Stránka 1 z 1

Volnoběžka v motoru 210

PříspěvekNapsal: pát kvě 16, 2008 20:51:01
od memor
K čemu vlastně slouží v motoru 210 volnoběžka ? Když jedu z kopce bez plynu, píst stále fakčí ,myslel jsem,že volnoběžka je tam na to aby ,při jízdě na volnoběch právě motor (píst) jenom bublal jako na volnoběch a né že valí s převodovkou .

PříspěvekNapsal: pát kvě 16, 2008 21:03:53
od LADAIII

PříspěvekNapsal: pát kvě 16, 2008 21:12:45
od memor
Tyto stránky znám,ale i tak se tam nedočtu k čemu přesně slouží .

PříspěvekNapsal: sob kvě 17, 2008 10:41:38
od Starec
Nebude to síce až taký odborný popis, ale na pochopenie ti to určite postačí. Ako iste vieš prevodovka 210 sa skladá z dvoch ozubených kolies ktoré sú na výstupnom hriadeli a predlohovej hriadeli (voľnobežky) Do prvého ozubenia na výstupnom hriadeli je v drážkach zasunutý ozubený bubon cez ktorí sa prenáša točivý moment na prvé kolečko predlohovej hriadele. V druhom kolečku predlohovej hriadele valečky reagujú zotrtvačnosťou a otáčkamy, ktoré su buť na zaťiatku alebo sa posunú do predu a tím sa uzavrie aj to druhé koleťko ako celok a prenesie točiivý moment na druhé ozubené kolečko na výstupnom hriadeli. Dotoho zas je zasunutý unašač čeľustý. Tým sa zmení krútiaci moment aj sila na výsupný hriadeľ. No a tomu sa povie preradenie z 1 na 2 prevodový stupeň.

PříspěvekNapsal: ned kvě 18, 2008 10:01:27
od Duro
Este zhrniem predchadzajuce:

Pri jazde je 1. prevodovy stupen stale zaradeny a nevypina sa pri zaradeni 2. prevodoveho stupna !!! Volnobezka sluzi prave k odpojeniu prenosu krutiaceho momentu 1. prevodoveho stupna na predlohovom hriadeli, ked sa zaradi 2. prevodovy stupen - ako autor poznamenal: "aby se to neservalo, to řeší volnoběžka". Pozri http://www.speaker.cz/babetta/view.php? ... 2007051501 - tam je to podrobne rozpisane - k tomu obrazok "Jizda 2.stupen".

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 20:20:41
od memor
Díky za odpověd ,takže píst se pohybuje ve válci vždy i když jedu z kopce bez plynu? Ta volnoběžka slouží k plynulému přechodu z 1 na 2
jestli jsem to dodře pochopil .Mimo jiné nechápu jak někdo píše že jede i 60 km/h,já jedu 50 a mám strach že se celý motor rozskočí,má najeto 3500 km.

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 22:11:02
od Starec
memor: Odrezať z kolena výfuku, vyčistiť celí výfuk aj vložku, nastaviť zapalovanie, doladiť karburátor-bohatosť zmesi.

PříspěvekNapsal: pon kvě 19, 2008 22:15:32
od LADAIII
Pist se pohybuje vzdy kdyz bezi motor... :)
Zvuk motoru je dost individualni zalezitost, jednak to bude zalezet na jezdci, druhak na samotnem stavu motoru, a v posledni rade i na prevodu.
Ja osobne mam vzadu malou 35z rozettu a i kdyz jedu z kopce 60, tak motor nijak vyrazne nerve, je v klidnych otackach..

PříspěvekNapsal: úte kvě 20, 2008 7:52:18
od Duro
memor: Nediv sa, ze Ti motor pri 50-tke ide rozhodit - pri standardnom prevode je to normalne ... vtedy motor toci vyse 6500 ot./min. a to je cca o 20 % viac, ako su konstrukcne otacky. Takze bud zmenis prevod, alebo jazdis v maximalke cca 50 km/h. A vtedy to uz samozrejme ruci ako krava ... stuple do usi a "jedes" 8) .

P.S. A ked ides z kopca, tak obcas treba pridat plyn, aby sa motor premazal, inac ho mozes zadriet.

LADA III: Ale pri 35-zubovej rozete na B 210 to potom ide horsie do kopca, hm ??? Alebo vazis 60 kg a je to O.K.

PříspěvekNapsal: úte kvě 20, 2008 21:18:40
od memor
Díky za odpověd zase jsem trochu chytřejší. :wink:

PříspěvekNapsal: úte kvě 20, 2008 21:41:27
od LADAIII
Duro: presne jak pises, kopce jsou bida, ale moc nevazim (kolem 70kg) a zase na jednicku jezdim do kopce 30kmh,coz neni sice zadna zavodni rychlost,ale staci to, vymenou za nizsi otacky a spotrebu mi to za to rozhodne stoji.. Jedine co je problem, aby se to stale nesnazilo radit dvojku,takze je treba trosku pribrzdovat..