Čištění nádrže

Nové, úzce speciallizované fórum právě pro majitele těchto strojů...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Čištění nádrže

Příspěvekod ridchey » úte čer 16, 2015 21:01:05

koukam,ze to tu jeste neni a jelikoz to ubozatko,co jsem poridil ma neuveritelny humus v nadrzi,tak mne zajima,jestli a jak jste to uz cistili, at neobjevuju ameriku...:-)
klasicke sterchani se vzhledem k ramu moc pouzit neda,elektrolyza mozna ...
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2005
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod babetak55 » úte čer 16, 2015 22:07:00

(chemie) kyselina citronová zatmi nezklamala :wink:
http://babetak55.motorkari.cz
babetta 207
babetta 210
Uživatelský avatar
babetak55
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 191
Registrován: úte zář 04, 2012 20:58:39

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod SIMPLiCITY » stř čer 17, 2015 2:28:35

aj mna to (zial) caka..
co som stihol poguuuglit...
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/jak_na_to/nadrz.html
Martin, Babetta 210-000 a Manet Korado 216 95' :)
SIMPLiCITY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 42
Registrován: ned črc 27, 2014 1:13:49
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod ridchey » stř čer 17, 2015 6:51:42

no,na babette jsem kyselinou i za podpory elektrolyzy uspesne odrezoval nadrze,tuto technologii mam zmaknutou,ale jde o to,ze nektere z poslednich verzi,mely vevnitr udelanou upravu proti korozi,kterou bych kyselinou samozrejme mohl degradovat,coz samozrejme nechci.
na FB padl navrh na vapku, coz asi vyzkousim jako prvni,supnu do nadrze krtka na potrubi a dej se vule allahova.
dostat zevnitr to nejhorsi,aby se ukazal ten povrch,jestli je s upravou nebo bez.pak se uvidi co dal...
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2005
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod RottenFox » stř čer 17, 2015 6:57:14

A co tam nalejt odrezovač?
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 570
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod bruce.lee » sob čer 20, 2015 19:27:42

Nadrz jsem sice nikdy necistil asI by to nebylo jednoduche ale co tam dat pisek a sterchat a sterchat samozrejme kohout vyndat a ucpat a pak vse vycistit ???myslim ze lepsi nez chemie ne???
bruce.lee
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned kvě 10, 2015 1:45:14

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod ridchey » ned čer 21, 2015 16:13:00

no,takze po nejakych chvilich mordovani je vysledek nasledujici-nadrz je misty porezla,tedy antikorozni uprava neni,coz je relativne dobra zprava-bude se chemicky odrezovat.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2005
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod ronin10 » čtv čer 25, 2015 18:53:50

vím že je to sice blbost jako boj se rzí ale když jsou nádrže v rámu tak se blbě čistí,pokud se vevnitř drolí stěny tak osobně bych na to vzal vapku s poradnym tlakem vody ,kdyz se odlupuje při mytí z vozidel lak tak takový drolící rez odpadne jedna báseň,pak vysušit třeba fénem hadrama a podobně a pak bych řešil nějakou chemii,někteří zas dělají jen chemii že vezmou vařící směs octu s kyselinou citronovou a nalejou to dovnitř a nechají působit.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod Pavel » pát čer 26, 2015 10:24:19

Musíš upnout celé Korádo na míchačku nejlépe ~400V, nasypat do rámu broky, zašpuntovat a nechat otáčet asi hodinu. Pozor, ať nepoškrábeš lak, tak si to podlož třeba polystyrenem :)

Jak to budeš mít hotové, použij vysavač s nástavcem a vysaj ten rez včetně broků. Potom nalij kyselinu citrónovou a musíš nechat vzadu otevřený odvzdušňovací otvor, ať ti to nevybuchne. Při leptání totiž vznikají plyny. Nesmíš to také přehnat s tou kyselinou, jinak rám rozleptáš a pak by ti praskl při jízdě.

Poté, až rám odrezíš, okamžitě vylij rám nějakým 2-složkovým sajrajtem odolávajícím benzínu a nech pořádně vytvrdnout.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1356
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod ronin10 » pát čer 26, 2015 12:38:59

s tou míchačkou mě to dostalo :D :lol: :lol:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod san3596 » pon črc 06, 2015 13:24:18

ronin10 píše:s tou míchačkou mě to dostalo :D :lol: :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod Soptik101 » pát črc 24, 2015 19:39:45

Já to na svém koradu dělal s odrezovačem od firmy HG.
Jen se musí odstranit kohoutek a dát tam špunt. Pak HG odrezovač a teplou vodu . Výsledek super
Babetta 210 r.v.1986.Válec Sting
Manet Korádo 1999 zelené
Soptik101
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: pon zář 19, 2011 11:38:50

Re: Čištění nádrže

Příspěvekod peza » pon lis 30, 2020 11:44:38

Přispěju taky s radou jak odrezit nádrž. Dělal jsem to u obou Korad co máme v rodině a osvědčílo se to.
Žádně svěšování ani demontáž motoru z důvodu přístupu ke kohoutu nádrže není třeba. Nejprve demontuji kohout nádrže tak že
povolím matku a pomalu vytahuji kohout a opatrně při vytahování tahem k sobě ohýbám postupně trubičku i se sítkem. Po vytažení sítko odstraním a rovnou vyhodím. Jemná nečístota později může sítko znovu zanést a kohoutem bez sítka v pohodě projde a stejně před karburárorem bude zařazen palivový filtr - cena kolem 50 kč :-) je průhledný = dobrá kontrola stavu. Mírně ohnutou mosaznou trubičku kohoutu nechám tak jak je, na funkci to nemá vliv. Než ho zpět namontuji tak doporučuji vyčistit otvory příp. vyměnit gumičku (cena do 20Kč ). Je-li nádrž uvnitř hodně rezavá je nutné ji před odrezením několikrát vypláchnout aby se vyplavily všechny kousky rzi. Dále otvor zašpuntuji, vzadu odvzdušňovací plastový ventilek utáhnu a do nádrže naleju 2 lahve odrezovače s Taninem (ten tmavý ! cena cca 2x 85Kč). Teď přijde to nejdůležitější :-) Je potřeba odrezovač dostat do všech koutů nádrže. K tomu je potřeba jeden pomocník - postaví se za zadní kolo, já za přední. Zabrzdím přední kolo a kolega vysoko zvedne Korado za zadní teleskopy aby se odrezovač dostal až k nalévacímu otvoru. Pak já podobně zvednu moped za přední teleskopy. Několikrát zopakujeme, pak pro jistotu ještě otočíme na oba boky a střídavě prozvedáme. Nechám několik minut působit a pak celé znovu zopakuji. Korado je lehké takže to jde snadno.
Dále vypustím odrezovač ( pomůže mi trychtýř z PET lahve, který si přistřihnu na potřebný tvar ). Odstraním víčko i odvzdušňovák a nechám 1-2 dny vyschnout. Odrezovač vytvoří místo rezu jakousi ochrannou vrstvu. Pak pro jistotu vypláchnu benzínem. Následuje montáž kohoutu a hlavně palivového filtru.
peza
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon říj 19, 2020 0:33:48


Zpět na Manet Korado

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník