popsanou stranou davaji nahoru,smerem k hlave.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: kopce typ 228

Příspěvekod Pavel » úte dub 01, 2014 14:55:15

Babetta 207 a 228 má sice psanou stoupavost 10%, ale to je jen teoretická stoupavost s "50kg" člověkem v sedle :) V praxi to je tak 5-6%, větší kopce jsou na příšlap. Ostatně Pat a spol., co ti tu radí, ti to můžou potvrdit, když mě viděli na Vápenkách. Babetta dle tvého popisu se chová dobře. Pokud chceš jezdit do větších kopců, dej si tam rozetu 39z (pokud nemáš) a dopředu 11z kolečko. Maximálka ti sice klesne na 30km/h, zato už ale těch 10% vyjedeš tutově bez příšlapu. Pokud jsi z hornatého kraje, tak si raději kup 210tku a 228čku si jen občas lešti, za pár let bude mít cenu větší než vývozní Stadion po renovaci.

A neměn pístní kroužky, co ti tu radí ostatní. Do takového veterána bych nešahal. Budeš zklamaný. Origo zaběhnutý kroužek je lepší než cokoliv vyměněného.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: kopce typ 228

Příspěvekod mirra99 » úte dub 01, 2014 20:01:01

Kroužky jsou spotřební zboží a věc na které dost záleží. Takže pokud jsou podpálené nebo maji už hodně najeto tak je určitě vyměň. Rozhodně tím nic nezkazíš a je to lepší než kvůli nim třeba zadřít píst.
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav

Re: kopce typ 228

Příspěvekod Hannibal1913 » úte dub 01, 2014 21:49:21

Zajímavé dva velmi protichůdné názory. Vyměnit či nevyměnit. Jak si člověk potom má vybrat :-)
Co kus to originál řekl bych, takže dobře můžou být obě varianty, záleží na skutečném stavu dílů.
Uživatelský avatar
Hannibal1913
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 16, 2013 5:38:05
Bydliště: Věstínek

Re: kopce typ 228

Příspěvekod ronin10 » stř dub 02, 2014 1:17:02

ok :D moje teorie : měl jsem babettu typ 207 jednorychlostní, ta měla problém že se nechtěla rozjíždět po rovince bez šlapání a kopce už vůbec ne i se šlapáním katastrofa, Otec měl taky babettu 207 předemnou, kopčisko jako prase, Prostějovaci by možná věděli směr Otaslavice-Vincencov ,pokud tu někdo je z PV a zná naše kopce. nekecám jak nic pěkně jela na začátku tahla a i ke koncu kopce táhla.maximalka byla u ni kolem 40km/h u té mé 207 kdyz se rozjela taktéž,a 228 odpovídá taky knížce 35km/h nejvice 40. podotknu tedy že jsem našel příručku na babettu typ 207/300 a 207/500 kde je taktéž jako u mé 228 stoupavost 10%,výkon v podstatě o něco větší má 228 1.5k a 207 1.3, tak si říkám vizuálně ze motory si jsou dosti podobne a ze by to melo mohlo vysplhat kopec i bez slapaní pokud to není kopec vyloženě na endura a jine kross :D jsem silniční jezdec ne polní takže babku bych tam nevozil. startovaci a rozbehove spojky jsou dobré suche očištěné a skřín přeguferována nově. zapalovaní seštelované i karburátor,cívka nova na faju,civka zapalovaci nova i tyristor novy, o guferach na klice jsem jiz psal,babetka jezdi pekne akorat v tech kopcich- ale zdola ho nejak s prislapem, myslim ze by to opravdu chtelo ty nove pístní kroužky jako už mnozí z vás psali. než se stane neštěstí tedy ještě mi nikdy neprasknul kroužek ale nechci to zažít. :) :wink:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: kopce typ 228

Příspěvekod ridchey » stř dub 02, 2014 6:49:19

jj,vim co je tam za krpoly, jestli ten rozdil nebude taky tim,ze byla ruzna delka kolene vyfuku,kdyz ho zkratis,tak dostanes vetsi maximalku po rovine,ale min uz taha odspoda,tzn rozjezdy a kopce. a kdyz se to zkombinuje s ruzne vyslahanyma krouzkama....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: kopce typ 228

Příspěvekod Pavel » stř dub 02, 2014 8:09:32

Kdybych neměl Babettu 207 a 228 a v posledních 2 letech se v ní nehrabal, tak bych tady raději nepsal žádný svůj názor. Řešil jsem úplně stejné věci, kdy jsem si říkal, jo, 10% to je ok, s tím můžu vyjet cokoliv a holt občas do krpálů přišlápnu, ale ejhle, měl jsem problém vyjet 5-7% stoupání s motorem zaběhnutým po GO a s dalšími cca 5 Babettami 207, které jsem lidem servisoval.

Vím, že výměna starých pístních kroužků za nové u mé Babetty nepomohla, spíš to ještě trochu zhoršila a bohužel jsem ty staré stačil dřív vyhodit než jsem pořádně otestoval jízdu s novými, tak jsem tam pak už musel nechat ty nové. Je třeba si uvědomit, že když už má válec něco naběháno, tak už není dokonale kulatý, protože jak tam ten píst lítá, tak tlačí na horní dolní stěnu válce víc než do stran, takže když tam dáš nový pístní kroužek, tak je otázkou, zda si v šišatém válci vůbec sedne. Většinou to bude s novými kroužky víc profukovat a to i po 2000km, co jsem s těmi novými najel a furt žádné zlepšení.

Babetta 228 má jen 1.1kW výkon, což je ještě o 200W míň než má B207. Takže od ní nemůžeš očekávat, že vyjede 10% kopec už tím tuplem. Rozdílu ve výkonu je dosáhnuto jiným časováním ve válci, protože jinak jsou střeva motoru identické. Tedy až na drobné vizuální detaily v převodovce, které ale nemají vliv na výkon.

Zkoušel jsem tam dávat i karburátor z 210, výkon to nezvětšilo.

Jestli někomu jezdí Babetta dobře do kopce, musí tam mít úpravu ve válci nebo dellorto karburátor a spoustu děr ve výfuku. Originál Babetta vyjede tak 5-7% kopce, víc ani ťuk.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: kopce typ 228

Příspěvekod ronin10 » stř dub 02, 2014 11:15:44

tak koleno vyfuku mam do tlumice schovane asi 10 cm nechci nic kratit kvuli originalitě. Ale by mě zajímalo jestli na babettě jde změřit komprese ve válci podle toho by se dalo usoudit zdali kroužky těsní a nebo ne ,čím se to měří? kdo kde to změří a za kolik? (není to manometr s jakoby svičkou nesvíčkou na konci jak ma ten zavit??) o tom výkonu bych chtěl vědět více protože řeším nejasnost jak na netu tak v mé knížce originalní navod na obsluhu a udržbu se píše výkon 1.5 k 4500 ot/min a u 207 se píše 1.32 k což je míň. 4500ot/min jinak 228 váha 42kg nosnost 100kg a 207 váha 44kg nosnost 100kg. přiznám barvu vážím 92 kg :D jo a jeste je zajimave toto . kompresny poměr 1:7.5 (ma 207) a 1:6.5 ma (228) :roll: :wink: :?
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: kopce typ 228

Příspěvekod Pat » stř dub 02, 2014 13:22:03

nemaji u 228 vykon uvedenej v konich a u 207 v kw?
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: kopce typ 228

Příspěvekod ronin10 » stř dub 02, 2014 13:31:46

Pat ajo člověče máš recht ted na to koukám 207 ma v kw a 228 v k ,co je vice pomalu se v tom stracim? :P
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků