Nápad jak zatěsnit vejfuk

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod kolos » sob kvě 17, 2014 1:00:23

No a nebo rouru od kamen :mrgreen: Napsal jsem to vélmi zjednodušeně. Výfuk u dvoutaktu je hotová věda. Na jednu stranu je žádoucí aby byl výfuk dobře průchozí a spaliny dobře odcházely, ale né zas moc, aby při tom odchodu spalin neodešlo do výfuku příliš mnoho čerstvé směsi, protože jak tady všichni vědí, u 2T motoru je výfuk a plnění válce v jedné době. Taky se při konstrukci výfuku ladí rezonanční kmitočet celé soustavy a využívá se toho, že byť má průchod vzduchu přes labyritn tlumiče odpor, tak jeho hmotnost, rozkmitána frekvencí výfukových cyklů, pomáhá hlavně v nižších otáčkách pri vyprázďňování válce :idea: Tak jsem si zateoretizoval, až jsem se u toho vyčerpal a ocházím omdlít do peřin.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod tuningrob » sob kvě 17, 2014 9:12:00

Yes, Kolos má recht :D

Spíše si myslím že výkonu uberu než přidám, ale to je vedlejší a nikdo mi to nerozmluví, teoretizování mam až až :D
Ten odpor se nazývá i jako ''závěrová vlna''. Často řešená u aut ohledně KATu :twisted:
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod ridchey » sob kvě 17, 2014 9:14:36

no,kamos si spocital delal vyfuky na RC vrtulnik sam,dosahl zajimave miniaturizace se slusnym posilenim vykonu, budu ho muset oslovit a ponorit se do problemu. kdyby se podarilo upravit a naladit tlumic vyfuku do stavajiciho vnejsiho tvaru,bylo by to super
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod kolos » sob kvě 17, 2014 11:22:39

Určitě se dá i v domácích podmínkách výkon motoru babetty zásahem do výfuku znatelně zvednout. V originále je to naladěno tak aby motor pěkně tahal kolem 4000ot při minimální spotřebě, ale směrem k vyšším otáčkám tohle nastavení už tak optimální není. Takže třeba použitím větší světlosti u trubky kolena, bude motor točivěší, ale povadne v těch středních otáčkách a samozřejmě se zvedne spotřeba. Ta se zvedne spolehlivě téměř vždy po hrábnutí do sériového výfuku. Mně třeba tovární nastavení u babetty úplně vyhovuje. Motor má kolem těch 4000 krásný zvuk, stačí mu minimum plynu a protože mám rychlejší převod, jedu už kolem 40km/h se spotřebou pod dva litry.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod ridchey » sob kvě 17, 2014 12:31:00

muze bejt, v prvni fazi je uvaha vyoperovat puvodni vnitrni prepazku a osadit tam kuzel,neco ve stylu hikone vyfuku,zatim se zachovanim puvodni svetlosti kolene,pozdeji treba se zvetsenym.....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod kolos » sob kvě 17, 2014 14:09:48

Tak jsem zvědav s jakými výsledky se pochlubíte, ladiči. Tohle jde celkem mimo mě, jelikož se žádných závodů nehodlám účastnit. Když se chci projet rychleji sednu na jinou strojovnu. I když i na ní jezdím nejčasteji kolem těch 3000ot, ale to už je na pětku kilčo na tacháči.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod RottenFox » ned kvě 18, 2014 10:09:50

Asi tak, já si chtěl jen zatěsnit vejfuk, aby mi to všude neluftovalo.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod jerzybrot » ned kvě 18, 2014 11:19:34

Ok, díky za info. Každopádně stejně do toho asi půjdu. Původní koleno si pro zálohu nechám a origo tlumič taky když tak seženu. Bydlím v celkem kopcovitém terénu, takže proto jsem se do toho pustil. Krom toho jsem do své 207 sehnal válec z 210, samozřejmě výbrus (40mm píst Almet), komplet ložiska, gufera, centrovaná ojnice + DellOrto s custom 18 mm kolenem (žádná redukce). Tak snad to nějak pojede. Zajíždění bude peklo :D

Abych nezakládal nové topicy, chtěl bych se zeptat ještě na dvě věci. U toho kolena karburátoru, je nutný mít nějaký "spád", nebo teď mám přesně pravý úhel toho kolene, takže je to vodorovné, jestli to tak nechat nebo ne.
Druhá věc, z čeho lze vyrobit těsnění pod válec na ten výfuk, aby to vydrželo (vzhledem k custom přírubě). Děkujuuu
jerzybrot
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř úno 26, 2014 19:11:22

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků