kousky pistu se vetsinou rozemelou na padrt, protoze to je mekkej hlinik, takze uz je ani nenajdes

Pro jistotu muzes sundat motor a zkusit jestli neco nevyklepes z prostoru klikovky, ale podle me.
Jinak vybrus delat nemusis, pokud ve valci nejsou ryhy.
Takze v tvym pripade staci koupit jen novej pist s krouzkama (prodava se jako sada). Pri koupi je dobry vzit sebou starej valec, at se ozkousi spravnej vyber velikosti pistu. Pripadne vzit i starej pist, mozna na nej zepredu najdes vyrazeny nejaky cislo, kdyz to ocistis. Jinak dbej na to aby ti vyrobce rekl odkud pisty bere, pokud je to nejakej taivan, cina nebo polsko tak nebrat! Pokud tak jedine opravdu cesky pistu od Almetu nebo madarsky pisty (taky zadna super kvalita, ale pouzitelny).
Kdyz pak koupis novej pist tak ho nahodis na ojnici, postup zatlaceni pistniho cepu bude podobnej jak kdyz to rozebiras. Nez to pak zacnes skladat tak jeste budes potrebovat novy tesneni mezi valec a karter (cca 10kc). Mezi hlavu a valec se tesneni nedava! Hlavu bude dobry vycistit, nejakym dratenym kartacem treba a pak smirkem (spis jemnejsi nez hrubej), aby tam nebyl karbon, pripadne zapeceny kousky pistu (sroubovakem vyloupnout a smirkem srazit hrany). Pak musis opatrne nasadit valec (samotnymu se to dela spatne, ve dvou to jde lip). Pri nasazovani valce musi jeden clovek drzet rukama pistni krouzky stazeny, jinak tam nejde nasunout valec. Prvne podrzis jeden krouzek a pomocnik ti opatrne nasune valec pres prvni krouzek, je dobry maznout to vsechno olejem (jedno jakym)! Pak podrzis druhej krouzek a zase nasunes valec a je to. Jinak krouzky musi zapadnout do zamku, tzn v pistu jsou takovy mosazny zarazky v te drazce pro krouzek. Krouzek musi byt okrajema kolem toho vystupku jinak nejde zmacknout a bude porad trcet. Rozhodne tohle nedelat nasilim, jde to pekne snadno to nasunuti valce.
Jinak by nebylo spatny kdybys u toho rozebirani mel otcina, pripadne dedu, kteri se v tom za mlada urcite hrabali. Nebo aspon jim dat precist tyhle rady a oni uz budou vedet, kdyz ty nahodou ne.