od Pavel » stř dub 02, 2014 8:09:32
Kdybych neměl Babettu 207 a 228 a v posledních 2 letech se v ní nehrabal, tak bych tady raději nepsal žádný svůj názor. Řešil jsem úplně stejné věci, kdy jsem si říkal, jo, 10% to je ok, s tím můžu vyjet cokoliv a holt občas do krpálů přišlápnu, ale ejhle, měl jsem problém vyjet 5-7% stoupání s motorem zaběhnutým po GO a s dalšími cca 5 Babettami 207, které jsem lidem servisoval.
Vím, že výměna starých pístních kroužků za nové u mé Babetty nepomohla, spíš to ještě trochu zhoršila a bohužel jsem ty staré stačil dřív vyhodit než jsem pořádně otestoval jízdu s novými, tak jsem tam pak už musel nechat ty nové. Je třeba si uvědomit, že když už má válec něco naběháno, tak už není dokonale kulatý, protože jak tam ten píst lítá, tak tlačí na horní dolní stěnu válce víc než do stran, takže když tam dáš nový pístní kroužek, tak je otázkou, zda si v šišatém válci vůbec sedne. Většinou to bude s novými kroužky víc profukovat a to i po 2000km, co jsem s těmi novými najel a furt žádné zlepšení.
Babetta 228 má jen 1.1kW výkon, což je ještě o 200W míň než má B207. Takže od ní nemůžeš očekávat, že vyjede 10% kopec už tím tuplem. Rozdílu ve výkonu je dosáhnuto jiným časováním ve válci, protože jinak jsou střeva motoru identické. Tedy až na drobné vizuální detaily v převodovce, které ale nemají vliv na výkon.
Zkoušel jsem tam dávat i karburátor z 210, výkon to nezvětšilo.
Jestli někomu jezdí Babetta dobře do kopce, musí tam mít úpravu ve válci nebo dellorto karburátor a spoustu děr ve výfuku. Originál Babetta vyjede tak 5-7% kopce, víc ani ťuk.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
