Nápad jak zatěsnit vejfuk

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod RottenFox » úte kvě 13, 2014 23:12:19

Dneska jsem měl konečně čas dodělat a ozkoušet takovej nápad:

Díly k zatěsnění a teplotně odolnej silikon:
Obrázek Obrázek

Namatláno:

Obrázek Obrázek

Na tý matce toho bylo moc, takže doupraveno:

Obrázek

Nasazeno:
Obrázek Obrázek

A funguje to naprosto skvěle. :) Fouká to akorát z tý trubičky v koncovce, nikde to neprofukuje ani nestříká olej. :) Jezdil jsem s tim hodinu a silikon vypadá ok. ;)
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod Pavel » stř kvě 14, 2014 10:18:27

Jak pak budeš sundávat tu zalepenou koncovku výfuku z pláště výfuku?
Jsem přesvědčen, že je zbytečné těsnit výfuk, pokud používáš kvalitní olej a máš dobře nastavenou bohatost směsi v celém spektru otáček. Pak výfuk není třeba čistit vůbec a nic z něj nekape. Já jsem třeba nalítal nějakých cca 6tisíc km a říkal si, že by to už bylo třeba vyčistit (dle manuálu co 2tis km) a tak jsem mrknul do výfuku, jak vypadá vložka a koncovka a byly jen tak trochu zamaštěné a téměř žádný karbon. Tak jsem ani nic nečistil.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod RottenFox » čtv kvě 15, 2014 8:57:28

Ty díly jsem nechal nejdřív zatvrdnout, než jsem je dal na stroj.

Důvody mám dva - štvalo mě, že mi to foukalo mezerou mezi matkou a kolenem dopředu. Druhej důvod je, že jsem si koupil novou koncovku, ta stará měla v sobě díry. No a ta nová koncovka misto aby se opřela o vložku, tak jednou stranou zajizdela dovnitř a pak jak byla křivě, tak to foukalo okolo.
A ani na tu koncovku nešla dát azb. šňůra, protože měla ty záda prostě jiný než origo.
Tímhle se to zpravilo a zároveň zatěsnilo.

Bohatost směsi teprve dolaďuju, ale nějak extra olej netekl.


A tobě to kolem kolena pod matkou nefouká?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod Pavel » pát kvě 16, 2014 12:06:51

Asi trochu fouká, ale špinavý to tam není.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod kolos » pát kvě 16, 2014 12:46:56

Mám v zásobě celkem dost azbestové šňůry (ani nevím kde se to doma vzalo.Asi dědictví) takže pod matku dávám azbest a to je samozřejmě bez problému, ale myslím si, že tak vysoké teploty tam nejsou, aby se tam nedalo nacpat např. instalatérské konopí. Nacpu tam co se vleze, utáhnu matkou, znovu povolím, doplním, utáhnu a musí to být naprosto těsné.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod ridchey » pát kvě 16, 2014 13:41:44

ja testuju gumovy O-krouzek 20/26 (20/3) a zatim dobry
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod kolos » pát kvě 16, 2014 13:48:11

Okroužek taky dobře potěsní. Ale tím azbestem, nebo asi i s konopím bude ten spoj pevný a nebude se viklat, což u toho okroužku nevím, zda se to nechá tolik dorvat, aby se nerozmašíroval.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod jerzybrot » pát kvě 16, 2014 13:52:22

Čus, mám dotaz. Customizuju původní výfuk na svou 207. Koupil jsem tenkostěnnou trubku 25mm na svodové koleno. Tzn., že na tlumič již kvůli průměru nešla nasadit, tož jsem ho uřezal cca 3cm a to koleno hodlám navařit COčkem na pevno.
Co se chci ale zeptat, zda tam nechat tu trubku, aby těch cca 5cm "přečuhovalo" dovnitř tlumiče nebo zda to to navařit plynule. Díky.

http://www.mylms.cz/obrazky/babetta210/vyfuk.png
jerzybrot
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř úno 26, 2014 19:11:22

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod RottenFox » pát kvě 16, 2014 14:41:56

Azbestový šňůry mám taky 3 anály, ale to snad patří na závit, ne? Mě to foukalo mezi matkou a kolenem ne závitem.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod kolos » pát kvě 16, 2014 14:55:28

Aha tak to jsi asi úplně správně nepochopil, jakym způsobem ten spoj těsní. Ten azbest prostě natlač do toho prostoru mezi koleno a závit výfuku tak, aby ti ještě chytla matice do závitu. Ten prostor se za závitem zůží na průměr, aby prošlo jen koleno, takže ta matice šňůru nezatlačí až do výfuku, ale pořádně ji stlačí a roztáhné, čímž dokonale ten spoj zatěsní (stejný princip jako ucpávka na ventilu). Je to nejlepší způsob napojení kolena na výfuk, jaký jsem zatím viděl.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod ridchey » pát kvě 16, 2014 17:08:36

no,tak O-krouzek zatim , zda se tesni bez problemu,tedy nepodfukuje,zaroven zachovava pruznost prave v tom spoji-ne vzdy je vyfuk s kolenem souosy,a kdyz treba laboruju s motorem nebo jinak potrebuju castejs sundat vyfuk,tak me vecne motani snury uz lezlo krkem,nehlede na spotrebu spagatku.

to Jerzybrot: kvuliva cisteni vyfuku by bylo lepsi si zachovat rozebiratelnost,tak ufiknout z vyfuku kousek,az na spravny prumer a navarit tam nastavec na stazeni kolene, neboli-varil bys tak jak tak,ale tady si budes moct cistit koleno i vyfuk.
a kde se ti podarilo sehnat tu trubku? taky bych to prubnul,jit do vetsiho prumeru kolene.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod tuningrob » pát kvě 16, 2014 19:24:54

U nas vodař tahal vodovodní potrubí a kousek tu zbylo, když sem to měřil je to o 1-2mm na pruměru větší než origo koleno, chci někdy časem pokus-omyl zkusit větší koleno tak použiju tuto trubku.
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod RottenFox » pát kvě 16, 2014 23:07:46

Dělám ve fabrice, která se mimo jiné zabývá hlavně trubkami. Plast, měď, mosaz, železo, pozink, nerez. Průměry od 4mm do 34mm. Ale laborovat průměrem kolene mě nikdy nenapadlo. Proč?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod kolos » pát kvě 16, 2014 23:25:46

Větší světlost trubky= snažší průchod spalin=vyšší výkon.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Nápad jak zatěsnit vejfuk

Příspěvekod RottenFox » sob kvě 17, 2014 0:01:53

No ale jen tak to asi nebude, to už by tam měl každej lešenářskou trubku. ;)
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků