od Max11 » pát srp 15, 2014 13:49:55
Ja mám teplomer zasunutý presne v polovici tej diery, v ktorej bola tá trubka na odvádzanie paliva z mysky karburátora. Je mi úplne jasné, že nemerá presnú teplotu povrchu válca, no aj tak si stojím za tým, že je to užitočná pomôcka. Keď cítim, že babča stráca silu hneď pozriem na teplomer. Keď je tam vysoká teplota, zastavím a nechám trocha ochladiť motor. Keď naopak vidím, že teplota je v norme a babča neťahá viem (aspoň v mojom prípade), že zase preklzuje riadiaca spojka.
Ad.1: Ako som spomínal - po výbruse sa mi brutálne prehrieval motor. Za 5 minút jazdy 35 km/h sa zohrial na 110 stupňov a keby som doslova každú chvíľu nestál tak teplota rastie ďalej. Šiel som ku servisákovi, ktorý mi výbrus robil, povedal som mu, že sa brutálne prehrieva a on ma vysmial, že mám hodiť ten teplomer do koša lebo to je zbytočnosť, ktorá mi len pridáva starosti a že mám jazdiť normálne. A čuduj sa svete ešte v ten deň som zadrel. Takže odvtedy na teplomer nedám dopustiť. Zvlášť keď je to doplnok za smiešne peniaze.
Ad.2: Pomocou teplomera tiež viem hrubo odhadnúť kvalitu oleja. Ako som písal v inej téme pred pár dňami som vymenil značku oleja a teplomer teraz permanentne ukazuje o 10-15 stupňov nižšiu teplotu ako som bol zvyknutý. Pointou je, že by som teplomer ako doplnok vôbec neodsudzoval. S trochou fantázie, človek dokáže za pomoci údajov o teplote motora zistiť rôzné iné súvislosti.