babca 210 v horku spatne jede

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

babca 210 v horku spatne jede

Příspěvekod sas » čtv srp 14, 2014 17:42:37

zdar
kdyz jedu,rano tak babca jede ok,ale jak se otepli vzduch treba v poledne tak jakoby ztraci vykon i zvuk motoru je divny,navic kdyz jedu z kopce tak motor prestane jet,ze by nizka hladina v plovakovce?dik
sas
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 73
Registrován: čtv srp 19, 2010 17:31:43

Re: babca 210 v horku spatne jede

Příspěvekod Pat » pát srp 15, 2014 6:40:13

spis tim oteplenim moc bohata smes, zkus povolit sroubek bohatosti o 1/4 otacky, melo by se to v nizkych otackach trochu zlepsit
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: babca 210 v horku spatne jede

Příspěvekod Max11 » pát srp 15, 2014 9:09:12

Ja som mal presne tieto isté prejavy, keď som mal piest moc natesno vo válci po výbruse. Nepomohlo to ani rozjazdiť, museli sa mierne prebrúsiť krúžky na pieste. Je dobré si kúpiť za 1,5€ (cca 40 kč) z ebay teplomer s rozsahom do 110 alebo 150 stupňov a dá sa s tým krásne naučiť ako sa kedy motor zahrieva. Keď idem do veľmi dlhého a prudšieho stúpania a teplota motora presiahne 100 stupňov je cítiť pokles výkonu. Keby som pokračoval v jazde, pri 110 stupoňoch už cítiť veľmi výrazný pokles výkonu a pri ešte vyššej teplote hrozí zadretie. Tak isto na voľnobežných otáčkach pri teplote nad 100 stupňov cítiť, že piest musí prekonať oveľa vyšší trecí odpor vo válci a počuť to aj na zvuku.
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: babca 210 v horku spatne jede

Příspěvekod Pavel » pát srp 15, 2014 13:05:36

Zkus vyměnit indukční cívku, ta trpí v teple nejvíc. Snad se to pak zlepší.
Pak mě ještě napadá, jestli ti tam nedře drátek od impulsního pólu o magneto.

Motor Babetty pracuje optimálně mezi 130-150 °C. Pamatujte, je to vzducháč, ne vodník. To, že si na žebra motoru někdo nainstaluje teploměr, to vůbec nic nevypovídá o skutečné teplotě motoru. To je asi to samé, jako kdybych si připl teplotní čidlo na nehet palce. Když už měřit správně, tak by čidlo mělo být integrované ve vložce válce.

Pokud by to přece jenom bylo teplotou motoru, tak pak můžu doporučit nainstalování průmyslového větráčku na žebra válce, který bude chladit Babettu v nižších rychlostech.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: babca 210 v horku spatne jede

Příspěvekod Max11 » pát srp 15, 2014 13:49:55

Ja mám teplomer zasunutý presne v polovici tej diery, v ktorej bola tá trubka na odvádzanie paliva z mysky karburátora. Je mi úplne jasné, že nemerá presnú teplotu povrchu válca, no aj tak si stojím za tým, že je to užitočná pomôcka. Keď cítim, že babča stráca silu hneď pozriem na teplomer. Keď je tam vysoká teplota, zastavím a nechám trocha ochladiť motor. Keď naopak vidím, že teplota je v norme a babča neťahá viem (aspoň v mojom prípade), že zase preklzuje riadiaca spojka.

Ad.1: Ako som spomínal - po výbruse sa mi brutálne prehrieval motor. Za 5 minút jazdy 35 km/h sa zohrial na 110 stupňov a keby som doslova každú chvíľu nestál tak teplota rastie ďalej. Šiel som ku servisákovi, ktorý mi výbrus robil, povedal som mu, že sa brutálne prehrieva a on ma vysmial, že mám hodiť ten teplomer do koša lebo to je zbytočnosť, ktorá mi len pridáva starosti a že mám jazdiť normálne. A čuduj sa svete ešte v ten deň som zadrel. Takže odvtedy na teplomer nedám dopustiť. Zvlášť keď je to doplnok za smiešne peniaze.

Ad.2: Pomocou teplomera tiež viem hrubo odhadnúť kvalitu oleja. Ako som písal v inej téme pred pár dňami som vymenil značku oleja a teplomer teraz permanentne ukazuje o 10-15 stupňov nižšiu teplotu ako som bol zvyknutý. Pointou je, že by som teplomer ako doplnok vôbec neodsudzoval. S trochou fantázie, človek dokáže za pomoci údajov o teplote motora zistiť rôzné iné súvislosti.
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: babca 210 v horku spatne jede

Příspěvekod Pavel » pát srp 15, 2014 15:16:27

Ten olej, to je zajímavý poznatek. Z jakého oleje na jaký si přecházel?
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: babca 210 v horku spatne jede

Příspěvekod Max11 » pát srp 15, 2014 16:59:35

V tomto vlákne v poslednom príspevku som písal o tých olejoch ;) viewtopic.php?f=18&t=3418
Výsledok inak prekvapil aj mňa. Kupoval som to viacmenej zo zvedavosti. Zaujímalo ma, či bude cítiť rozdiel medzi "vraj" kvalitným olejom za 8€ a podozrivo zlacnenou pochybnou značkou z Tesca za 1.99€ :)
Max11
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 83
Registrován: pon srp 12, 2013 21:02:11

Re: babca 210 v horku spatne jede

Příspěvekod Pavel » pát srp 15, 2014 18:24:39

Tož to by stálo i za pokus vyzkoušet ty naše oleje v referenčním kopci. Od Valvoline, Shell až po Castrol Racing 2T. Fakt by mě zajímalo, který líp maže, protože rozdíl 10 stupňů mi už připadne slušný rozdíl mezi 2 polosyntetickými oleji. Já mám třeba plnou syntetiku Castrol Racing 2T

Nejlepší prča by byla, kdyby nejlíp mazalo klasické M2Tčko :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron